ΘΕΜΑ | ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ, ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ. |
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 14/11/2006 |
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ | Ομιλία |
ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ, Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το σχέδιο νόμου που συζητάμε σήμερα δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα συνονθύλευμα διάσπαρτων και αποσπασματικών άρθρων και περιπτωσιολογικών ρυθμίσεων, χωρίς αρχές και συνοχή. Θα αναγνωρίσω, κύριοι της Κυβέρνησης, ότι ορισμένες απ’ αυτές είναι εύλογες γιατί αποκαθιστούν κάποιες αδικίες ή νομικά κενά. Οι περισσότερες όμως είναι φωτογραφικά βολέματα «ημετέρων» ή ικανοποίηση μεμονωμένων αιτημάτων για προεκλογική και μόνον χρήση. Εδώ η οικονομία, κύριε Υπουργέ, αντέχει. Για άλλους δεν αντέχει! Είδαμε τι έγινε πρόσφατα με τους εκπαιδευτικούς, με τους δασκάλους. Βλέπουμε τι γίνεται τώρα με τους συμβασιούχους, οι οποίοι εξαπατήθηκαν όχι μία αλλά δύο φορές προεκλογικά από την Κυβέρνηση, η οποία όχι μόνον δεν υλοποιεί τις προεκλογικές της δεσμεύσεις, αλλά αυτή τη στιγμή που μιλάμε κρύβεται πίσω από την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, μια απόφαση η οποία βάζει ταφόπλακα στα οράματα και στις προσδοκίες που τους είχατε δημιουργήσει. Τους δείχνει την έξοδο και την ανεργία, την ίδια στιγμή που εσείς δημιουργείτε μια δεύτερη στρατιά συμβασιούχων, με προσλήψεις από το «παράθυρο». Ξεχνάτε τις ρητές δεσμεύσεις που είχατε αναλάβει ως Κυβέρνηση και προεκλογικά και μετεκλογικά, για τους δημοσίους υπαλλήλους και για τη δημιουργία ενός νέου, ενιαίου μισθολογίου γι’ αυτούς, ενός μισθολογίου το οποίο θα ρύθμιζε κατά τρόπο δίκαιο και ενιαίο μια σειρά και από ασφαλιστικά αλλά και από μισθολογικά ζητήματα των δημοσίων υπαλλήλων. Στέλνετε την ίδια στιγμή στις Ελληνικές καλένδες τις δεσμεύσεις που είχατε αναλάβει για βελτίωση των συντάξιμων αποδοχών, σε σχέση με αυτές των εν ενεργεία δημοσίων υπαλλήλων. Ακόμα και σήμερα που μιλάμε προσπαθείτε να εξαπατήσετε τα Σώματα Ασφαλείας, παρά τον υπουργικό συνδικαλισμό του επικεφαλής τους, του Υπουργού κ. Πολύδωρα. Την ίδια στιγμή, το επίδομα των 176 ευρώ, με τις ρυθμίσεις που θεσπίζετε σ’ αυτό το σχέδιο νόμου, θα δοθεί σε πέντε δόσεις -το υπόλοιπο απ’ αυτό που δεν είχε δώσει το ΠΑΣΟΚ- αλλά η κράτηση που θα γίνει στο ποσό των 140 ευρώ -6,67%- θα μειώσει ακόμα περισσότερο την καθαρή αύξηση και το πραγματικό εισόδημα των εργαζομένων. Είναι χαρακτηριστικό, στις διατάξεις του νομοσχεδίου που συζητάμε σήμερα, ότι διατάξεις κοινωνικής ευαισθησίας και αποκατάστασης αδικιών είναι τεχνηέντως ανακατεμένες με χαριστικές, φωτογραφικές ρυθμίσεις. Τέτοιες, κατά τη γνώμη μου, είναι οι ρυθμίσεις εκείνες οι οποίες αφορούν τους απόστρατους, χαριστικές ρυθμίσεις για τις τράπεζες, ρυθμίσεις που αναφέρονται σε Γενικούς Γραμματείς και σε Γενικούς Διευθυντές του Δημοσίου. Όμως, ακόμα και οι εύλογες διατάξεις για τα άτομα με αναπηρία, για τις πολεμικές συντάξεις, είναι προεκλογικά «ψίχουλα», θα έλεγα, σε σχέση με την τεράστια απόκλιση των συντάξεων από τις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων και δημιουργούν ένα πλήθος χαμηλοσυνταξιούχων και στο Δημόσιο. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει της προσοχής ότι αυτήν τη στιγμή έχουμε στο Δημόσιο ένα 30% περίπου συνταξιούχων που είναι συνταξιούχοι κάτω των 500 ευρώ. Βέβαια, υπάρχει σήμερα – απότοκος της πολιτικής που ακολουθείτε- μεγάλη ανασφάλεια στους δημόσιους υπαλλήλους και σε πολλούς υπαλλήλους των Δ.Ε.Κ.Ο. ιδιαίτερα με το θέμα της φημολογούμενης και απαράδεκτης προς τα πάνω εξίσωσης των ορίων συνταξιοδότησης ανδρών και γυναικών. Οι φήμες αυτές και η ρευστή κατάσταση την οποία έχετε δημιουργήσει στο ασφαλιστικό εξηγούν γιατί στο πρώτο 9μηνο του 2006 οι αιτήσεις συνταξιοδότησης έχουν ήδη ξεπεράσει τις 10.000 και έχουν δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα βιωσιμότητας στο ασφαλιστικό ταμείο, που μπορεί να καλύψει για παροχή εφάπαξ μέχρι 6.800 συνταξιοδοτούμενους ετησίως, ενώ έχουν φτάσει, όπως είπα, τις 10.000. Σημαντική αύξηση των αποχωρήσεων σημειώνεται στους στρατιωτικούς, που φέτος ξεπέρασε το 35% σε σχέση με πέρυσι, καθώς και στους αστυνομικούς, που ξεπέρασε το 80% σε σύγκριση με τα περυσινά δεδομένα. Αυτά τα προβλήματα, βέβαια, παρακάμπτονται από το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα, δεν το απασχολούν. Το απασχολούν άλλα πράγματα, τα οποία προανέφερα. Είναι ένα νομοσχέδιο που, όπως χαρακτηριστικά είπαν πολλοί συνάδελφοι, δεν έχει ούτε αρχή, ούτε μέση, ούτε τέλος και αυτός είναι ο πραγματικός λόγος για τον οποίο το καταψηφίζουμε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα ψηφίσουμε στην κατ’ άρθρο συζήτηση τις όποιες θετικές διατάξεις πιστεύουμε είτε ότι αποκαθιστούν αδικίες, είτε ότι καλύπτουν νομικά κενά και βελτιώνουν την κατάσταση των ασφαλισμένων. Θέλω να σταθώ σ’ αυτή μου την τοποθέτηση σε επιμέρους ζητήματα που αφορούν την κατ’ άρθρο συζήτηση. Θα ήθελα να επισημάνω κάτι στον κύριο Υπουργό και να ζητήσω να αποκατασταθεί μια εκ παραδρομής –φαντάζομαι- αστοχία της διάταξης του άρθρου 3, παράγραφος 11, η οποία ταυτίζει ως προς την προσαύξηση της σύνταξής τους ναρκαλιευτές πυροτεχνουργούς εξουδετερωτές αυτοσχέδιων εκρηκτικών μηχανισμών και τους άνδρες των ΕΚΑΜ με τους υπαγόμενους στο άρθρο 43, παράγραφος 1 του Προεδρικού Διατάγματος 166/2000 χειριστές ελικοπτέρων και ελαφρών αεροσκαφών αντί του ορθότερου της παραγράφου 2 του άρθρου 43 του Προεδρικού Διατάγματος 166/2000, το οποίο αναφέρεται στις πλέον συναφείς και σε καθήκοντα και σε επίπεδο επικινδυνότητας κατηγορίες των αλεξιπτωτιστών, των Ο.Υ.Π. και των χειριστών εκρηκτικών υλών. Κύριε Υπουργέ, πιστεύω ότι αυτό εκ παραδρομής -όπως και εσείς άλλωστε σε συζήτηση αναγνωρίσατε- έχει συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο και ότι πρέπει με παρέμβασή σας να βελτιωθεί. Σας ευχαριστώ πολύ. |