Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Η Βουλή

ΘΕΜΑ Επανίδρυση του Κράτους στο Υπουργείο Απασχόλησης: Θεσμοθέτηση παραδιοικητικού μηχανισμού και δημιουργίας κυκλωμάτων.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 20/9/2006
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Επερώτηση

Αριθ. Πρωτ.:101/60
Ημερομηνία Κατάθεσης: 20.09.06

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: -Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας

Θέμα: Επανίδρυση του Κράτους στο Υπουργείο Απασχόλησης: Θεσμοθέτηση παραδιοικητικού μηχανισμού και δημιουργίας κυκλωμάτων.

«Πρέπει να πάμε (...) από το πελατειακό κράτος των ημετέρων, στο κράτος και τη διοίκηση της αξιοκρατίας, της ουδετερότητας, της ισότητας και της αμεροληψίας» διατυμπάνιζε στο προεκλογικό της πρόγραμμα η Νέα Δημοκρατία, επισημαίνοντας ότι «... δεσμεύεται προγραμματικά να κατοχυρώσει την αρχή της διαφάνειας, σε όλο το εύρος και τις εκφάνσεις της, καταπολεμώντας τις εστίες αδιαφάνιας και διαπλοκής ταυτόχρονα».

Αυτή η σημαία από νάιλον κουρελιάστηκε πολύ γρήγορα ξεσκεπάζοντας το αληθινό πάλαι ποτέ πρόσωπο της δεξιάς αντίληψης και των παλαιοκομματικών συνταγών αλήστου μνήμης εποχών όπου το παρακράτος «μεγαλουργούσε» σε μια Ελλάδα που η πλειοψηφία των πολιτών ζούσε στο κοινωνικό και οικονομικό περιθώριο.

Το Υπουργείο Απασχόλησης φαίνεται ότι πρωτοστατεί στην νέα αντίληψη περί επανίδρυσης του κράτους με σκοτεινούς όρους, με δημιουργία παραδιοικητικών μηχανισμών και επιλεκτικές τοποθετήσεις ημετέρων σε θέσεις-κλειδιά.

Επανίδρυση 1:

Κατά τη συζήτηση στη Βουλή επισημάναμε ότι «η ίδρυση της Ειδικής Γραμματείας Συντονισμού Οργανισμών-και Φορέων του ΥΠΑΚΠ, δημιουργεί ένα διοικητικό παράδοξο στη χώρα μία πλήρως αυτοτελή Ειδική Γραμματεία, η οποία δεν έχει καμία υπηρεσία ιεραρχικα κάτω από αυτήν. Άρα, είναι μία Ειδική Γραμματεία, η οποία ενέχει ρόλο ενός αναβαθμισμένου δεύτερου γραφείου Υπουργού, διότι έχει και δώδεκα επιστημονικούς συνεργάτες».

 Επανίδρυση 2η:

Μετατρέψετε την αρμόδια Διεύθυνση Εποπτείας των Οργανισμών, σε τυφλό διεκπεραιωτή των αποφάσεων που εσείς λαμβάνετε με τη βοήθεια των δύο γραφείων σας, του κανονικού σας γραφείου και του γραφείου της Ειδικής Γραμματείας η οποία υπάγεται απευθείας σε εσάς.

Επανίδρυση 3η:

Καταργήσατε το Ενιαίο Μητρώο Αξιολογητών των προγραμμάτων ΕΚΤ, μιας έγκριτης λίστας από αξιολογητές με πολυετή εμπειρία την οποία παραλάβατε, και την αντικαταστήσατε από νέο μητρώο, το οποίο η ηγεσία του Υπουργείου στελέχωσε βάσει μειωμένα κριτήρια σε σύγκριση με το προηγούμενο.

Η έκπτωση των κριτηρίων για την επανασύσταση του Μητρώου Αξιολογητών με προφανώς γαλάζια κριτήρια αφορούσε:

- την κατάργηση της βαρύτητας της συναφούς εμπειρίας των υποψηφίων στην αξιολόγηση

ώστε να μπορέσετε να αντικαταστήσετε τους ήδη έμπειρους αξιολογητές με «ημέτερους» οι

οποίοι δε διέθεταν τέτοια εμπειρία.

- την αύξηση κατά 10% της βαρύτητας της συνέντευξης έναντι των τυπικών προσόντων

των υποψηφίων.

- την δραματική περικοπή όλων των ποιοτικών προσόντων που διαμορφώνουν το προφίλ

του αξιολογητή και η αντικατάσταση τους από γενικόλογες διατυπώσεις.

Η καθοριστική όμως κϊνηση-προάγγελος των προθέσεων της ηγεσίας του Υπουργείου ήταν η αφαίρεση της αρμοδιότητας προεπιλογής των αξιολογητών συγκεντρώνοντας για όλη τη χώρα αυτήν την αρμοδιότητα στο Υπουργείο, και μάλιστα σε επιτροπή απευθείας οριζόμενη από τον Υπουργό, περιορίζοντας το δικαίωμα τελικής επιλογής αξιολογητών, στους φορείς που πρόκειται να υλοποιήσουν τα προγράμματα. Μετασχηματίσατε δηλαδή μια διαδικασία αντικειμενικών κριτηρίων και ορισμού αξιολογητών βάσει συνάφειας των προσόντων τους

ΣΤΟ πνεύμα της καταστρατήγησης των λειτουργιών των θεσμών, καταργήσατε την υπηρεσιακή ευθύνη και υπαγάγατε όλες τις αρμοδιότητες περί την επιλογή των τελικών δικαιούχων σε μία 7μελή επιτροπή υπό τον Γενικό Γραμματέα η οποία αποφασίζει για όλη τη διαδικασία αξιολόγησης των προγραμμάτων προς χρηματοδότηση, διαδικασία για το αδιάβλητο της οποίας οποία έως το 2004 συνεργάζονταν υπηρεσιακά στελέχη, αξιολογητές και εμπειρογνώμονες. Έτσι, συγκεντρώθηκε ο απόλυτος έλεγχος για το σύνολο των παρεμβάσεων του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου σε πρόσωπα της αμέσου επιρροής της πολιτικής ηγεσίας.

 Επανίδρυση 4η:

Σύμφωνα με δημοσίευμα υπήρξε σαφής καθοδήγηση των Διοικητών των Ταμείων για τα ποσά που πρέπει να διαθέσουν, προσδιορίζοντας σε 15.000 € - 30.000 € για την κατάρτιση των επιχειρησιακών σχεδίων και σε 40.000 € - 50.000 € για την κατάρτιση των ισολογισμών. Μάλιστα αναφέρεται ότι διανεμήθηκαν και χειρόγραφα χαρτάκια για την ανάθεση των έργων σε τρεις προεπιλεγμένες ιδιωτικές εταιρίες.

Επανίδρυση 5η:

Οι γνωστές παρέες και τα κυκλώματα φαίνεται ότι αποτελούν την μοναδική πολιτική επιλογή για κάθε τομέα, ανεξαρτήτως αντικειμένου, και λυμαίνονται σειρά δραστηριοτήτων στο Υπουργείο Απασχόλησης. Οι κ.κ. Αναγνωστόπουλος και Αδαμόπουλος, επελέγησαν για τη διαχείριση του επικοινωνιακού προγράμματος της πρωτοβουλίας ΕΟ,υΑΙ. διότι, κατά την δήλωση του κ. Υπουργού, «παρέχουν εχέγγυα κύρους και αντικειμενικότητας». Και, μετά και τις πρόσφατες εξελίξεις, διερωτάται κανείς τι σχέση μπορεί να έχουν τα πρόσωπα αυτά με θέματα που αφορούν την καταπολέμηση της φτώχειας και του Κοινωνικού Αποκλεισμού καθώς και την ισότητα των ευκαιριών, θέματα με τα οποία ασχολείται η πρωτοβουλία ΕΟ.ΙΙΑΙ.

Επανίδρυση 6η:

Ο κ. Αναγνωστόπουλος διορίζεται μέλος του Δ.Σ. του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, το οποίο υποχρεώνεται να καλύπτει το κόστος των αεροπορικών του μετακινήσεων από την Θεσσαλονίκη στην Αθήνα και της διανυκτέρευσης, καθώς και με την προβλεπόμενη αμοιβή για να συμμετάσχει στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου.

Επανίδρυση 7η:

Ο κ. Αναγνωστόπουλος διορίζεται, την ίδια μέρα, Πρόεδρος του Ταμείου Πρόνοιας Προσωπικού Εμπορικών και Βιομηχανικών Επαγγελματικών Επιμελητηρίων.

Επανίδρυση 8η:

Ο κ. Κατσικάρης, υποδιευθυντής στο Περιφερειακό Ελεγκτικό Κέντρο Αθηνών, με δυνατότητα υπογραφής φορολογικών ελέγχων επιχειρήσεων με τζίρο έως 9 εκατ. ευρώ, διορίζεται παράλληλα Διευθυντής του Πολιτικού σας Γραφείου στο οποίο σε πολλές περιπτώσεις του πήγαιναν τα υπηρεσιακά έγγραφα της εφορίας για να τα υπογράψει.

Επειδή, μετά και τις πρόσφατες αποκαλύψεις, τα ερωτηματικά σε σχέση με τον ρόλο της Ειδικής Γραμματείας και του επικεφαλής της αυξάνονται και πληθύνονται, και οι επιλεκτικές επιλογές ημετέρων σε θέσεις κλειδιά προκαλούν το κοινό αίσθημα περί διαφάνειας αξιοκρατίας και διαπλοκής, προγραμμάτων του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου φαίνεται να επιβεβαιώνεται καθώς δημοσίευμα κυριακάτικης εφημερίδας αναφέρεται σε «παρενέργειες» που προκαλούνται από την αλλαγή του συστήματος αξιολόγησης των έργων που χρηματοδοτεί το Υπουργείο Απασχόλησης. Συγκεκριμένα περιγράφει ότι η μη απόκρυψη πλέον των στοιχείων των φορέων που υποβάλλουν τις προς αξιολόγηση προτάσεις, κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης των προτάσεων, οδηγεί σε ανάπτυξη πελατειακών σχέσεων και συνεπώς σε κατάλυση της αντικειμενικότητας των αποτελεσμάτων.

Επειδή είμαστε μάρτυρες μιας συστηματικής και σκόπιμης χαλάρωσης των θεσμών υπέρ του συγκεντρωτισμού και της αδιαφάνειας,

ΕΠΕΡΩΤΑΣΤΕ

    • Για τις μετατροπές στο σύστημα που το καθιστούν ευάλωτο και βολικό για την εξυπηρέτηση συμφερόντων και πελατειακού τύπου συναλλαγές.

    • Για την απροθυμία, ακόμα και τώρα να το βελτιώσετε θωρακίζοντας το με υπηρεσιακές διαφανείς διαδικασίες που το καθιστούν αδιάβλητο σε έξωθεν παρεμβάσεις.

    • Για την δημιουργία παραδιοικητικού μηχανισμού με την ίδρυση της Ειδικής Γραμματείας Συντονισμού Οργανισμών και Φορέων του Υπουργείου, χωρίς καμία σύνδεση της με τις υπηρεσίες.

    • Για την αδιαφανή λειτουργία της Ειδικής Γραμματείας και των ενεργειών που έχει προβεί το διάστημα λειτουργίας της.

    • Για τον προσδιορισμό οικονομικού μίνιμουμ και υπόδειξη συγκεκριμένων ιδιωτικών εταιριών για την ανάθεση έργων.

ΟΙ ΕΠΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ Ε.

ΑΝΤΩΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Π.

ΑΝΤΩΝΙΟΥ Α.

ΒΕΡΡΑΣ Μ.

ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ Λ.

ΖΗΣΗ Ρ.

ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ Β.

ΚΟΥΣΕΛΑΣ Δ.

ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ Ι.

ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ Δ.

ΛΩΤΙΔΗΣ Λ.

ΜΟΥΣΙΩΝΗΣ Α.

ΝΑΣΙΩΚΑΣ Ε.

ΝΙΩΤΗΣ Γ.

ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ Γ.

ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ Μ.

ΚΑΤΣΙΛΙΕΡΗΣ Π.

ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ Ε.

ΠΕΡΛΕΠΕ- ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ Α.

ΠΙΠΕΡΓΙΑΣ Δ.

ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ Χ.

ΡΑΠΤΗ Σ.

ΣΑΛΑΓΙΑΝΝΗΣ Ν.

ΣΚΟΥΛΑΚΗΣ Ε.

ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ Ε.

ΤΖΟΥΜΑΚΑΣ Σ.

ΤΣΙΟΚΑΣ Θ.

ΤΣΟΥΡΑΣ Α.

ΦΡΑΓΚΙΑΔΟΥΛΑΚΗΣ Ε.

ΧΑΙΔΟΣ Χ.

ΧΩΡΕΜΗΣ Α.

ΔΑΜΑΝΑΚΗ Μ.