ΘΕΜΑ | ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ 30 Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ και του Δημήτρη Κουσελά, προς τoν Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, με θέμα "Η ανάπτυξη του ΟΣΕ" |
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 6/9/2006 |
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ | Επερώτηση |
Αριθ. Πρωτ.: 94 ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: -ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Με μια σειρά κοινοβουλευτικών και πολιτικών πρωτοβουλιών το ΠΑ.ΣΟ.Κ. έγκαιρα είχε επισημάνει ότι ο Ευρωπαϊκός χάρτης αλλάζει ραγδαία στους τομείς των συγκοινωνιακών δικτύων και των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών. ·Ότι για λόγους περιφερειακής ανάπτυξης , ασφάλειας, οικονομίας και περιβάλλοντος η χώρα μας πρέπει να διεκδικήσει τον ρόλο της ως σύγχρονου διαμετακομιστικού και τουριστικού κόμβου των Βαλκανίων και της Μεσογείου στα νέα Ευρωπαϊκά δίκτυα. ·Ότι το μεταπολεμικό μοντέλο της στρεβλής και μονομερούς ανάπτυξης των οδικών δικτύων στη χώρα, των ΄΄τυφλών΄΄ και υποβαθμισμένων σιδηροδρομικών γραμμών περιθωριοποιεί τον ρόλο της, αυξάνει το κόστος στις μεταφορές, δημιουργεί επιπτώσεις στις παραγωγικές δυνάμεις χάνει μεταφορικό και επιβατικό έργο. ·Γι αυτό ακριβώς με όχημα και αφετηρία το 3ο Κοινοτικό πλαίσιο διατυπώθηκε και διασφαλίστηκε έγκαιρα από το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ένα ολοκληρωμένο πενταετές πρόγραμμα αναγέννησης του Ελληνικού σιδηροδρόμου και σύνδεσης με τα Ευρωπαϊκά δίκτυα ύψους 5 δις Ευρώ. Με την συμπλήρωση 3 χρόνων διακυβέρνησης από την Ν.Δ. έχει γίνει πλέον φανερό ότι όχι μόνο δεν αξιοποίησε τα πλεονεκτήματα που παρέλαβε αλλά εγκατέλειψε το σύνολο των σχεδιασμών και απεμπόλησε τεράστιους πόρους σε βάρος της χώρας και των πολιτών, αφού πλέον φαίνεται αδύνατο και να συμβασιοποιήσει και να εκτελέσει έργο στους προκαθορισμένους χρόνους το ύψος των οποίων είναι ενδεχόμενο να ξεπεράσει τα 2 δις Ε. Ο ΟΣΕ απαξιώνεται και αυτό επιδεινώνεται από την διοικητική και προγραμματική παραλυσία. Στις 17-2-06 συζητήθηκε στη Βουλή η επερώτηση μας 39/ 2006 για θέματα που αφορούν τον ΟΣΕ. Παρακολουθώντας την πορεία των δράσεων της Κυβέρνησης για την προώθηση των αναπτυξιακών προγραμμάτων του ΟΣΕ εκφράσαμε την έντονη ανησυχία μας για της μεγάλες καθυστερήσεις έργων και μελετών, που αν συνεχίζονταν θα οδηγούσαν με μαθηματική ακρίβεια σε σημαντικές απώλειες κοινοτικών πόρων και σε ημιτελή και μη λειτουργικά σιδηροδρομικά έργα. Δυστυχώς η Κυβέρνηση αδιαφόρησε και αντί γι αυτό τυπικά προχώρησε στην σύνταξη και υποβολή στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών Επιχειρησιακού σχεδίου του ΟΣΕ 2006-2007. Πρόκειται για ένα συρρικνωμένο επιχειρησιακό σχέδιο ενάμιση έτους με ασάφειες και επικίνδυνες προβλέψεις για το μέλλον του ομίλου του ΟΣΕ που όμως ακόμα και με αυτή την ελαχιστοποιημένη μορφή του δεν έχει ακόμη εγκριθεί. Η εικόνα που διαμορφώνεται για τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα είναι τραγική. Ενδεικτικά αναφέρουμε : ·Χάθηκαν άλλα 100εκατ. Ευρώ στην τελευταία συνεδρίαση της επιτροπής παρακολούθησης (06-2006) πέραν των 360εκ.Ευρω που είχαν χαθεί στην προηγούμενη (10-2005) ·Στο χρόνο που πέρασε δεν έχει υπογραφεί καμία αξιόλογη σύμβαση έργου ·Οι μελέτες συνεχίζουν να καθυστερούν απαράδεκτα και σε συνδυασμό με την μεγάλη καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων μηδενίζονται οι δυνατότητες νέων έργων. ·Οι δημοπρατήσεις μεγάλων έργων που έγιναν έχουν βαλτώσει λόγω της ανικανότητας των στελεχών της κυβέρνησης και των παρεμβάσεων της. ·Νέες δημοπρατήσεις δεν γίνονται. ·Η διαφαινόμενη απώλεια κοινοτικών πόρων για τον σιδηρόδρομο θα ξεπεράσει τα 2δις.Ευρω, με συνέπεια την μη ολοκλήρωση του άξονα Π.Α.Θ.Ε. όχι μόνο μέσα στο Γ΄ΚΠΣ, αλλά δυστυχώς ούτε και στο επόμενο Δ΄ΚΠΣ, αποκλείοντας έτσι κάθε δυνατότητα ένταξης νέων έργων ( Δυτικός σιδηροδρομικός άξονας, περιφερειακό δίκτυο, κτλ) ·Η αναβάθμιση και η συντήρηση του περιφερειακού δικτύου έχει σταματήσει. ·Το κρίσιμο έργο του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου χάνεται. ·Τεράστιες ελλείψεις σε τροχαίο υλικό.( οι επιβάτες στην γραμμή Αθήνα -Κόρινθος πηγαινοέρχονται όρθιοι.) ·Οι προγραμματικές συμφωνίες και οι προμήθειες νέου τροχαίου δεν προχωρούν. ·Η ηλεκτροκίνηση που προβλεπόταν να τελειώσει μέσα στο 2006 (Πειραιάς-Αθήνα - Τιθορέα και Δομοκός- Θεσσαλονίκη) χάνεται από τους κοινοτικούς πόρους αφού δεν φαίνεται να τελειώνει ούτε μέχρι το 2008. ·Η έλλειψη προσωπικού σε κρίσιμους για την λειτουργία και την ασφάλεια της κυκλοφορίας τομείς (μηχανοδηγοί, κλειδούχοι, σταθμάρχες, συνοδοί, κλπ) συνεχώς μεγαλώνει σε βάρος της ασφάλειας της κλυκλοφορίας. ·Η κομματική ΄΄γαλάζια παράγκα του 8ου ορόφου΄΄ στον ΟΣΕ συνεχώς αποθρασύνεται , τρομοκρατώντας το προσωπικό με μεταθέσεις - αποσπάσεις, τοποθετώντας αξιόμαχα στελέχη σε θέσεις ψυγεία , αλλά και αμείβοντας ΄΄τα δικά της παιδιά΄΄ με αναθέσεις καθηκόντων ανωτέρου βαθμού με τις ανάλογες αποδοχές, καθώς επίσης και με πρόσθετα bonus. ·To προσωπικό του ΟΣΕ βρίσκεται σε καθεστώς ομηρίας και ανασφάλειας για όλα τα προηγούμενα θέματα καθώς επίσης και για τα θέματα που αφορούν τους όρους διάσπασης του ΟΣΕ και τα ζητήματα των εργασιακών σχέσεων που σχετίζονται με το εργασιακό τους μέλλον στην εταιρεία. ·Η μη ολοκλήρωση της Ηλεκτροκίνησης στο προαστιακό δίκτυο Αθηνών αφήνει ανεκμετάλλευτους 20 υπερσύγχρονες ηλεκτροκίνητες Αυτοκινητάμαξες των 550 θέσεων παρκαρισμένες στο Μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης, ·Επίσης η μη ολοκλήρωση της Ηλεκτροκίνησης στο υπόλοιπο δίκτυο αφήνει ανεκμετάλλευτους 20 υπερσύγχρονες Ηλεκτράμαξες και αυτές παρκαρισμένες στο Μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης. ·Το κυκλοφορούν νέο Ντιζελοκίνητο τροχαίο υλικό ADTRAN από ανικανότητα της Διοίκησης δεν έχει υποστεί την προβλεπόμενη Γενική επισκευή παρότι έχει ξεπεράσει κατά πολύ την χιλιομετρική διάνυση που προβλέπεται από τον κατασκευαστή και τις τεχνικές Υπηρεσίες του ΟΣΕ. ·Στο μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου οι αναγκαίες Μηχανοστασιακές υποδομές που είχαν αρχίσει στην Καλαμάτα δεν έχουν ολοκληρωθεί με αποτέλεσμα από τις 10 Αυτοκινητάμαξες IC να κυκλοφορούν 3 και οι υπόλοιπες παραμένουν ακίνητες από έλλειψη συντήρησης. ·Στον οδοντωτό σιδηρόδρομο Διακοπτό-Καλάβρυτα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι αναγκαίες υποδομές στην γραμμή (οδόντωση, γέφυρες) και μηχανοστασιακές, έτσι ώστε το νέο τροχαίο υλικό που αναμένεται να έλθει στο τέλος του έτους να μη μπορεί να κυκλοφορεί και θα παραμένει ακίνητο στο μηχανοστάσιο. Επερωτάται ο κ. Υπουργός o Για την εγκατάλειψη του οράματος της ανάπτυξης ενός ολοκληρωμένου σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα ενταγμένο στα διευρωπαϊκά δίκτυα και διαλειτουργικό με αυτά που θα καλύπτει σημαντικό μέρος του ελλαδικού χώρου και θα συνεισφέρει στην εθνική οικονομία στην προστασία του περιβάλλοντος, στην βελτίωση του βιοτικού επιπέδου του Έλληνα-ευρωπαίου πολίτη. o Για την έλλειψη ενιαίου στρατηγικού σχεδίου μεταφορών στον ελλαδικό αλλά και ευρύτερο χώρο όπου ο σιδηρόδρομος θα κατείχε σημαντικό ρόλο, με παροχή κινήτρων μείωσης περιβαλλοντολογικού και κοινωνικού κόστους, και με ανάπτυξη διατροφικών μεταφορών. o Για την συνεχιζόμενη απώλεια κοινοτικών πόρων από τα σιδηροδρομικά έργα o Για τον αριθμό των συμβάσεων συγχρηματοδοτούμενων έργων που έχουν υπογραφεί από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα και πόσες θα υπογραφούν μέχρι τέλους του 2006 o Για τον καταλογισμό της ευθύνης της απώλειας πόρων από την μη έγκαιρη υπογραφή συμβάσεων μέχρι τέλους του 2006 και από την μη ολοκλήρωση μέχρι το τέλος του 2008, των έργων του Γ ΚΠΣ. o Για το ποσό που θα δεσμευτεί από το Δ΄ΚΠΣ για σιδηροδρομικά έργα και τις προτάσεις για ένταξη έργων σ αυτό. o Για τον προσδιορισμό του σιδηροδρομικού έργου ΠΑΘΕ που θα ολοκληρωθεί με το Γ΄ΚΠΣ και ποιο θα μεταφερθεί ως ΄΄γέφυρα΄΄ στο Δ΄ΚΠΣ. o Για τον χρόνο ολοκλήρωσης της αναβάθμισης της γραμμής Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, όπου ήδη λήγει ο συμβατικός χρόνος για το τμήμα Ανδρίτσα--Τρίπολη-Καλαμάτα και για δε το τμήμα Κόρινθος-Άργος-Ανδρίτσα έχει περάσει το 60% του συμβατικού χρόνου, με ελάχιστη πρόοδο και στα δύο έργα. o Για τις ευθύνες που στο έργο Πειραιάς - Τρεις Γέφυρες με προθεσμία ολοκλήρωσης οχτώ μηνών , τώρα 16 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης δεν έχει υλοποιηθεί ούτε το 10% του έργου, με τεράστιες συνέπειες στην περιοχή και στον σιδηρόδρομο. Υπάρχουν ποινικές και πειθαρχικές ευθύνες ; o Για τις ευθύνες μη ολοκλήρωσης του σημαντικού έργου του Θριασίου και της σύνδεσής του με το Ικόνιο. o Για το επί πλέον κόστος και την αιτιολογία που θα πληρώσει ο ΟΣΕ στον ανάδοχο του έργου Τρεις Γέφυρες - ΣΚΑ- Αεροδρόμιο. o Για την ευθύνη καθυστερήσεων να παραληφθεί το νέο τροχαίο υλικό στον ΟΣΕ ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες του για επιβατικό και εμπορευματικό έργο. o Για την ελλιπή συντήρηση του τροχαίου υλικού, και την μεγάλη οικονομική επιβάρυνση που υφίσταται σήμερα ο ΟΣΕ από τις παραλήψεις αυτές και τις ευθύνες πού πρέπει να αναζητηθούν. o Για το βαθμό ετοιμότητας των μηχανοστασιακών του ΟΣΕ στην Αθήνα και στην περιφέρεια για να ανταποκριθούν στην υποδοχή και την συντήρηση του νέου τροχαίου υλικού . Που θα γίνουν οι δοκιμές του οδοντωτού Διακόπτου - Καλαβρύτων που παραλαμβάνεται τους επόμενους μήνες? o Για τον τρόπο διαχείρισης του νέου τροχαίου υλικού μετρικής γραμμής που αποφάσισε να ακινητοποίηση πρόσφατα η διοίκηση του ΟΣΕ? o Για τις συνέπειες της εφαρμογής του επιχειρησιακού σχεδίου του ομίλου ΟΣΕ. Ειδικότερα οι εταιρείες του ομίλου Ε.ΔΙ.Σ.Υ και ΤΡΑΙΝ ΟΣΕ έχουν επιχειρησιακά σχέδια, κανονισμούς εργασίας, οργανογράμματα και ποια είναι αυτά ; o Για τη σκοπημότητα των καθυστερήσεων ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες προσωπικού στον ΟΣΕ στους κρίσιμους για την ασφάλεια της κυκλοφορίας κλάδους. o Για τις συνεχιζόμενες αυθαιρεσίες ΄΄της γαλάζιας παράγκας του 8ου ορόφου΄΄. Ζητούμε να κατατεθούν στη Βουλή τα στοιχεία για τις μεταθέσεις, αναθέσεις καθηκόντων ανωτέρου βαθμού (ΑΚΑΒ) με τις αντίστοιχες απολαβές ,τις τοποθετήσεις σε ανύπαρκτες θέσεις (ψυγεία) διευθυντικών στελεχών με μακρόχρονη προσφορά και εμπειρία, κατά την περίοδο της διακυβέρνησης της Ν.Δ. o Για τον τρόπο εφαρμογής του πρόσφατου νόμου για της αμοιβές των στελεχών των διοικήσεων του ΟΣΕ και των Θυγατρικών του ( Πρόεδροι, Δ Σύμβουλοι, Γενικοί Διευθυντές, κτλ).
ΟΙ ΕΠΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΤΣΙΟΚΑΣ ΧΑΡΗΣ
ΖΗΣΗ ΡΟΔΟΥΛΑ
ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΗ
ΜΟΥΣΙΩΝΗΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ
ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΝΙΑ
ΑΝΤΩΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΒΕΡΡΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ
ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΛΩΤΙΔΗΣ ΛΑΖΑΡΟΣ
ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΝΑΣΙΩΚΑΣ ΕΚΤΟΡΑΣ
ΠΕΡΛΕΠΕ - ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
ΡΑΠΤΗ ΣΥΛΒΑΝΑ
ΣΚΟΥΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΤΣΟΥΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΦΡΑΓΚΙΑΔΟΥΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΧΑΪΔΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΧΩΡΕΜΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΒΕΡΕΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΜΑΝΙΑΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΣΑΛΑΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΤΖΟΥΜΑΚΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΦΩΤΙΑΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΒΛΑΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΡΟΒΛΙΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
ΠΑΝΤΟΥΛΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΔΑΜΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ |