Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Η Βουλή

ΘΕΜΑ Συστηματική ολιγωρία της Κυβέρνησης για την πάταξη φαινομένων κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος και διαφθοράς στον ΟΠΑΠ.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 14/6/2006
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Επερώτηση

Αριθ. Πρωτ.: 78/48
Ημερομηνία Κατάθεσης: 14.06.06

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ: -ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
                                         -
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
                                         -ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

ΘΕΜΑ : Συστηματική ολιγωρία της Κυβέρνησης για την πάταξη φαινομένων κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος και διαφθοράς στον ΟΠΑΠ.

Όλα όσα συμβαίνουν στον ΟΠΑΠ αποτελούν συμπυκνωμένη μικρογραφία της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής και πρακτικής. Αναδεικνύουν τον τρόπο διοίκησης της κυβερνώσας παράταξης, τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται, οι διορισμένοι απ? αυτή, το δημόσιο χρήμα. Αποκαλύπτουν έλλειψη διαφάνειας ως προς τη διαχείρισή του αλλά και συγκεκριμένα φαινόμενα διαφθοράς. Η συμμετοχή του κ. Ορφανού στη νέα Κυβέρνηση αλλά και το ότι μέχρι πρότινος ήταν Υπουργός Πολιτισμού ο ίδιος ο Πρωθυπουργός καθιστούν τον κ. Καραμανλή απόλυτα και προσωπικά υπεύθυνο.

Το Δ.Σ. του ΟΠΑΠ απαρτίζεται από συγγενείς και φίλους, από υψηλόβαθμα στελέχη της Ν.Δ.. Έχει καταργηθεί η εκπροσώπηση της ΟΚΕ και των εργαζομένων στην εταιρεία.

Όλες οι προμήθειες υλικών και υπηρεσιών, ανεξάρτητα από το οικονομικό ύψος, γίνονται με μαθηματικό τύπο και μάλιστα με εξόφθαλμα κατευθυνόμενο τρόπο, με αλχημείες και μεθοδεύσεις ώστε στην ουσία να καταλήγουν να γίνονται με απευθείας ανάθεση.

Ο κ. Καραμανλής σε κάθε ευκαιρία δηλώνει ότι «καταργήθηκε ο περίφημος μαθηματικός τύπος και εφαρμόζεται νέο διαφανές πλαίσιο». Βεβαίως και δεν καταργήθηκε, βεβαίως ζει και βασιλεύει.

Διαγωνισμός πληροφορικής.

Ύψους 190 εκατ.€ , με επιπλέον 30% επέκταση. Γίνεται με μαθηματικό τύπο (75% τεχνική αξιολόγηση, 25% οικονομική), ο οποίος είναι ο ίδιος που ο Γ.Ορφανός είχε δηλώσει στη Βουλή ότι είναι φωτογραφικός και οδηγεί σε συγκεκριμένο προμηθευτή.

Η επιτροπή αξιολόγησης ορίστηκε απευθείας από το Μαξίμου και όχι κατόπιν προτάσεων από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα όπως γινόταν από τις διοικήσεις του ΟΠΑΠ, επί διακυβέρνησης ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Στην επιτροπή αξιολόγησης του διαγωνισμού, ο οποίος εκρίθη ως ιδιαίτερου επιστημονικού ενδιαφέροντος, συμμετέχει και ο πρόεδρος της ΔΑΚΕ ΟΠΑΠ ο οποίος είναι μόλις απόφοιτος 6ταξίου Γυμνασίου. Ο υπάλληλος αυτός θα έπρεπε να είχε ήδη αποχωρήσει από την υπηρεσία αλλά παρέμεινε κατά παράβαση του κανονισμού λειτουργίας της ΟΠΑΠ προκειμένου να συμμετάσχει στην αξιολόγηση του διαγωνισμού και μέχρις ότου υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο. Για το θέμα αυτό υπάρχουν δημοσιεύματα των εφημερίδων «Βήμα» και «Το πρώτο Θέμα».

Ο διαγωνισμός αυτός καθιστά τον ΟΠΑΠ όμηρο στον ιδιώτη ανάδοχο αφού στη διακήρυξη προβλέπεται ότι ο ανάδοχος διατηρεί για λογαριασμό του την αποκλειστική χρήση του πηγαίου κώδικα «source code» και έτσι δε μπορεί ο ΟΠΑΠ αφ? εαυτού ν? αναπτύξει και να λειτουργήσει τα παιχνίδια του.

Σημειωτέον δεν υπάρχει επιστημονική αξιολόγηση του υπάρχοντος εξοπλισμού του ΟΠΑΠ ούτε επιστημονική μελέτη σκοπιμότητας ούτε επιστημονική απόφαση βάσει των οποίων κρίνεται αναγκαία η διενέργεια αυτού του διαγωνισμού συνολικού ύψους άνω των 250 εκατ.€. Σημειωτέον ο διαγωνισμός που είχε προκηρυχθεί από την προηγούμενη διοίκηση και ακυρώθηκε ανήρχετο μόλις στα 120 εκατ.€. Το ερώτημα γίνεται ακόμα πιο καίριο αν ληφθεί υπόψη ότι στις 27-6-2005 επίσημο δελτίο τύπου του οργανισμού, το οποίο εξεδόθη μετά από την υπογραφή συμφωνίας επέκτασης της ήδη υφιστάμενης συνεργασίας μεταξύ ΟΠΑΠ και Intralot και τις βελτιώσεις που αποφασίσθηκαν να γίνουν στο ήδη υπάρχον σύστημα, αναφέρεται ρητά ότι αυτό κρίνεται απολύτως επαρκές ποιοτικά και ποσοτικά. Το ίδιο ακριβώς επαναλαμβάνει ο ίδιος ο Διευθύνων Σύμβουλος κ.Νειάδας , σε πρόσφατη συνέντευξή του στην εφημερίδα ΕΞΠΡΕΣ, 4-6-06, ο οποίος δήλωσε ότι «το υπάρχον σύστημα μπορεί ν? ανταποκριθεί καθώς το έχουμε αναβαθμίσει και έχουμε προμηθευτεί νέα τερματικά»

Στο μεταξύ, ανεκμετάλλευτα μένουν πάνω από 60 εξειδικευμένα στελέχη σε θέματα πληροφορικής τα οποία έχουν προσληφθεί στον ΟΠΑΠ από διαγωνισμούς που είχαν προκηρυχθεί , επί ΠΑ.ΣΟ.Κ. μέσω ΑΣΕΠ. Τα στελέχη αυτά αντί ν? απασχολούνται στη λειτουργία του μηχανογραφικού κέντρου έχουν τοποθετηθεί σε διοικητικές και οικονομικές υπηρεσίες, ενώ η λειτουργία του μηχανογραφικού κέντρου εξυπηρετείται από τον ήδη ανάδοχο.

Προμήθειες

Η αξιολόγηση των διαγωνισμών γίνεται από επιτροπές που ορίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο, από ειδικά επιλεγμένα άτομα. Σε ιδιαιτέρου ενδιαφέροντος διαγωνισμούς συγκροτούνται ειδικές επιτροπές αξιολόγησης, πολλές φορές κατά παράβαση του κανονισμού προμηθειών, προκειμένου να ερμηνευτεί κατά το δοκούν ο μαθηματικός τύπος. Υπάρχουν κραυγαλέα παραδείγματα, όπου οι θιγόμενοι προσέφυγαν στη δικαιοσύνη και έχουν δικαιωθεί. Για παράδειγμα :

α) Ο διαγωνισμός για τη φύλαξη των εγκαταστάσεων του ΟΠΑΠ, όπου αποδείχθηκε ότι στην αξιολόγηση του εν λόγω διαγωνισμού, έλαβαν μέρος και ψήφισαν, όχι μόνο τα 7 τακτικά μέλη της επιτροπής αλλά και ένα αναπληρωματικό χωρίς νομιμοποίηση. Η καταγγέλουσα εταιρία κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του αποτελέσματος και δικαιώθηκε. Παρόλα αυτά η διοίκηση του ΟΠΑΠ αγνοεί τις δικαστικές αποφάσεις. Η συγκεκριμένη παρανομία αφορά τουλάχιστον 30 διαγωνισμούς του ΟΠΑΠ, τους οποίους η διοίκηση του ΟΠΑΠ αρνείται επίμονα να δημοσιοποιήσει. Δεν έχει απαντήσει ακόμα ούτε έχει καταθέσει έγγραφα που της ζητήθηκαν, από Βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., τον Αύγουστο του 2005.

β) Διαγωνισμός για την εκτύπωση 1,2 δις δελτίων, αξίας 2,5 εκατ.€, για τα παιχνίδια του ΟΠΑΠ. Υπόθεση που επίσης έχει παραπεμφθεί στη δικαιοσύνη. Το δικαστήριο έκρινε βάσιμους νομικά και ουσιαστικά τους λόγους που επικαλέστηκε η εταιρεία που προσέφυγε. Στην επιτροπή που έκρινε τον ως άνω διαγωνισμό, δεν συμμετείχαν υπάλληλοι με εξαρτημένη σχέση εργασίας, όπως ορίζει ο κανονισμός προμηθειών, αλλά ορίστηκαν αυθαίρετα άλλα άτομα (ειδικοί σύμβουλοι) φιλικά προς τη διοίκηση. Εδώ θα πρέπει να επισημανθεί ότι ο ΟΠΑΠ διαθέτει τυπογραφείο το οποίο λειτουργούσε επί των προηγουμένων διοικήσεων και το οποίο θα μπορούσε ν? αναλάβει την εκτύπωση των δελτίων για να καλύπτει όλες τις ανάγκες του οργανισμού.

Και στις δύο αυτές περιπτώσεις η ΟΠΑΠ αγνόησε τις δικαστικές αποφάσεις και προχώρησε στη συνέχεια, σε απευθείας αναθέσεις στις εταιρείες που, κακώς κατά τη δικαιοσύνη, ανακηρύχθηκαν ανάδοχες.

Ειδικότερα για το διαγωνισμό δελτίων η ΟΠΑΠ υπό την πίεση των δικαστικών αποφάσεων αναγκάστηκε τελικά να αναθέσει την εκτύπωσή τους, καθώς και άλλων δελτίων του και στις 2 εταιρείες με ποσοστό 50-50. Έτσι αποδεικνύεται περίτρανα ότι η αρχική επίσημη αξιολόγηση έγινε με τρόπο δόλιο.

Και οι δύο αυτές υποθέσεις εμπίπτουν στις διατάξεις του ποινικού αδικήματος της απιστίας.

Αμοιβές μελών Δ.Σ.

Σύμφωνα με απόφαση της γενικής συνέλευσης της ΟΠΑΠ Α.Ε. στις 31-5-2006 εγκρίθηκε η εισήγηση του Δ.Σ. σχετικά με τις μηνιαίες αποζημιώσεις του προέδρου, του διευθύνοντος συμβούλου και των μελών του Δ.Σ. καθώς και τα πριμ παραγωγικότητας του προηγούμενου έτους.

Συγκεκριμένα, η μηνιαία αποζημίωση για το 2ο εξάμηνο του 2006 θ? ανέρχεται για τον διευθύνοντα σύμβουλο σε 15.000€ και για τον πρόεδρο σε 12.000€. Ακόμα στους πιο πάνω θα καταβληθεί πριμ παραγωγικότητας για το 2005 ύψους 50.000€ στον καθένα. Σημειωτέον οι πιο πάνω έχουν ήδη εισπράξει το πριμ που δίδεται στους υπαλλήλους του ΟΠΑΠ και που ανέρχεται στο ύψος των 55.000€ για τον πρόεδρο και 45.000€ για το διευθύνοντα σύμβουλο.

Οι εν λόγω κύριοι φρόντισαν και για περαιτέρω αύξηση στο μέλλον αφού το πριμ παραγωγικότητας για το 2006 προσαυξάνεται κατά 50% έως 100% ανάλογα με τα κέρδη της εταιρείας. Κάτι που είναι βέβαιο αφού προβλέπεται αύξηση του στοιχηματισμού λόγω Eurovision και αγώνων Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από τις εκλογές του 2004 η αμοιβή του προέδρου του Δ.Σ. ο οποίος ασκούσε παράλληλα και καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου ήταν 9.000€. Ενώ μετά τις εκλογές του 2004 όταν διορίστηκε η παρούσα διοίκηση η αμοιβή του προέδρου ήταν 3.500€ του δε διευθύνοντος συμβούλου 9.000€. Τον τελευταίο χρόνο , ο μισθός του προέδρου αυξήθηκε κατά 300% , του διευθύνοντος συμβούλου κατά 67%.

Τέλος το ύψος της μηνιαίας αμοιβής των μελών του Δ.Σ. (μηνιαία αποζημίωση, συμμετοχή σε επιτροπές κ.λ.π.) ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 7.000€, ενώ τα αντίστοιχα ποσά για τα έτη πριν από το 2004 ήταν κατά μέσο όρο 1500€ μηνιαίως για κάθε σύμβουλο.

Βεβαίως είναι γνωστά, το ύψος του μισθού του προέδρου του Αρείου Πάγου, η μηνιαία βουλευτική αποζημίωση, η αύξηση που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι, στα πλαίσια της εισοδηματικής πολιτικής της Κυβέρνησης, την ίδια χρονική περίοδο. Ακόμα ο μισθός των αεροπόρων που συμμετέχουν στις καθημερινές αναχαιτίσεις στο Αιγαίο.

Τζόγος με πλαστικό χρήμα

Ο ΟΠΑΠ αποφάσισε την έκδοση κάρτας διπλής χρήσης χρεωστικής – πιστωτικής για τους παίκτες. Με αυτό τον τρόπο δίδεται η δυνατότητα στους παίκτες αφενός μεν να παίζουν με πλαστικό χρήμα, αφετέρου να δανείζονται από τις τράπεζες για ν? αποκτήσουν την τζογοκάρτα. Αναγορεύει το κέρδος σε αποκλειστικό στόχο αναιρώντας το κοινωφελή χαρακτήρα του. Μετατρέπει έτσι τα 5.500 πρακτορεία του σε χώρους τραπεζικών συναλλαγών και διευκολυνόμενου τζόγου παρά την κατηγορηματική αντίθεση όλων των συνδικαλιστικών φορέων των πρακτόρων του ΟΠΑΠ. Σημειωτέον σήμερα οι Έλληνες χρωστούν περισσότερο από 8,5 δις € σε πιστωτικές κάρτες και 21,5 δις € σε καταναλωτικά δάνεια. Με δεδομένο ακόμα ότι στο τελευταίο επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΠΑΠ υπάρχει πρόβλεψη για δημιουργία νέων παιχνιδιών, όπως πόκερ, τάβλι, καζίνο, στοιχηματισμός σε ιπποδρομίες και κυνοδρομίες, όλη η χώρα μετατρέπεται σ? ένα απέραντο καζίνο.

Αποτελεί πρόκληση στη νοημοσύνη μας η απάντηση του κυρίου Ορφανού στη σχετική μας ερώτηση «η μεν πιστωτική κάρτα αποτελεί βήμα φραγμού του αλόγιστου δανεισμού για τυχερά παιχνίδια για δε τα αυτόματα μηχανήματα τζόγου πολιτική της ΟΠΑΠ είναι ο περιορισμός του τζόγου εντός των πρακτορείων».

Πρόσληψη ειδικών συμβούλων

Οι προσλήψεις είτε με τη μορφή της ετήσιας σύμβασης είτε της ανάθεσης έργου είτε της μερικής απασχόλησης έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις, οι οποίες μάλιστα δεν κατατίθενται στην επιθεώρηση εργασίας όπως ορίζει ο νόμος με αποτέλεσμα να είναι δυνατόν αυτές να καθίστανται αορίστου χρόνου. Ο αριθμός των συμβούλων (οποιασδήποτε μορφής) καθώς και των εν γένει προσληφθέντων, που υπηρετούν στην Αθήνα και στη Θεσ/νίκη είναι απροσδιόριστος. Πολλές σχετικές ερωτήσεις μας έχουν μείνει αναπάντητες ή κατατίθενται ελλιπή ή και παραπλανητικά στοιχεία.

ΟΠΑΠ Υπηρεσιών

Επί των ημερών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. η ΟΠΑΠ αποφάσισε τη σύσταση θυγατρικής εταιρείας την ΟΠΑΠ Υπηρεσιών με σκοπό:

    • την αναβάθμιση της εμφάνισης των πρακτορείων σε συνεργασία με τους πράκτορες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των παικτών

    • την εμπορική εκμετάλλευση των πρακτορείων σε συνεργασία με τους πράκτορες και

    • τη διαχείριση και εκμετάλλευση των πάσης φύσεως δικαιωμάτων των ΠΑΕ και ιδιαίτερα των τηλεοπτικών.

Η Ν.Δ. προχώρησε στη λειτουργία αυτής της θυγατρικής αγνοώντας τους πράκτορες σε μια κατεύθυνση στρεβλή και ιδιοτελή, εξυπηρετώντας κομματικές σκοπιμότητες σε πλήρη αντίθεση με τους αρχικούς της στόχους.

Συγκεκριμένα, για την επιτέλεση των στόχων της προικοδοτήθηκε από την ΟΠΑΠ με 20 εκατ.€ ως μετοχικό κεφάλαιο, εισπράττει δε το 1% των εισπράξεων του ΚΙΝΟ, που υπολογίζεται σε 20 εκατ.€ ετησίως (από 1-1-2004).

Σύμφωνα με την αρχική σύμβαση το ποσοστό αυτό θα πρέπει να καταβάλλεται μετά από πιστοποίηση του έργου. Τέτοια πιστοποίηση ή στοιχειώδης απολογισμός δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα. Αντιθέτως το ποσό καταβάλλεται. Ακόμα περιμένουμε απάντηση σε σχετική ερώτηση που καταθέσαμε από την αρχή του έτους.

Μέχρι στιγμής το ουσιαστικό έργο της εταιρείας είναι μηδαμινό και τελείως διάφορο των αρχικών στόχων ίδρυσής της. Εκείνο που έχει να επιδείξει είναι

    • η δημιουργία τζόγο-κάρτας

    • χορηγίες για την προσωπική προβολή του Υφυπουργού

    •  προσλήψεις ημετέρων

    • αγορές πολυτελών αυτοκινήτων για τα μέλη του Δ.Σ.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι για 3η συνεχόμενη χρονιά δείχνει ασυγχώρητη αδράνεια σε ότι αφορά τη διαχείριση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των ΠΑΕ με συνέπεια διάφορα τηλεοπτικά κανάλια να διαπραγματεύονται μόνα τους τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ΠΑΕ . Ήδη ο τύπος αφιερώνει εκτεταμένα ρεπορτάζ για την προβληματική ΕΡΤ η οποία έκλεισε συμφωνία μαμούθ για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού, υπολογίζοντας βέβαια να εισπράξει το μεγαλύτερο μέρος του ποσού αυτού από τον ΟΠΑΠ ο οποίος θ? αγοράσει απ? αυτήν το διαφημιστικό χρόνο.

Είναι προφανής η τεράστια οικονομική ζημία της ίδιας της ΟΠΑΠ Α.Ε. η οποία καλείται στο τέλος να επιχορηγεί τις τηλεοπτικές αυτές μεταδόσεις αντί να τις έχει υπό τον έλεγχό της. Αυτό συνιστά απιστία από τον ΟΠΑΠ αφού για 3η συνεχή χρονιά δε διαπραγματεύεται ο ίδιος, ως οφείλει, μέσω της ΟΠΑΠ Υπηρεσιών, αλλά εκ των υστέρων πληρώνει.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι χορηγίες του ΟΠΑΠ για τις τηλεοπτικές μεταδόσεις σε ένα μόνο κανάλι, για τα έτη 04-06, ξεπέρασαν τα 8 εκατ.€.

Σε ότι αφορά τον εκσυγχρονισμό των πρακτορείων και την εγκατάσταση εμπορικών δραστηριοτήτων σε αυτά, η ΟΠΑΠ Υπηρεσιών με αδιαφανείς διαδικασίες και συγκεντρωτική λογική, προετοιμάζει κεντρικές παρεμβάσεις. Σε όλα αυτά αντιδρούν με έντονο τρόπο το σύνολο των συνδικαλιστικών φορέων των πρακτόρων, οι οποίοι με αλλεπάλληλες διαμαρτυρίες στον Υπουργό Πολιτισμού και στον Πρωθυπουργό αρνούνται τη διαχείριση των πρακτορείων τους ερήμην των ίδιων. Συγκεκριμένα, με σκληρές ανακοινώσεις, η ομοσπονδία των πρακτόρων καταγγέλλει την ΟΠΑΠ Υπηρεσιών «για υφαρπαγή χρημάτων», ότι «επιδιώκει να μετατρέψει τους πράκτορες σε υπηρέτριες» και ότι «συναλλάσσεται επιλεκτικά με τα πρακτορεία».

Χορηγίες κομματικού χαρακτήρα

Με το τρικ χορηγίες-διαφημίσεις ο προϋπολογισμός του οργανισμού για το 2005 ανήρχετο στο ποσό των 42 εκατ.€ . Επειδή το ποσό αυτό υπερσκελίστηκε κατά πολύ το Δ.Σ. εισηγήθηκε στη Γενική συνέλευση και εκείνη ενέκρινε την εκ των υστέρων υπέρβαση της αρχικού προϋπολογισμού κατά 22 εκατ.€. με αυτόν τον τρόπο καλύφθηκαν τα ρουσφέτια σε όλους τους ημετέρους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία» που δημοσίευσε κατάλογο χορηγιών κομματικής κατεύθυνσης. Ακόμα η εφημερίδα «Έθνος» αποκάλυψε επιχορηγήσεις εταιρειών που ελέγχονταν από μέλη της ΟΝΝΕΔ Θεσ/νίκης. Η δε εφημερίδα «Το Πρώτο Θέμα» αποκάλυψε πολλές περιπτώσεις χορηγιών και διαφημίσεων κομματικού χαρακτήρα, οι οποίες φέρουν την υπογραφή του προέδρου της επιτροπής διαφήμισης του οργανισμού, ο οποίος συγχρόνως είναι και υπεύθυνος επαρχιακού τύπου της Ν.Δ.

Οι υπερβάσεις συνεχίζονται και το 2006. Το κονδύλι των χορηγιών κατά το 1ο τρίμηνο του 2006 έχει αυξηθεί κατά 15% σε σχέση με το κονδύλι κατά το αντίστοιχο τρίμηνο του 2005.

Σημειωτέον ότι πρόεδρος της επιτροπής χορηγιών είναι ο διευθυντής του γραφείου του κ. Ορφανού.

Γενικός Διευθυντής Θεσ/νικης

Κραυγαλέο παράδειγμα κομματικού ρουσφετιού και κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος αποτελεί η τοποθέτηση στις 29-7-2004, ως Γενικού Διευθυντή Θεσ/νίκης, με 3ετή σύμβαση , του κρεατέμπορου κ. Μ.Μουλαρά, ο οποίος στις 9-1-06 αποπέμφθηκε και αντικαταστάθηκε από άλλον «εκλεκτό». Ήδη ο κ. Μουλαράς προσέφυγε στη δικαιοσύνη και απαιτεί για αποζημίωση το ποσό που δικαιούται σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει επισυνάψει με την ΟΠΑΠ., το οποίο ανέρχεται στις 203.210€ , και μάλιστα έντοκα.

Τέλος, πρόσφατα από την εφημερίδα Ελευθεροτυπία αποκαλύφθηκε σκάνδαλο εκατοντάδων χιλιάδων € από την εταιρεία V+O, η οποία είχε σύμβαση με την ΟΠΑΠ για θέματα επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων με τον Τύπο. Το σκάνδαλο παραπέμφθηκε στη δικαιοσύνη από τη διοίκηση της ΟΠΑΠ Α.Ε. χωρίς προηγουμένως να προσδιοριστεί ο κύριος υπαίτιος ούτε να πραγματοποιηθεί έρευνα ώστε να υπολογιστεί το ύψος της ζημιάς, που έχει υποστεί ο οργανισμός.

Οι αντιφάσεις και οι ανακολουθίες του κ. Ορφανού και της διοίκησης του ΟΠΑΠ είναι διαρκείς και κατ? εξακολούθηση. Μέχρι τώρα, οι ελληνικές ομάδες έχουν μπει και έχουν βγει από το ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ αλλεπάλληλες φορές, χωρίς ακόμα και τώρα οι επενδυτές να γνωρίζουν τις πραγματικές προθέσεις της Κυβέρνησης. Σύγχυση ακόμα, έχει δημιουργήσει η δήλωσή του κ. Ορφανού, που δημοσιεύθηκε σε όλο τον ημερήσιο τύπο στις 7-6-2006, ότι από το Φεβρουάριο του 2007 ο ΟΠΑΠ αναλαμβάνει το ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ (παρόμοιες δηλώσεις είχε κάνει και στο παρελθόν). Ενώ σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη της 23ης συνεδρίασης στις 8-6-2006 , της ΟΠΑΠ, συζητήθηκε η «λήψη αποφάσεων για κεντρικής φύσεως ζητήματα της διαχείρισης του δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού, πρόσληψης συμβούλου για το παιχνίδι ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ».

Τέλος, επισημαίνεται ότι μέχρι τώρα, το Υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο προΐσταται πολιτικά του ΟΠΑΠ, δεν έχει απαντήσει σε σειρά ερωτήσεων και καταθέσεων εγγράφων, που έχουν ζητηθεί από Βουλευτές της αντιπολίτευσης.

Κατόπιν όλων αυτών επερωτάσθε:

Για την ολιγωρία σας να πατάξετε τα φαινόμενα κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος, την έλλειψη διαφάνειας και τη διαφθορά που συστηματικά και κατ? εξακολούθηση συμβαίνουν στην ΟΠΑΠ Α.Ε..

Για την πολιτική κάλυψη που παρέχετε στη διοίκηση της ΟΠΑΠ, της οποίας ο τρόπος διοίκησης και λειτουργίας αντιβαίνει στους κανόνες δικαίου και χρηστής διαχείρισης και ακόμα παραβιάζει την ισονομία και τις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού.

Οι επερωτώντες Βουλευτές :

Λιντζέρης Δημήτρης

Λοβέρδος Ανδρέας

Λιάνης Γεώργιος

Αηδόνης Χρήστος

Αλευράς Αθανάσιος

Βέρρας Μιλτιάδης

Γκερέκου Αγγελική

Δημαράς Ιωάννης

Διαμαντίδης Ιωάννης

Εμινίδης Σάββας

Κουσελάς Δημήτρης

Κούρκουλα Ελένη

Μακρυπίδης Ανδρέας

Μανωλιά Χρύσα

Μπόλαρης Μάρκος

Παντούλας Μιχάλης

Παπαγεωργίου Γεώργιος

Παρασκευάς Ιωάννης

Ράπτη Συλβάνα

Σχοιναράκη-Ηλιάκη Ευαγγελία

Φούρας Ανδρέας

Χυτήρης Τηλέμαχος

Δαμανάκη Μαρία