Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Η Βουλή

ΘΕΜΑ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ κ.Δ. ΚΟΥΣΕΛΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΚΑΙ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 12/4/2006
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Ομιλία

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ κ.Δ. ΚΟΥΣΕΛΑ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΤΩΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΚΑΙ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Δεν θέλω για ακόμη μια φορά να επαναλάβω όσα ελέχθησαν από τους προλαλήσαντες συναδέλφους σχετικά με το απαράδεκτο της διαδικασίας κάθε φορά που έχουμε Oδηγίες για ενσωμάτωση στο εθνικό μας δίκαιο, μέρα Παρασκευή να κατατίθενται τροπολογίες και μάλιστα τροπολογίες σοβαρές και σημαντικές, οι οποίες στις περισσότερες περιπτώσεις ή θέλουν να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένες κομματικές επιλογές της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, ή έχουν ένα ευρύτατα αντιλαϊκό περιεχόμενο.

Φαίνεται ότι η Κυβέρνηση όχι μόνο δεν θέλει, αλλά δεν τολμά πλέον τον κοινωνικό διάλογο και το κάλεσμα των κοινωνικών φορέων, όπως δεν της αρέσει και η διαφάνεια. Δεν εξηγείται διαφορετικά αυτή η βιομηχανία των τροπολογιών που επαναλαμβάνεται το ξαναλέω- κάθε Παρασκευή μεσημέρι. Γιατί και για τις δύο τροπολογίες που συζητούμε σήμερα θα έπρεπε κανονικά, εάν οι τροπολογίες αυτές ήταν άρθρα σε ένα κανονικό νομοσχέδιο. να κληθεί τουλάχιστον η ΑΔΕΔΥ, καθώς και οι αρμόδιες ομοσπονδίες και η ΟΚΕ, προκειμένου να εκφράσουν την άποψή τους.

Έρχομαι τώρα στην ουσία των συγκεκριμένων τροπολογιών. Αναφέρομαι κατ αρχή στην τροπολογία που αφορά την ίδρυση Ειδικής Γραμματείας Συντονισμού Οργανισμών και Φορέων στο Υπουργείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Σχετικά με την τροπολογία γίνεται φανερό ότι μέσα από αυτήν συνίσταται μία προσωποπαγής υπηρεσία, η οποία απότι λέει το ίδιο το νομοσχέδιο- διαλύεται αυτοδίκαια με την αποχώρηση του Γενικού Γραμματέα, για να επανασυσταθεί όταν έρθει ο καινούργιος.


Είναι φανερό ότι μέσα από την τροπολογία αυτή σκοπείται από τη μία πλευρά η πρόσληψη και η τακτοποίηση δεκαπέντε παιδιών της δικιάς σας παράταξης, κύριε Υπουργέ, από τους οποίους οι δώδεκα θα είναι επιστημονικοί συνεργάτες και οι τρεις θα στελεχώνουν τη γραμματεία. Έκτακτοι συνεργάτες, οι οποίοι δεν έχουν καμία γνώση των μεγάλων, των ειδικών και των ευαίσθητων θεμάτων τα οποία αναφέρονται στην κοινωνική ασφάλιση και στους εποπτευόμενους Οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης.

Αυτοί, λοιπόν, οι οποίοι έρχονται απέξω θα συντονίζουν, θα εναρμονίζουν δράσεις, θα συμμετέχουν σε μέτρα και προγράμματα και στην πολιτική συνολικότερα, η οποία θα ασκείται μέσα από τη συγκεκριμένη γραμματεία. Δηλαδή, άμεσα και όχι έμμεσα υποκαθίστανται οι διοικητικές υπηρεσίες οι οποίες υπήρχαν μέχρι σήμερα, από μία σειρά από συγκεκριμένους κυρίους, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να επεμβαίνουν στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση των διαφόρων προγραμμάτων και να αναθέτουν καινούργια προγράμματα.

Έχουμε, για παράδειγμα, το ασφαλιστικό. Η Κυβέρνηση λέει ότι θέλει μετά το Πάσχα να ανοίξει διάλογο για το ασφαλιστικό και ότι θα γίνουν αναλογιστικές μελέτες και μία σειρά από άλλες διαδικασίες. Όλοι αυτοί οι οποίοι -ξαναλέω- δεν έχουν ειδικές γνώσεις -το μόνο προσόν που έχουν είναι ότι θα είναι διορισμένοι και της εμπιστοσύνης του Γενικού Γραμματέα και του συγκεκριμένου Υπουργού- θα έρθουν σαν «καπέλο» σένα χώρο ευαίσθητο και νευραλγικό, που αφορά χιλιάδες εργαζόμενους, προκειμένου να τον καθοδηγήσουν στην α, την β ή στη γ κατεύθυνση. Και όλη αυτή η διαδικασία, κύριε Υπουργέ, θα στοιχίζει στο Δημόσιο 550.000 ευρώ κατ έτος συν 100.000 ευρώ που είναι η εφάπαξ εισφορά για τη σύστασή της από πλευράς του κρατικού μηχανισμού.

Από εκεί και πέρα μπορείτε να βγάλετε τα συμπεράσματά σας για το πώς, μέσα απ αυτή την υπόθεση εννοούσατε και εννοείτε την επανίδρυση του Δημοσίου, πόση εμπιστοσύνη έχετε στους εργαζόμενους και στη διοικητική μηχανή, όταν τους υποκαθιστάτε ουσιαστικά μέσα απ αυτό το καινούργιο σχήμα και αν και κατά πόσο αυτό το σχήμα σκοπεί και αφορά στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εργαζομένων και των ασφαλισμένων ή αντίθετα, των δικών σας κομματικών συμφερόντων και κομματικών επιλογών.

Η δεύτερη τροπολογία που έχει σχέση με το ΥΠΕΘΟ, είναι και αυτή στην ίδια λογική με την προηγούμενη. Βέβαια, διανθίζεται με διάφορα καινούργια πράγματα. Καταρχήν, μιλάτε για την ανάγκη διαχρονικής παρακολούθησης του ύψους των εγγυήσεων, να μην καταπίπτουν οι εγγυητικές του δημοσίου, να περιορίζονται οι ζημιές του δημοσίου κ.λπ.

Να συμφωνήσουμε ότι υπάρχει ανάγκη να αντιμετωπιστούν μία σειρά από τέτοια προβλήματα. Πώς όμως μπορεί να καλυφθεί αυτή η ανάγκη; Εγώ να το δεχτώ ότι υπάρχουν τέτοια προβλήματα. Ο κ. Χριστοδουλάκης είπε πριν ότι αυτά αντιμετωπίζοντο στα πλαίσια μιας επιτροπής που έφτιαχνε ad hoc το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας.

Εσείς πάτε αυτή την ανάγκη να την καλύψετε με τη νομοθέτηση ενός Συμβουλίου στα πλαίσια του Υπουργείου. Πάτε να θεσμοθετήσετε ένα Συμβούλιο που φτιάχνεται με νόμο, στο οποίο μέχρι χθες θα συμμετείχαν τέσσερις και με την προσθήκη που έκανε ο κύριος Υπουργός χθες το βράδυ, θα είναι έξι ιδιώτες. Δηλαδή, πάτε να φτιάξετε ένα συμβούλιο στο οποίο θα συμμετέχουν έξι άνθρωποι απέξω από τους οποίους οι δύο θα είναι εκπρόσωποι του Σ.Ε.Β. και του Σ.Ε.Β. Βόρειας Ελλάδας και άλλοι τέσσερις ιδιώτες για να ελέγχουν αυτά τα πράγματα.

Προσέξτε. Βάζετε τώρα τον Σ.Ε.Β. και τον Σ.Ε.Β. Βόρειας Ελλάδας -διαβάζω επί λέξει τι λέει η τροπολογία- να παρεμβαίνει προκειμένου: «Να ελέγχεται η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων υπέρ των οποίων παρέχεται η εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου. Να διαμορφώνονται προτάσεις για την καλύτερη αξιοποίηση των κρατικών ενισχύσεων στην κατεύθυνση της ανάπτυξης του εκσυγχρονισμού κ.λπ.».

Κατά ποια λογική θα μπορούν εκπρόσωποι που αφορούν όχι φορείς, αλλά συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα, να εμπλέκονται εδώ μ αυτό τον τρόπο με την κατεύθυνση, το περιεχόμενο και με τη λειτουργία αυτών των εγγυήσεων;
Είναι ή δεν είναι σκάνδαλο αυτό που πάει να γίνει με τη συμμετοχή αυτών των φορέων; Και γιατί αυτοί οι φορείς και όχι πέντε ή δέκα άλλοι; Γιατί δεν βάζετε και εκπροσώπους της ΑΔΕΔΥ και εκπροσώπους της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας και δεν ξέρω ποιους άλλους εκπροσώπους; Γιατί τους συγκεκριμένους; Είναι ανίκανο το δημόσιο; Αισθάνεστε ανίκανοι ως Κυβέρνηση να συστήσετε μια επιτροπή προκειμένου να ελέγχει, αφού πρέπει να θεσμοθετήσετε, να κάνετε νόμο, για να αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα;

Πιστεύω ότι το περιεχόμενο και των δύο αυτών τροπολογιών είναι απαράδεκτο. Θα βλάψει τα συμφέροντα και του δημοσίου και των Ελλήνων πολιτών, γιατί αυτά τα συμφέροντα προφανώς δεν τα εξυπηρετεί. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να τις αποσύρετε.
Εμείς, σε κάθε περίπτωση, θα τις καταψηφίσουμε και θα ενημερώσουμε και τους εργαζόμενους και τον ελληνικό λαό για το τι πάτε να κάνετε.

Ευχαριστώ