ΘΕΜΑ | Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου. |
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 11/7/2007 |
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ | Ερώτηση |
Δημήτρης ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤOΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
-Μεταφορών και Επικοινωνιών -Οικονομίας και Οικονομικών Θέμα: Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου. Με κριτήριο τη συμμετοχή του σιδηροδρόμου στην ανάπτυξη των χερσαίων μεταφορών, η χώρα μας κατέχει την προτελευταία θέση στην Ε.Ε-25 και την τελευταία στην Ε.Ε-15. Η σοβαρή υστέρηση στη χρήση του σιδηροδρόμου, ενός κατ’ εξοχήν φιλικού στο περιβάλλον και οικονομικού μέσου, στις επιβατικές και στις εμπορικές μεταφορές της χώρας μας, είναι πολύ περισσότερο έντονη στην Πελοπόννησο, όπου κυριαρχεί το δίκτυο μετρικού εύρους. Ο Δυτικός Σιδηροδρομικός άξονας (σιδηροδρομική Ιόνια) είχε σχεδιαστεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση, αλλά από την παρούσα Κυβέρνηση ακυρώθηκαν οι προκηρύξεις που είχαν γίνει για την ανάθεση των σχετικών μελετών και, ως φαίνεται, το κομμάτι Ιωάννινα-Αγρίνιο-Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα έχει «εξαφανιστεί» από τις προτάσεις για ένταξη στο Δ’ ΚΠΣ. Επειδή, σύμφωνα με τα παραπάνω, το ιδιαίτερα σημαντικό έργο της Σιδηροδρομικής Ιόνιας μάλλον εγκαταλείπεται οριστικά από την παρούσα Κυβέρνηση, Επειδή καθυστερούν ακόμα και τα έργα ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης- Αργους - Κορίνθου, προϋπολογισμού 65.000.000 ευρώ που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη Κυβέρνηση (και συγκεκριμένα οι δυο εργολαβίες στο τμήμα Κορίνθου-‘Αργους-Ανδρίτσας και Ανδρίτσας-Τρίπολης-Καλαμάτας), που έπρεπε εδώ και πολλούς μήνες να έχουν τελειώσει, Επειδή μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει γνωστός κάποιος νέος σχεδιασμός για την αναγκαία αναβάθμιση του δικτύου της Πελοποννήσου, Επειδή το ίδιο μεταφορικό έργο όταν εκτελείται με λεωφορεία και φορτηγά απαιτεί 3-4 φορές περισσότερη ενέργεια και με ΙΧ 15πλάσια, σε σύγκριση με το τρένο, έχει δε σαφώς υψηλότερο κόστος για επιβάτες και εμπορεύματα, χωρίς να συνυπολογίσουμε τα διόδια και τα τροχαία ατυχήματα, Επειδή οι κλιματικές εξελίξεις αναπόφευκτα θα οδηγήσουν τις χώρες της Ε.Ε. σε μέτρα περιορισμού των ενεργοβόρων δικτύων μεταφοράς ή σε αποτρεπτικά μέτρα αύξησης του κόστους χρήσης τους, Επειδή, κατόπιν αυτών, η ανάπτυξη του νομού Μεσσηνίας και των άλλων νομών της Πελοποννήσου δεν μπορεί να θεωρείται φιλική στο περιβάλλον και στοιχειωδώς ισορροπημένη, όταν δεν διαθέτει ισορροπημένες, οικονομικές σε ενέργεια και συνδυασμένες μεταφορές, με την κατάλληλη αξιοποίηση ενός σύγχρονου, φιλικού στο περιβάλλον και σαφώς οικονομικότερου για τις μεταφορές προσώπων και εμπορευμάτων σιδηροδρομικού δικτύου, Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί: · Τελικά περιλαμβάνεται η «Σιδηροδρομική Ιόνια» στους σχεδιασμούς του Δ’ ΚΠΣ; · Σε ποιο στάδιο βρίσκονται τα έργα ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης-Αργους- Κορίνθου, σε τι οφείλεται η καθυστέρηση ολοκλήρωσής τους και πότε τελικά αναμένεται να ολοκληρωθούν; · Τι σχέδια υπάρχουν για την περαιτέρω αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου και για την ένταξή του σε ένα σύγχρονο σύστημα συνδυασμένων εθνικών και διεθνών μεταφορών; · Ποιά έργα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του εν λόγω δικτύου έχουν προταθεί και ποιά προκρίνονται για ένταξη στο Δ’ ΚΠΣ; Αθήνα, 11 Ιουλίου 2007 |