Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Η Βουλή

ΘΕΜΑ Ομιλία του Βουλευτή Μεσσηνίας κ. Δημήτρη Κουσελά, εισηγητή του ΠΑΣΟΚ, κατά τη συζήτηση, στην Ολομέλεια της Βουλής, του νομοσχεδίου «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης το
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 24/4/2007
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Ομιλία

Ομιλία του Βουλευτή Μεσσηνίας κ. Δημήτρη Κουσελά, εισηγητή του ΠΑΣΟΚ, κατά τη συζήτηση,
στην Ολομέλεια της Βουλής, του νομοσχεδίου
«Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητόδρομου "Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτας"».
(Δευτερολογία.)

Κύριοι συνάδελφοι, γίναμε μάρτυρες στο προηγούμενο χρονικό διάστημα μιας εναγώνιας, θα έλεγα, προσπάθειας του κυρίου Σουφλιά να μας πείσει ότι η πατρότητα του έργου του εθνικού δρόμου Κορίνθου-Καλαμάτας ανήκει στη Νέα Δημοκρατία. Αυτό που λέει ο λαός μας σε τέτοιες περιπτώσεις είναι ότι η πενία τέχνας κατεργάζεται. Το λέω αυτό γιατί τι δεν επικαλέστηκε ο κ. Υπουργός προκειμένου να μας πείσει για την ορθότητα της άποψής του; Έφτασε ακόμα να μιλήσει και για το DNA.

Όμως, κύριε Υπουργέ, σε ό,τι αφορά τα δημόσια έργα, στα δημόσια έργα δεν χωρούν εθνικολογιστικές αλχημείες σαν εκείνες που έκανε η Κυβέρνησή σας με το έγκλημα της απογραφής για να φτάσει το ύψος του δημοσιονομικού ελλείμματος στο 6,9% και να ισχυρίζεται σήμερα ότι το μείωσε κάτω από 3%. Το λέω αυτό γιατί ο ελληνικός λαός όχι μόνο είδε τα δημόσια έργα που κατασκεύασε το ΠΑ.ΣΟ.Κ., αλλά τα «περπάτησε» και απόλαυσε και απολαμβάνει τα ευεργετικά τους αποτελέσματα.

Εξάλλου εσείς μέχρι σήμερα κόβατε κορδέλες εγκαινιάζοντας έργα που είχε δημιουργήσει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. Δεν κόψατε ούτε μία κορδέλα για δικά σας έργα. Πείτε μας ένα έργο που εσείς σχεδιάσατε, μελετήσατε και ολοκληρώσατε. Δεν υπάρχει κανένα και δεν είναι δυνατό να υπάρχει κανένα. Δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης γιατί από τη μία πλευρά έχουμε ένα πελώριο έργο συνολικά που άλλαξε την εικόνα της χώρας, το μεγαλύτερο που έγινε στην Ελλάδα μεταπολιτευτικά και από την άλλη πλευρά υπάρχουν υποσχέσεις και χρονοδιαγράμματα που συνεχώς πάνε πίσω.

Επειδή όμως επέμεινε ο κ. Υπουργός σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο έργο που συζητάμε σήμερα, δηλαδή το δρόμο Κορίνθου-Καλαμάτας, θέλω να καταθέσω τα εξής: Ο δρόμος Αθήνα-Καλαμάτα είναι μήκους 260 χιλιομέτρων. Το κομμάτι Αθήνα-Τρίπολη (165 χιλιόμετρα) είχε κατασκευαστεί και παραδοθεί στην κυκλοφορία πολύ πριν, όπως ξέρετε, το 2000 και σήμερα για να το διαβεί κανείς δεν κάνει περισσότερο από μιάμιση ώρα. Η παράκαμψη της Τρίπολης μήκους 8,5 χιλιομέτρων 13 δισεκατομμυρίων δραχμών παραδόθηκε το 2000. Η σήραγγα Ραψομάτη μήκους 1,4 χιλιομέτρων μαζί με τις προσβάσεις συνολικού μήκους 14 χιλιομέτρων ολοκλήρωσε την πρώτη φάση κατασκευής της, δηλαδή διάνοιξη της σήραγγας και επίστρωση με χαλίκι 3α και αποπερατώθηκε όλη αυτή η δουλειά τον Οκτώβριο του 2003. Τον Οκτώβριο του 2006 έπρεπε να τελειώσει η δεύτερη φάση με τα ηλεκτρολογικά και την τοποθέτηση του ασφαλτοτάπητα. Δυστυχώς όμως δεν τελείωσε όπως έπρεπε να τελειώσει τον Οκτώβριο του 2006 και δεν θα τελειώσει απ’ ό,τι φαίνεται ούτε μέχρι το τέλος του 2008. Αυτό είναι έργο που εκτελείται από το Υπουργείο Δημοσίων Έργων και υπάρχει μία σοβαρότατη καθυστέρηση στην οποία αναφέρθηκε και ο συνάδελφός μου που μίλησε πριν.

Το τέταρτο κομμάτι, Παραδείσια-Τσακώνα μήκους 12 χιλιομέτρων και αυτό δόθηκε στην κυκλοφορία τον Απρίλιο του 2000. Ο κ. Υπουργός εδώ μίλησε για κατασκευαστικά ανοσιουργήματα. Θέλω να πω ότι αν υπήρχαν κατασκευαστικά ανοσιουργήματα σ’ αυτόν το δρόμο, αυτοί που τα έκαναν έπρεπε να πάνε φυλακή. Ξέρετε όμως γιατί δεν πήγαν φυλακή; Διότι, όπως πάρα πολύ σωστά σημείωσε ο κοινοβουλευτικός μας εκπρόσωπος κ. Λοβέρδος, τη μελέτη την αλλάξατε εσείς, κύριε Υπουργέ. Έχω στα χέρια μου και θα καταθέσω το ντοκουμέντο της 16ης Μαρτίου του 1992. Το καταθέτω για τον ιστορικό του μέλλοντος για να σταματήσει επιτέλους η διαστρέβλωση της πραγματικότητας από τη Νέα Δημοκρατία.

Με βάση αυτήν τη μελέτη κατασκευάστηκε αυτός ο δρόμος που έπεσε. Έχουμε ευθύνη γιατί εμείς τηρήσαμε αυτήν τη μελέτη; Έχουμε, αλλά δεν φταίμε εμείς συνολικά για το έργο γιατί εσείς αλλάξατε τη μελέτη, για να βάλουμε επιτέλους τα πράγματα στη θέση τους.

Υπάρχει όμως και συνέχεια σε σχέση με το ζήτημα αυτό. Ο κ. Σουφλιάς τον Απρίλιο του 2005 είπε ότι το έργο αυτό στην Τσακώνα που έχει πέσει το Σεπτέμβριο θα έχει ανάδοχο και θα τελειώσει στο τέλος του 2008. Δυστυχώς όμως δεν είχε ανάδοχο το Σεπτέμβριο ούτε θα τελειώσει το 2008.

Προβλεπόταν να τελειώσει το 2009 και με τη Σύμβαση που κυρώνουμε, δίνετε και ένα χρόνο –είπαμε τους λόγους για τους οποίους το δίνετε- περιθώριο στο δημόσιο, δηλαδή το 2010, για να το παραδώσει. Αυτό το λέω, για να μην ακούμε αυτά που ακούσαμε, δηλαδή ότι δεν είχαμε βάλει εμείς λεφτά. Πώς να μπουν λεφτά σε κωδικό, όπως ακούσαμε από ορισμένους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, όταν δυόμισι χρόνια κάνατε να τελειώσετε τη μελέτη για το συγκεκριμένο έργο; Δυόμισι χρόνια κάνατε. Κατά τα άλλα, μας εγκαλούσατε, όταν ήσασταν στην Αντιπολίτευση ότι το πεσμένο αυτό κομμάτι έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε χρονικό διάστημα έξι μηνών. Δεν θέλω να εκθέσω συναδέλφους. Υπάρχουν οι ερωτήσεις τους εκείνη την περίοδο. Αυτά, λοιπόν, σε ό,τι αφορά την αλήθεια και την πραγματικότητα για το συνολικό δρόμο.

Κλείνω, κύριε Πρόεδρε, λέγοντας ότι αυτό που έμενε να γίνει από τον παραχωρησιούχο, ήταν πρώτον, το κομμάτι Τρίπολη-Αθήναιο, μήκους 11 χιλιομέτρων, δεύτερον το κομμάτι στα Παραδείσια μήκους 7,1 χιλιομέτρων και τρίτον, το κομμάτι Τσακώνα-Καλαμάτα μήκους 32,5 χιλιομέτρων. Αυτά, συν το κομμάτι Λεύκτρο-Σπάρτη, είναι που σήμερα με τη Σύμβαση Παραχώρησης δίνουμε στον παραχωρησιούχο, μαζί με τις βελτιώσεις που θέλετε να κάνετε στο κομμάτι Κόρινθος-Τρίπολη.

Εάν γι’ αυτά –δεν έχω χρόνο να μιλήσω, αλλά τα ανέπτυξα στην Επιτροπή- είχε ολοκληρωθεί η πρώτη φάση και έπρεπε να προχωρήσουμε στη δεύτερη φάση, όπου κάνατε δύο χρόνια, μπορείτε να διεκδικήσετε την πατρότητα ενός έργου διακοσίων εξήντα χιλιομέτρων, εμείς αυτή την πραγματικότητα, σας τη χαρίζουμε. Είναι, όμως, μια πραγματικότητα που δεν θα την αναγνωρίσει ποτέ ο ελληνικός λαός. Απλά προσπαθείτε να διαστρέψετε την πραγματικότητα.

Ευχαριστώ.