Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Η Βουλή

ΘΕΜΑ Ομιλία του Βουλευτή Μεσσηνίας κ. Δημήτρη Κουσελά κατά τη συζήτηση, στη διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, του σχεδίου νόμου του Υπ.Οι.Ο « Εισοδηματική πολιτική έτους 2007, φορολογικές και άλλες διατάξεις».
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 13/3/2007
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Ομιλία

Ομιλία του Βουλευτή Μεσσηνίας κ. Δημήτρη Κουσελά κατά τη συζήτηση,
στη διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής,
του σχεδίου νόμου του Υπ.Οι.Ο « Εισοδηματική πολιτική έτους 2007, φορολογικές και άλλες διατάξεις».

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Κυβέρνηση παραμένει συνεπής στην πολιτική της λιτότητας και της φοροαφαίμαξης των πλατιών λαϊκών τάξεων. Με το συζητούμενο σχέδιο νόμου έχουμε από τη μια πλευρά επιλεκτικές, εικονικές και ετεροχρονισμένες παροχές για τους πολλούς και από την άλλη πραγματικές και άμεσες παροχές για τους λίγους. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Κύριε Υπουργέ, μιλάτε για αύξηση 3,5% στους βασικούς μισθούς των υπαλλήλων του Δημοσίου, των ν.π.δ.δ. και των Ο.Τ.Α. και των συνδεδεμένων με αυτούς τους βασικούς μισθούς αποδοχών.

Η αύξηση αυτή είναι στην πραγματικότητα μια οφθαλμαπάτη, αφού η βάση πάνω στην οποία υπολογίζεται είναι το 65% του συνόλου των αμοιβών των δημοσίων υπαλλήλων. Έτσι, λοιπόν, το σύνολο των αποδοχών των εργαζόμενων δεν θα αυξηθεί ούτε κατά 3,5% ούτε κατά 2,9% που με γαλαντομία είπε ο εισηγητής μας, αλλά η πραγματική αύξηση θα είναι 2,28%, δηλαδή κάτω και από τον επίσημα προβλεπόμενο πληθωρισμό για το 2007, ο οποίος είναι εικονικός και τον υπολογίζετε στο 3%.

Αν, τώρα, σ αυτό υπολογίσουμε την αυξημένη παρακράτηση φόρου για όσους έχουν αποδοχές μέχρι 1.714 ευρώ, έχουμε μια τελική αύξηση, που για ακόμα μια φορά μεταφράζεται με σημαντική πραγματική μείωση των αποδοχών χιλιάδων εργαζόμενων και στο δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Και αυτό συμβαίνει τη στιγμή που το κόστος διαβίωσης της μέσης ελληνικής οικογένειας αυξήθηκε την τελευταία τριετία κατά 26,8%, ενώ το μηνιαίο εισόδημα αυξήθηκε, με βάση τις δικές σας εισοδηματικές πολιτικές, κατά 14,4%, δηλαδή, μέσα στην τριετία έχουμε μια πραγματική επιβάρυνση της μέσης ελληνικής οικογένειας κατά 245 ευρώ μηνιαίως.

Βεβαίως, η Κυβέρνηση θα μας πει ότι τηρεί τις δεσμεύσεις απέναντι στα Σώματα Ασφαλείας, αφού από την 1.9.2007 αυξάνει από τα ήδη προβλεπόμενα 43,20 ευρώ σε… 44,7 ευρώ το ειδικό επίδομα για το 2007 και από 57,6 ευρώ σε 63,6 ευρώ, με βάση τα σημερινά δεδομένα, το επίδομα το 2008, με βάση τον εκάστοτε βασικό μισθό του ανθυπολοχαγού. Εάν αυτό είναι τήρηση των δεσμεύσεων και των υποσχέσεων της Κυβέρνησης απέναντι στα Σώματα Ασφαλείας, θα το ακούσουμε αύριο από τους ίδιους.

Όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αντί για ένα αξιοπρεπές και ολοκληρωμένο μισθολόγιο τους επιφυλάσσετε, μετά από μήνες απεργιών με κλειστά σχολεία, την καταβολή του νέου επιδόματος διδακτικής προετοιμασίας με τις γνωστές εξαμηνιαίες δόσεις μέχρι να φθάσει από τα 17,5 ευρώ, που ορίζεται σήμερα, στο πρώτο εξάμηνο του 2007, στα 105 ευρώ σε πολλά μετεκλογικά τέρμινα. Ουσιαστικά, κάνετε μνημόσυνο με «ξένα κόλλυβα», από τη στιγμή, που αυτά, που τους λέτε δεν πρόκειται να υλοποιηθούν τώρα, αλλά μέχρι το 2009.

Η Κυβέρνηση, φυσικά, ξέχασε τις εξαγγελίες της σε όλους αυτούς τους εργαζόμενους για το νέο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, που θα διασφαλίζει αξιοπρεπείς αποδοχές σε κάθε κατηγορία, ιδίως στους εκπαιδευτικούς και στους νοσηλευτικούς.

Ξέχασε την υπόσχεσή της να βελτιώσει τους βασικούς μισθούς στα Σώματα Ασφαλείας, ώστε να μην υπολείπονται των κλιμακίων, που ισχύουν για τους λοιπούς δημόσιους υπαλλήλους.

Δεν γνωρίζω, εάν και κατά πόσο ετοιμάζεστε, πάλι, για νέες υποσχέσεις, επιστρατεύοντας εκ νέου τις δεσμεύσεις που δεν τηρήσατε προς άγρα εντυπώσεων και για ανέξοδη προεκλογική κατανάλωση !

Το άρθρο 5 του σ/ν αναφέρεται στην Τράπεζα Αττικής. Θα ήθελα την προσοχή σας, επειδή προέρχομαι από τον τραπεζικό χώρο και τυχαίνει να γνωρίζω, από πρώτο χέρι, ορισμένα ζητήματα.

Κύριε Υπουργέ, αυτό το οποίο επιχειρείτε είναι μια σκανδαλώδης και χαριστική ρύθμιση για την Τράπεζα, σε βάρος και των εργαζόμενων και της κοινωνικής ασφάλισης. Θα έλεγα ότι η Κυβέρνηση συνεχίζει ένα αδιέξοδο δρόμο, γιατί αποδείχθηκε και μετά από 3 τροπολογίες, που φέρατε στη Βουλή, ότι ο δρόμος της δήθεν μεταρρύθμισης του ασφαλιστικού συστήματος των τραπεζοϋπαλλήλων ήταν αδιέξοδος. Χάρισε, από τη μια πλευρά, δισεκατομμύρια στις Τράπεζες και, από την άλλη, επιβάρυνε την κοινωνική ασφάλιση, χωρίς να υπάρξει καμία πραγματική λύση.

Σήμερα, φθάνετε στο σημείο, -το οποίο δεν θα το περίμενε κανείς και απορώ πως το εισηγείσθε εσείς που έχετε ένα προφίλ σοβαρότητας και υπευθυνότητας προς τα έξω-, να παρεμβαίνετε σε ένα ιδιωτικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο μεταξύ των εργαζόμενων από τη μια πλευρά στην Τράπεζα Αττικής και της Εθνικής Ασφαλιστικής, από την άλλη. Αυτό το ασφαλιστήριο συμβόλαιο συνάφθηκε μετά από συμφωνία, μετά από επιχειρησιακή σύμβαση των εργαζόμενων και της Τράπεζας, το 1989. Τροποποιήθηκε και πάλι, με επιχειρησιακή συμφωνία το 1996 και εφαρμόζεται από τότε συνεχώς και κανονικά, έχοντας την πάγια εγγύηση της Τράπεζας για την απρόσκοπτη λειτουργία και την καταβολή των παροχών του.

Όπως γνωρίζετε, προβλέπει πρόσθετη μηνιαία παροχή για την συνταξιοδότηση 1.100 υπαλλήλων όπως και για τους 150 ήδη συνταξιούχους της συγκεκριμένης Τράπεζας. Αυτό, λοιπόν, το ιδιωτικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο δεν έχει καμία σχέση με την επικουρική σύνταξη του εν λόγω προσωπικού. Το προσωπικό της Τράπεζας Αττικής είναι ασφαλισμένο στο ΤΑΠΙΛΤΑΤ, το οποίο είναι επικουρικό ταμείο και δεν εντάχθηκε ποτέ το προσωπικό της Τράπεζας για τον συγκεκριμένο λογαριασμό στις νομοθεσίες για την κοινωνική ασφάλιση.

Άλλωστε, η ίδια η νομοθεσία δεν προβλέπει, όπως ανεπιτυχώς προσπαθούν να σας παραπλανήσουν, ότι δήθεν είναι δευτερεύον επικουρικό ταμείο. Δεν υπάρχει πρωτεύον και δευτερεύον επικουρικό ταμείο. Το επικουρικό ταμείο είναι ένα και είναι το ΤΑΠΙΛΤΑΤ. Επειδή, λοιπόν, ούτε οι διατάξεις του νόμου 3371/2005 ούτε οι διατάξεις του νόμου 3455/2006 -δικοί σας νόμοι είναι αυτοί-κάλυπταν νομότυπα αυτές τις καταχρηστικές αξιώσεις της Τράπεζας να απαλλαγεί από τις υποχρεώσεις, που απέρρεαν από το συγκεκριμένο ιδιωτικό συμβόλαιο, η Κυβέρνηση σπεύδει να το καταργήσει με τη διάταξη του άρθρου 5. Στην ουσία, σπεύδει να απαλλάξει την Τράπεζα Αττικής από την καταβολή εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που οφείλει στους εργαζομένους, βάσει του ιδιωτικού ασφαλιστήριου συμβολαίου, περιορίζοντας τα ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζόμενων και ταυτόχρονα επιβαρύνοντας το κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα της Χώρας !

Ασφαλώς, τα ερωτήματα τα οποία προκύπτουν γύρω απ αυτό το ζήτημα είναι πελώρια.

Πώς αυθαίρετα, καταχρηστικά και πραξικοπηματικά αποκλείετε, από τις παροχές του συγκεκριμένου λογαριασμού, εργαζόμενους που μπήκαν μετά το 1993 και που έχουν ατομικά συμβόλαια στο πλαίσιο αυτού του λογαριασμού; Αυτό θα πρέπει να μας το εξηγήσετε.

Επίσης, λέτε ότι εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον. Ποιο είναι το δημόσιο συμφέρον, το οποίο εξυπηρετείται, υποτίθεται, με την κατάλυση αυτού του ιδιωτικού συμβολαίου;

Κύριε Υπουργέ, σας απευθύνω ένα ερώτημα: Εάν στη θέση της Εθνικής Ασφαλιστικής ήταν μια άλλη μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία π.χ. η ΕURICO ή η ΑLLIANCE, οι οποίες είναι από τις μεγαλύτερες, θα κάνατε μια τέτοια κίνηση; Θα μπορούσε η Κυβέρνηση να παρέμβει και να τους καταργήσει το ασφαλιστικό συμβόλαιο;

Η παρέμβαση που κάνετε είναι σκανδαλώδης, κατάφωρα αντισυνταγματική και κινείται στη λογική εξυπηρέτησης μεμονωμένων συμφερόντων. Θα πρέπει άμεσα, πριν εκτεθείτε περισσότερο -γιατί αυτό που κάνετε δεν στέκει ούτε κανείς μπορεί να γνωματεύσει για το δίκαιο αυτής της υπόθεσης- να αποσύρετε το άρθρο 5 !