Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Η Βουλή

ΘΕΜΑ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΟΥ Σ.Ν «ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ & ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ», 4-2-2009 (Τοποθέτηση επί των άρθρων)
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 4/2/2009
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Ομιλία

 

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΟΥ Σ.Ν «ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ & ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ», 4-2-2009 (Τοποθέτηση επί των άρθρων)

Κύριε Υφυπουργέ, με βάση το άρθρο 1 παρ. 4 του νομοσχεδίου ο Υπουργός και ο Γενικός Γραμματέας έχουν τη δυνατότητα να απαλλάσσουν τους προϊσταμένους μονάδων από τα καθήκοντα τους πριν τη λήξη της τετραετίας.

Ο ν. 3528 που υπάρχει για τους δημοσίους υπαλλήλους δεν παρέχει τέτοιο ανεξέλεγκτο δικαίωμα στους Υπουργούς, πολλώ δε μάλλον στους Γενικούς Γραμματείς. Προβλέπει τη σύσταση και τη λειτουργία Υπηρεσιακού Συμβουλίου, δηλαδή, ενός συλλογικού οργάνου προκειμένου να ληφθεί μια τέτοια απόφαση. Πιστεύω, λοιπόν, ότι αυτό που εισηγείται η Κυβέρνηση με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, θέλει να κάνει χειραγώγηση των δημοσίων υπαλλήλων, δηλαδή, ένα αυταρχικό management, ενώ θα έπρεπε να θεσπίσει διαδικασίες αντικειμενικής αξιολόγησης εάν ήθελε να επιβλέψει σωστά την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητα των υφιστάμενων λειτουργιών. Σας ζητάμε να τροποποιήσετε την παρ. 4 του άρθρου 1. Με την παρ. 5 επεκτείνετε και στις περιφέρειες τη δυνατότητα μετάταξης στο οικείο Υπουργείο που προέβλεπε ο ν. 3614/2007 όσων είναι αποσπασμένοι για ένα χρόνο και πάνω στις ειδικές υπηρεσίες. Εμείς σας είπαμε ότι αυτό είναι λάθος και δεν ψηφίσαμε τη συγκεκριμένη διάταξη, όταν την συζητούσαμε. Από τη στιγμή, όμως, που δίνετε αυτή τη δυνατότητα και για τις περιφέρειες, αδυνατώ να καταλάβω γιατί αυτό το δικαίωμα δεν το δίνετε και στους εργαζόμενους στην ΜΟΔ. Γιατί τους εξαιρείτε; Είναι άλλου Θεού παιδιά οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι; Με την παρ. 8 διευρύνεται επικίνδυνα η διάταξη που αφορά στην απόσπαση προσωπικού της ΜΟΔ Α.Ε. σε φορείς, Ο.Τ.Α., Ν.Π.ΙΔ., Υπηρεσίες του Δημοσίου κ.λπ, χωρίς να υπάρχει κανένας περιορισμός ως προς το αντικείμενο της υπηρεσίας, που θα αποσπαστεί το προσωπικό της ΜΟΔ. Θέλω εδώ να τονίσω ότι αυτή η διάταξη είναι εξόχως ρουσφετολογική, παρακάμπτει και «τινάζει στον αέρα» το ΑΣΕΠ. Από τη στιγμή που το προσωπικό της ΜΟΔ δεν προσλαμβάνεται με βάση τις διατάξεις του ΑΣΕΠ, γιατί δίνεται έτσι γενικευμένα; Καταλαβαίνω. Έχει σχέση με την τακτοποίηση συγκεκριμένων ρουσφετιών ενόψει εκλογών και είναι απαράδεκτο να απαξιώνονται θεσμοί με τέτοιο τρόπο.

Άρθρο 2, για τη «ΝΟΜΟΣ Α.Ε.». Σ αυτό είπαμε, το άκουσα σήμερα, με ευχαρίστηση και από τον κ. Παυλίδη, ότι πρόκειται για ατελέσφορες ρυθμίσεις, για κεντρικά ελεγχόμενες υπηρεσίες, για απαξίωση και αποδυνάμωση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Δηλαδή, δημιουργούνται - σε ό,τι αφορά στην Αυτοδιοίκηση και μάλιστα την εκλεγμένη- συγκεντρωτικά, Αθηνοκεντρικά, ελεγχόμενα σχήματα, που απαξιώνουν τις θεσπισμένες, αποκεντρωμένες λειτουργίες, που έπρεπε να ενισχύσουν.

Σε ό,τι αφορά τα άρθρα 3 και 4, για τις τροποποιήσεις του επενδυτικού νόμου. Δεν θέλω να επαναλάβω αυτά που είπα στην πρωτομιλία μου. Όπως είχαμε προβλέψει, αυτός ο «επενδυτικός νόμος» απέτυχε στην πράξη και σήμερα, αντί να έρθετε να κάνετε ριζικές τροποποιήσεις και διορθώσεις, αυτό που κάνετε με τα άρθρα αυτά είναι μερεμέτια, που δεν θα έχουν κανένα αποτέλεσμα.

Με το άρθρο 3 παράγραφος 2, δίνονται κίνητρα για εκσυγχρονισμό ξενοδοχειακών μονάδων, με την προϋπόθεση της αναβάθμισης στην κατηγορία των 4* αντί για 2* που ίσχυε μέχρι σήμερα. Σας το είπαν και άλλοι συνάδελφοι ότι τέτοια αναβάθμιση σε διατηρητέα ξενοδοχεία είναι πολύ δύσκολο να γίνει. Πηγαίνετε εσείς να αναβαθμίσετε ένα διατηρητέο κτίριο από 2* να το κάνετε 4*. Το ίδιο κάνετε και με το άρθρο 3 παράγραφος 2, το κίνητρο των επενδύσεων για συμπληρωματικές εγκαταστάσεις χορηγείται μόνο σε ξενοδοχεία 4*. αντί για 2* που ίσχυε μέχρι σήμερα. Όμως, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι τέτοιες επενδύσεις είναι αναγκαίες για ξενοδοχεία που είναι κάτω από 4*. Τελικά, το ερώτημα που γεννάται είναι προκρίνουμε τουρισμό των 4*, 5* και 6*; Τους υπόλοιπους, και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους τουρίστες, τα μικρομεσαία βαλάντια, αυτά δεν τα θέλουμε; Λέμε να φύγουν από τη χώρα μας; Αυτό θέλουμε να κάνουμε; Νομίζω ότι θα πρέπει να επανεξετάσετε αυτές τις διατάξεις και να δώσετε τη δυνατότητα και στην τρίτη κατηγορία να έχει αυτά τα ωφελήματα, αυτά τα πλεονεκτήματα.

Με το άρθρο 3 παράγραφος δ, εξισώνονται τα κίνητρα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης με αυτά της περιοχής Β. Ουσιαστικά φαλκιδεύετε την περιφερειακή στόχευση που είχε ο συγκεκριμένος επενδυτικός νόμος. Γιατί, όταν κάνετε αυτή την εξίσωση, δεν υπάρχει πλέον καμία διάκριση υπέρ της Περιφέρειας- και το γνωρίζετε πάρα πολύ καλά.

Για το άρθρο 4, παράγραφος ε. Σας το είπαμε, σας το είπε σύσσωμη η αντιπολίτευση, ότι είναι μια ύποπτη και απαράδεκτη διάταξη. Κύριε Υπουργέ, σας ακούσαμε με προσοχή. Δεν μας εξηγήσετε ποια είναι η σκοπιμότητα της αλλαγής. Αφήνετε να εννοηθεί είναι πως πρόκειται για μια φωτογραφική διάταξη. Πέρα όμως από αυτό, θα οδηγηθείτε πολύ σύντομα σε αδιέξοδο. Πείτε μου τι θα κάνετε όταν, λ.χ. εγώ, που, μέχρι σήμερα ήξερα ότι υπάρχει ασφάλεια νόμου και έχω τη δυνατότητα μέσα σε δύο χρόνια να κάνω τις επιλογές μου, αγοράσω ένα οικόπεδο, προκειμένου να χτίσω μια ξενοδοχειακή μονάδα. Εσείς, από τη μια στιγμή στην άλλη, βγάζετε μια Απόφαση και καταργείτε πλέον τα δύο χρόνια και λέτε ότι η περιοχή αυτή είναι κορεσμένη. Μήπως εσείς θα πάρετε το οικόπεδο που εγώ θα έχω αγοράσει για να χτίσω την ξενοδοχειακή μονάδα, ή θα μου πληρώσετε το 50% των εξόδων για να γίνει μελέτη, που θα έχω ήδη πληρώσει; Θα δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα στην υλοποίηση αυτής της διάταξης, πέρα από τους σκοπούς που θέλετε να εξυπηρετήσετε. Κατά τη γνώμη μου, είναι μια φωτογραφική διάταξη.

Τέλος, ακούσαμε στην προχθεσινή συνεδρίαση ότι Πρόεδρος στην Επιτροπή Αξιολόγησης και Τοποθετήσεις Στελεχών, στις υπηρεσίες του ΕΣΠΑ, είναι γνωστός συνταξιούχος δικαστικός. Πείτε μου, κύριε Υπουργέ, με τι κριτήριο έχετε βάλει έναν άνθρωπο, που είναι τελείως άσχετος; Μπορεί, στο επάγγελμά του, δεν τον κρίνω, να είναι πάρα πολύ καλός. Αντικειμενικός, πάντως, δεν είναι. Το ξέρετε πολύ καλά. Με τι κριτήρια τον βάλατε να κάνει τις επιλογές και την αξιολόγηση στελεχών; Έχει σπουδάσει; Έχει καμία σχέση με τη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού;