Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Η Βουλή

ΘΕΜΑ Πλήρης αποσυντονισμός του Ομίλου Ο.Σ.Ε. και επιπτώσεις στο έργο της Ηλεκτροκίνησης Δομοκού – Θεσσαλονίκης
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 17/7/2008
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Κοινή Ερώτηση

ΗΜΕΡ. ΚΑΤΑΘ. : 17.07.2008
ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ.. : 1763

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΘΕΜΑ:» Πλήρης αποσυντονισμός του Ομίλου Ο.Σ.Ε. και επιπτώσεις στο έργο της Ηλεκτροκίνησης Δομοκού – Θεσσαλονίκης».

Κύριε Υπουργέ,

Σας είναι γνωστό ότι η μη έγκαιρη ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική Αθήνας – Θεσσαλονίκης είναι η αιτία που ακινητεί μεγάλος αριθμός ηλεκτροκίνητου τροχαίου υλικού (αυτοκινητάμαξες και ηλεκτράμαξες) που μάλιστα έχει υποστεί και βανδαλισμούς στις θέσεις στάθμευσής του.

Ο ΟΣΕ/ ΤΡΑΙΝΟΣΕ στερεί τις πολύτιμες υπηρεσίες του υλικού αυτού, με το οποίο θα μπορούσε να αυξήσει το επιβατικό μεταφορικό του έργο. Παρόλο που αυτά είναι γνωστά από καιρό, υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση στην διακήρυξη και στη συμβασιοποίηση του έργου της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Ευαγγελισμός – Λεπτοκαρυά και της κατασκευής του ηλεκτροαμαξοστασίου Θεσσαλονίκης. Στη σύμβαση που τελικά υπογράφτηκε στις 17/4/2007 με συμβατικό ποσό 11,5 εκ. ευρώ προβλεπόταν χρόνος περαίωσης 11 μηνών, δηλαδή ολοκλήρωση του έργου στις 16/3/2008. Όμως, από κακό συντονισμό ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ και από την κακοδιαχείριση του έργου, στις 3/6/2008, δηλαδή 2,5 μήνες μετά τη συμβατική προθεσμία ολοκλήρωσης, δόθηκε παράταση του χρόνου ολοκλήρωσης κατά 4 μήνες, χωρίς επιβάρυνση του αναδόχου και με πρόσθετο κόστος επιβάρυνσης για την υπηρεσία. Πρόσθετο κόστος προέκυψε και από την αμέλεια της ΕΡΓΟΣΕ να συντονίσει τους εργολάβους της ηλεκτροκίνησης και της εγκατάστασης του GSMR στο τμήμα αυτό. Η σημαντικότερη όμως επίπτωση είναι η οικονομική επιβάρυνση και η απώλεια μεταφορικού έργου που υφίσταται ο ΟΣΕ/ ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη μη ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα αυτό.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Για τον καταλογισμό ευθυνών στους υπαίτιους (ΟΣΕ - ΕΔΙΣΥ και ΕΡΓΟΣΕ) για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του σημαντικού έργου ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Ευαγγελισμού – Λεπτοκαρυάς αλλά και του συνολικού τμήματος Δομοκού – Θεσσαλονίκης.

2. Για τη δεδομένη κακή συνεργασία και συντονισμό των έργων μεταξύ ΟΣΕ – ΕΔΙΣΥ και ΕΡΓΟΣΕ, που έχει προκαλέσει σημαντικά αρνητικές επιπτώσεις στον όμιλο.

3. Σε τι μέτρα θα προχωρήσει, προκειμένου να εξαλειφθεί το παραπάνω φαινόμενο και να υπάρξει συντονισμός μεταξύ ΟΣΕ – ΕΔΙΣΥ και ΕΡΓΟΣΕ;

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

ΤΣΙΟΚΑΣ ΧΑΡΗΣ

ΣΚΟΥΛΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΒΕΡΡΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ

ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΠΕΤΡΟΣ

ΚΑΤΡΙΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

ΛΑΜΠΙΡΗΣ ΗΛΙΑΣ

ΜΑΝΤΑΤΖΗ ΤΣΕΤΙΝ

ΝΑΣΙΩΚΑΣ ΕΚΤΟΡΑΣ

ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΛΙΖΑ

ΠΕΡΛΕΠΕ – ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

ΡΑΠΤΗ ΣΥΛΒΑΝΑ

ΣΚΟΥΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

ΤΙΜΟΣΙΔΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

ΧΑΙΔΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΗ

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΝΙΑ

ΑΡΓΥΡΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

ΒΕΡΕΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΖΩΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ

ΜΑΝΙΑΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΡΟΒΛΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ