Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Η Βουλή

ΘΕΜΑ «Μεθοδευμένος εκτροχιασμός ελλειμμάτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με σκοπό την διάλυσή της».
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 15/7/2008
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Κοινή Ερώτηση

ΗΜΕΡ. ΚΑΤΑΘ. : 15.07.2008
ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ.. : 1317/38

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων

ΘΕΜΑ. «Μεθοδευμένος εκτροχιασμός ελλειμμάτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με σκοπό την διάλυσή της».

Από τα δημοσιευόμενα οικονομικά στοιχεία του ομίλου ΟΣΕ και των θυγατρικών του προκύπτει ότι την τελευταία τετραετία έχει διπλασιαστεί το ετήσιο έλλειμμα, από τα 370 σε 940 εκ. ευρώ και έχει υπερδιπλασιαστεί το συνολικό χρέος του, από 3,5 δις ευρώ σε 7,5. Στα οικονομικά αυτά μεγέθη, που δείχνουν τη χρεοκοπία της πολιτικής της ΝΔ στο σιδηρόδρομο και που υποθηκεύουν την αναγέννηση του , σημαντικό ρόλο έχουν παίξει: α) οι αλόγιστες σπατάλες σε σκανδαλώδεις προμήθειες και έργα, β) οι προκλητικές αμοιβές «ημετέρων» του κομματικού συστήματος της Ν.Δ., γ) ο υπερδανεισμός στον οποίον έχει οδηγηθεί ο ΟΣΕ λόγω της μη ανταπόκρισης του κράτους στις υποχρεώσεις του για χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων διαχείρισης της κυκλοφορίας, συντήρησης και έργων γραμμής, καθώς και των υποχρεώσεων γενικού οικονομικού συμφέροντος (Υ.Γ.Ο.Σ.) για την αποζημίωση των ζημιογόνων επιβατικών δρομολογίων. Χαρακτηριστικό είναι ότι στις προβλέψεις για τα οικονομικά στοιχεία του τρέχοντος έτους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπάρχει ασυμφωνία μεταξύ του προϋπολογισμού του κράτους, όπου εμφανίζεται κέρδος, και των στοιχείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου εμφανίζεται έλλειμμα. Ήδη πάντως στα αποτελέσματα χρήσεως της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το 2007 εμφανίζεται, παρά τις προβλέψεις, έλλειμμα 163 εκ. ευρώ. Με αυτές λοιπόν τις συνθήκες, είναι αναμφισβήτητο ότι ο ΟΣΕ και οι θυγατρικές του οδηγούνται σε σκόπιμη και μεθοδευμένη διάλυση βάσει προδιαγεγραμμένου σχεδίου. Πέντε χρόνια μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τη ΝΔ αποκαλύπτεται περίτρανα, ότι πραγματικός στόχος της δεν είναι η αναγέννηση του ελληνικού σιδηροδρόμου, αλλά η διάλυση και εκποίηση των σημαντικών δημόσιου συμφέροντος περιουσιακών του στοιχείων.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1. Τι μέτρα πρόκειται να πάρει προκειμένου να σταματήσουν οι σπατάλες του ΟΣΕ και των θυγατρικών του σε σκανδαλώδεις συμβάσεις και παροχές σε «ημετέρους»;

2. Έχει εκτιμήσει τις συνέπειες που θα υπάρξουν στο συνολικό τοπίο των μεταφορών από την υποβάθμιση του ρόλου του σιδηροδρόμου σ αυτές, σε αντίθεση με την ιδιαίτερη σημασία που δίνεται πλέον παγκόσμια στα μέσα σταθερής τροχιάς, τα οποία παρουσιάζονται ως η εναλλακτική λύση στα σημαντικά προβλήματα μόλυνσης του περιβάλλοντος, σπατάλης καυσίμων, κυκλοφοριακής συμφόρησης και κοινωνικής συνοχής;

3. Ποιος ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός του ομίλου ΟΣΕ; Πότε αναμορφώθηκε και για ποιο λόγο; Πώς έκλεισε στο τέλος του έτους;

Παρακαλούμε για την κατάθεση των σχετικών εγγράφων και του επιχειρησιακού σχεδίου για τον όμιλο ΟΣΕ.

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

ΤΣΙΟΚΑΣ ΧΑΡΗΣ

ΣΚΟΥΛΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΒΕΡΡΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ

ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΠΕΤΡΟΣ

ΚΑΤΡΙΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

ΛΑΜΠΙΡΗΣ ΗΛΙΑΣ

ΜΑΝΤΑΤΖΗ ΤΣΕΤΙΝ

ΝΑΣΙΩΚΑΣ ΕΚΤΟΡΑΣ

ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΛΙΖΑ

ΠΕΡΛΕΠΕ - ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

ΡΑΠΤΗ ΣΥΛΒΑΝΑ

ΣΚΟΥΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

ΤΙΜΟΣΙΔΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

ΧΑΙΔΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΗ

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΝΙΑ

ΑΡΓΥΡΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

ΒΕΡΕΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΖΩΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ

ΜΑΝΙΑΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΡΟΒΛΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ