Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Η Βουλή

ΘΕΜΑ «Η Κυβέρνηση της ΝΔ έχει επιλέξει και προωθεί τη διάλυση και εκποίηση των ΕΛ.ΤΑ και της θυγατρικής τους ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ»
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 11/7/2008
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Κοινή Ερώτηση

ΗΜΕΡ. ΚΑΤΑΘ. : 11.07.2008.

ΠΡΩΤ.  ΚΑΤΑΘ.:  885

 

Ερώτηση 26 βουλευτών προς τον υπουργό Μεταφορών(11/7/08)

 

11 Ιουλίου 2008

 

Η πολιτική της Κυβέρνησης και η τακτική του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών να αποδιοργανώνουν, να απαξιώνουν, να διαλύουν και τελικά να παραδίδουν και μάλιστα άνευ όρων Δημόσιους Οργανισμούς, Υπηρεσίες και Επιχειρήσεις, σε υποχρεώσεις τους εφαρμόζεται και στα ΕΛΤΑ και τη θυγατρική τους ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ.

 

ΘΕΜΑ «Η Κυβέρνηση της ΝΔ έχει επιλέξει και προωθεί τη  διάλυση και εκποίηση των ΕΛ.ΤΑ και της θυγατρικής τους ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ»

 

 

 

Η πολιτική της Κυβέρνησης και η τακτική του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών να αποδιοργανώνουν, να απαξιώνουν, να διαλύουν και τελικά να παραδίδουν και μάλιστα άνευ όρων Δημόσιους Οργανισμούς, Υπηρεσίες και Επιχειρήσεις, σε υποχρεώσεις τους εφαρμόζεται και στα ΕΛΤΑ και τη θυγατρική τους ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ.

 

Θυμίζουμε ότι :

 

Με συνεχείς «δεσμεύσεις» η Κυβέρνηση και ο τότε αρμόδιος  Υπουργός υποστήριζαν ότι θα συνεχίσουν την υλοποίηση του κερδοφόρου επιχειρησιακού προγράμματος των ΕΛΤΑ όπως το παρέλαβαν, ότι θα προωθήσουν την ανάπτυξη του ΕΛΤΑ, τη διασφάλιση παροχής  Καθολικών Υπηρεσιών και την υποστήριξη της βιωσιμότητας του Δημόσιου Ταχυδρομείου.

 

Με «διαβεβαιώσεις» τους υποστήριζαν ότι η θυγατρική εταιρεία ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ θα λειτουργήσει υποστηρικτικά και συμπληρωματικά για τα ΕΛΤΑ και  ότι θα μεταβληθεί σε αναπτυξιακό εργαλείο.

 

Με την πολιτική τους όμως έφεραν τελείως διαφορετικά αποτελέσματα.

 

·       Τα ΕΛΤΑ πλέον υπολειτουργούν. Τεσσεράμισι  χρόνια μετά την ανάληψη της κυβερνητικής ευθύνης από την Ν.Δ. υπάρχουν περισσότερες από 2000 κενές οργανικές θέσεις σε όλη την Ελλάδα, με αποτέλεσμα χιλιάδες πολίτες και περιοχές ολόκληρες  να μην εξυπηρετούνται.

 

·       Το εργασιακό περιβάλλον των συλλογικών διαπραγματεύσεων και του κοινωνικού συμβολαίου ανατρέπεται παρά τις  αντίθετες «δεσμεύσεις» των Υπουργών της Ν.Δ.. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η  εμμονή για την εφαρμογή του Νόμου 3429 στα ΕΛΤΑ για την απελευθέρωση των απολύσεων και τον ηλικιακό διαχωρισμό των εργαζομένων,  η  καθιέρωση διαφορετικών αμοιβών και η  παραβίαση του Θεσμικού Πλαισίου από την Κυβέρνηση της Ν.Δ. Οι εξελίξεις αυτές  ανάγκασαν τους εργαζομένους να προσφύγουν στο ΣτΕ, για να  αποδειχτεί η αντισυνταγματικότητα και το αδιέξοδο της Υπουργικής Απόφασης.

 

·       Το επενδυτικό πρόγραμμα των ΕΛΤΑ, απαραίτητο για την ανάπτυξη του Ταχυδρομείου και την περιφερειακή συνοχή της χώρας, δεν έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Και ενώ τα ΕΛΤΑ χάνουν χρόνο και ευκαιρίες ανάπτυξης η Κυβέρνηση αδιαφορεί, παρά την Οδηγία της ΕΕ που αναθέτει την ευθύνη για τη διασφάλιση των Καθολικών Υπηρεσιών στην Κυβέρνηση κάθε κράτους μέλους. Δυστυχώς για τους Έλληνες πολίτες η Κυβέρνηση δεν έχει λάβει καμία απόφαση για την επιδότηση της παροχής των Καθολικών Υπηρεσιών την ίδια ώρα που με την πολιτική της αποδιοργανώνει τα ΕΛΤΑ και υποβαθμίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες.

 

·       Η θυγατρική του Ταχυδρομείου ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ, παραμένει εγκλωβισμένη σε μια πολιτική που την οδηγεί στην αποδιοργάνωση, την απαξίωση και το περιθώριο από τις εξελίξεις της ταχυδρομικής αγοράς. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι η σύνθεση του Διοικητικού τους Συμβουλίου, που αποτελείται, κυρίως, από πρώην και νυν Δημάρχους   της Β Αθηνών, στην οποία εκλέγονται ο πρώην και ο σημερινός Υπουργός, γεγονός που αποδεικνύει την πολιτική λογική της Ν.Δ. για τη  διαχείριση της εταιρίας.

 

·       Η όλο και μεγαλύτερη κάλυψη των θέσεων εργασίας με «ενοικιαζόμενους», συνεχίζει μια ρουσφετολογική αντίληψη που εφαρμόζεται σε βάρος της ανάπτυξης των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ.

 

·       Η ανάπτυξη του δικτύου της εταιρίας υπονομεύεται από την εκχώρηση τους σε πρακτορεία.

 

·       Ο κύκλος εργασιών και τα αποτελέσματα χρήσης είναι απογοητευτικά σε σχέση με το παρελθόν, με τις δυνατότητες της εταιρίας, τους στόχους και τις επιλογές των ΕΛΤΑ.

 

Με βάση τα προηγούμενα γίνεται φανερό ότι:

 

Η κατάσταση που δημιουργήθηκε από την πολιτική της Κυβέρνησης, έχει φέρει τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ στο κρισιμότερο σημείο από την ίδρυση τους. Συνειδητή επιλογή της Κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργού  είναι η άνευ όρων  εκποίηση της εταιρείας. Μια εκποίηση που έχει σχεδιαστεί από καιρό και εξελίσσεται αυτήν την περίοδο.  

 

 Ειδικότερα,

 

Με αδιαφανείς διαδικασίες, χωρίς στοιχειώδη ενημέρωση, χωρίς στόχευση που να εντάσσεται σε ένα επιχειρησιακό σχέδιο, που να υπηρετεί την βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ  η Κυβέρνηση προχωρά στο ξεπούλημα των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ.

 

 Η Κυβέρνηση της Ν.Δ., αντί να ανταποκριθεί στην ανάγκη των Ταχυμεταφορών να αναπτύξουν συνεργασίες με διεθνές Ταχυδρομικό Δίκτυο, εκποιεί τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ.

 

Αντί να εντάξει την αναπτυξιακή προοπτική των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ στον στρατηγικό σχεδιασμό των ΕΛΤΑ, αποκόπτει κάθε συνέργια και συνεργασία με την μητρική εταιρεία των ΕΛΤΑ.

 

 Από δημοσιεύματα των ΜΜΕ φαίνεται ότι στην διαδικασία - «διαγωνισμό» για τις ταχυμεταφορές έχει παρουσιαστεί μόνο μια προσφορά.  Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι ο τρόπος και η διαδικασία που ακολούθησε η Κυβέρνηση δεν δημιούργησε ευρύτερο διεθνές ενδιαφέρον.

 

Το ΠΑΣΟΚ, οι κοινωνικοί φορείς και οι εργαζόμενοι με πρωτοβουλίες τους έχουν παρουσιάσει από καιρό προτάσεις για την ανάπτυξη των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ μέσα από έναν συνολικό σχεδιασμό για την ενίσχυση της βιωσιμότητας του Δημόσιου Ταχυδρομείου.

 

Έχουν διεκδικήσει με πολιτικές και κοινωνικές πρωτοβουλίες την ανάπτυξη των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ.

 

Έχουν εκφράσει την αντίδρασή τους για την εκποίηση των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ.

 

Η Κυβέρνηση και ο αρμόδιος Υπουργός με πράξεις και παραλήψεις δείχνουν πλέον ότι αδιαφορούν για την προοπτική του Δημόσιου Ταχυδρομείου και για την ταχυδρομική εξυπηρέτηση των πολιτών.

 

Συνεχίζουν να εκποιούν Δημόσια Περιουσία, να αποδιοργανώνουν τις υποδομές του κράτους, να αφαιρούν εργαλεία παρέμβασης, να ξεπουλάνε στρατηγικής σημασίας τομείς, να υπονομεύουν την περιφέρεια, την κοινωνική συνοχή, να νοθεύουν τον ανταγωνισμό. Σε τελική ανάλυση συνεχίζουν να μετακυλύουν κόστος στον πολίτη της περιφέρειας.

 

Το ΠΑΣΟΚ υποστηρίζει την ανάπτυξη του Δημόσιου Ταχυδρομείου, με διασφάλιση της παροχής των Καθολικών Υπηρεσιών, την αναβάθμιση του πανελλαδικού του δικτύου, την ανάπτυξη ποιοτικών υπηρεσιών, τη βιωσιμότητα και την προσφορά του στην περιφερειακή ανάπτυξη του τόπου. Έχει έγκαιρα προτείνει έναν άλλο δρόμο.

 

Το ΠΑΣΟΚ υποστηρίζει τη διαφάνεια σε κάθε τομέα της λειτουργίας του κράτους.

 

Το ΠΑΣΟΚ είναι αντίθετο στην προσπάθεια εκποίησης των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ. Υποστηρίζει τις στρατηγικές συνεργασίες  με διεθνές ταχυδρομικό δίκτυο, με αναπτυξιακή στρατηγική, με διείσδυση στον ευρύτερο Μεσογειακό και Βαλκανικό χώρο, με βασικό στόχο την υποστήριξη της βιωσιμότητας των ΕΛΤΑ, τη διασφάλιση των Καθολικών Υπηρεσιών και την ταχυδρομική εξυπηρέτηση των πολιτών σε όλη την χώρα.

 

Έπειτα από τα παραπάνω

 

Ερωτάται ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών:

 

 

 

1.     Τι προτίθεται να πράξει για να αναστραφούν τα αρνητικά αποτελέσματα της εταιρίας ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ;

 

2.     Πρόκειται να σταματήσει να χρησιμοποιεί τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ και τη Διοίκηση της εταιρίας για ικανοποίηση ρουσφετολογικών  αναγκών και ενίσχυση του κομματικού  μηχανισμού της Ν.Δ.;

 

3.     Γιατί αποκόπτει την προοπτική των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ από τη στρατηγική των ΕΛΤΑ;

 

4.     Με ποια μέτρα και αποφάσεις θα διασφαλιστεί η ανάπτυξη των ΕΛΤΑ και οι Καθολικές Υπηρεσίες σύμφωνα και με την Οδηγία της ΕΕ; 

 

5.     Θα ενημερώσει τη Βουλή, τους εργαζόμενους και την κοινωνία για τη διαδικασία που ακολουθεί σχετικά με τις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ;

 

6.     Γιατί δεν έλαβε ο Υπουργός εκείνες τις αποφάσεις που θα δημιουργούσαν ευρύτερο διεθνές ενδιαφέρον για στρατηγικές συνεργασίες, αλλά επέλεξε με πράξεις και παραλήψεις να οδηγήσει τη διαδικασία στη μία συμμετοχή;

 

7.     Θα συνεχίσει τη «διαγωνιστική» διαδικασία παρότι υπάρχει μόνο μια συμμετοχή;

 

8.     Είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης και η εκποίηση  των ΕΛΤΑ;

 

9.     Ποια μέτρα θα λάβει ο Υπουργός για τη διασφάλιση της παροχής των Καθολικών Υπηρεσιών, τη βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ, την ενίσχυση του πανελλαδικού δικτύου, την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών και την ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών;

 

10.  Σε τελική ανάλυση ποιο είναι το «κρυφό» επιχειρησιακό σχέδιο της Ν.Δ. για τα ΕΛΤΑ

 

 

 

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

 

ΤΣΙΟΚΑΣ ΧΑΡΗΣ

 

ΣΚΟΥΛΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

 

ΒΕΡΡΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ

 

ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ

 

ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΠΕΤΡΟΣ

 

ΚΑΤΡΙΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

 

ΛΑΜΠΙΡΗΣ ΗΛΙΑΣ

 

ΜΑΝΤΑΤΖΗ ΤΣΕΤΙΝ

 

ΝΑΣΙΩΚΑΣ ΕΚΤΟΡΑΣ

 

ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΛΙΖΑ

 

ΠΕΡΛΕΠΕ – ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

 

ΡΑΠΤΗ ΣΥΛΒΑΝΑ

 

ΣΚΟΥΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

 

ΤΙΜΟΣΙΔΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

 

ΧΑΙΔΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

 

ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΗ

 

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΝΙΑ

 

ΑΡΓΥΡΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

 

ΒΕΡΕΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

 

ΖΩΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 

ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ

 

ΜΑΝΙΑΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

 

ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

 

ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

 

ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 

ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ