Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Η Βουλή

ΘΕΜΑ «Κατάργηση δρομολογίων, ανικανότητα στήριξης των επιβατικών μεταφορών του Ο.Σ.Ε.»
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 11/7/2008
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Ερώτηση

ΗΜΕΡ. ΚΑΤΑΘ. : 11.07.2008
ΠΡΩΤΟΚ. ΚΑΤΑΘ. : 884

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΘΕΜΑ. «Κατάργηση δρομολογίων, ανικανότητα στήριξης των επιβατικών μεταφορών του Ο.Σ.Ε.» "" ,

Στις 2 Ιουλίου 2008 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήγγειλε εντελώς απροειδοποίητα την επ αόριστον αναστολή δύο βασικών δρομολογίων αμαξοστοιχιών, των 602 και 603, μεταξύ Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης και αντίστροφα. Χρησιμοποίησε σαν πρόσχημα για την απαράδεκτη αυτή ενέργεια της την καθυστέρηση προμήθειας τροχών από το Υπουργείο Ανάπτυξης, γεγονός που ήταν έγκαιρα γνωστό και που ήδη είχε καταγγελθεί με σειρά ερωτήσεων μας στη Βουλή. Υπενθυμίζουμε ότι από το 2004 είχε ξεκινήσει στο Υπουργείο Ανάπτυξης η διαγωνιστική διαδικασία για αγορά τροχών για τις ανάγκες του Ο.Σ.Ε.. Δυστυχώς, όμως, η ανικανότητα και άλλες σκοπιμότητες κυριάρχησαν και ο διαγωνισμός δεν ολοκληρώθηκε. Αυτό είχε ως συνέπεια για πρώτη φορά στα χρονικά του ΟΣΕ να καταργούνται δρομολόγια από έλλειψη τροχών.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι οι αμαξοστοιχίες 602 και 603, που έχουν χαρακτηριστεί ως τραίνα κοινωνικών αναγκών και που εξυπηρετούν όλον τον βασικό κορμό της Ελλάδας, έχουν τη μεγαλύτερη σε αριθμό επιβατών κίνηση και πληρότητα από κάθε άλλο δρομολόγιο. Η αναφορά στην αναγγελία της ΤΡΑΓΝΟΣΕ, ότι το κοινό των δύο αναστελλόμενων δρομολογίων μπορεί να εξυπηρετείται με αντίστοιχα δρομολόγια ΙΟ, είναι εντελώς προσχηματική και ψευδής, αφού τα αντίστοιχα δρομολόγια Κ έχουν μεγάλη πληρότητα, μικρό περιθώριο κενών θέσεων και πολύ μειωμένη χωρητικότητα σε σχέση με τα καταργούμενα.

Επειδή πίσω από μία απλή ανακοίνωση αναστολής δρομολογίων, που παρουσιάζεται σαν προσωρινή και μειωμένης σημασίας, κρύβεται ένα καίριο χτύπημα όχι μόνο στην αξιοπιστία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ και στη δυνατότητα τους να εξυπηρετούν με λογική τιμή, με ασφάλεια και άνεση μεγάλο αριθμό επιβατών αλλά και στην ανάπτυξη του σιδηρόδρομου στη χώρα.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Αν έχει εκτιμήσει τις ευρύτερες επιπτώσεις που θα έχει για τους ΟΣΕ, ΤΡΑΓΝΟΣΕ, το επιβατικό κοινό και τις αντίστοιχες περιοχές η ενέργεια αυτή;

2. Πώς θα εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του επιβατικού κοινού που χρησιμοποιούσε τα δρομολόγια αυτά, με δεδομένη την αδυναμία εξυπηρέτησης του με τα δρομολόγια 10;

3. Θα καταργηθούν το αμέσως προσεχές διάστημα και άλλα δρομολόγια για τον ίδιο λόγο;

4. Ποιες είναι οι ενέργειες σας για την λύση του προβλήματος;

5. Μήπως έτσι στρέφεται το επιβατικό κοινό στις οδικές μεταφορές, με προφανείς επιπτώσεις στη συμφόρηση της οδικής κυκλοφορίας, στην κατανάλοοση καυσίμων, στην αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων αλλά και στο περιβάλλον ευρύτερα;

6. Πότε θα επαναλειτουργήσουν τα σημαντικά αυτά, για τις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη -Αλεξανδρούπολη, δρομολόγια;