Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Η Βουλή

ΘΕΜΑ Οι Αυθαιρεσίες στον ΟΠΑΠ.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 8/4/2008
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Κοινή Ερώτηση

Ημερομηνία κατάθεσης Ερωτήσεων 08.4.2008
Αριθμός Πρωτοκόλλου Ερωτήσεων  9874/492

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΚΑΙ

ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς Πολιτισμού, Οικονομίας & Οικονομικών και Εξωτερικών.

Θέμα: «Σαν πρωταπριλιάτικο αστείο ακούστηκαν στον ΟΠΑΠ οι δηλώσεις περί διαφάνειας του Υπουργού Πολιτισμού, καθώς ο «εκλεκτός» του συστήματος Καραμανλή διορισμένος Πρόεδρος του συνεχίζει, με την ανοχή της πολιτικής ηγεσίας, την άλωση του δημοσίου ενδιαφέροντος Οργανισμού: τα προβλήματα παραμένουν και διογκώνονται, ΑΚΡΙΒΟΠΛΗΡΩΜΕΝΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΛΥΝΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝΟΥΝ ΜΕ ΕΤΗΣΙΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 4.000.000 ΕΥΡΩ, προαναγγέλλονται αλλαγές στις εργασιακές θέσεις για το υπόλοιπο σκληρά εργαζόμενο προσωπικό μέσα από ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΗ ΑΝΑΘΕΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΟΣΤΟΥΣ 400.000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΝΕΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΟΠΑΠ, ενώ μεθοδεύθηκε και η ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ (!!!) ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ 10915/02 για τον Κανονισμό Προμηθειών»

Στις 31 Μαρτίου 2008 ο Υπουργός Πολιτισμού Μιχάλης Λιάπης προέβη σε βαρύγδουπες δηλώσεις στα ΜΜΕ διαβεβαιώνοντας τους πάντες ότι μια νέα εποχή διαφάνειας και ελέγχου ανατέλλει για το Υπουργείο Πολιτισμού. Με τη δήλωσή του αυτή ο κ. Υπουργός αποδέχθηκε πλήρως την σοβαρότητα των οικονομικών πτυχών του σκανδάλου Ζαχόπουλου και την αδιαφάνεια και ευνοιοκρατία που επικρατεί στο Υπουργείο του και στους εποπτευόμενους οργανισμούς. Δήλωσε, δε κατηγορηματικά, μεταξύ άλλων ότι τάσσεται υπέρ των υπηρεσιακών παραγόντων και κατά των ειδικών συμβουλών.... οι οποίοι, όμως, αυξάνονται και πληθύνονται στην ΟΠΑΠ ΑΕ.

Όπως, φαίνεται, λοιπόν, με την δήλωση αυτή η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού εγκαινίασε πανηγυρικά την πρόωρη έναρξη του πατροπαράδοτου εθίμου της πρωταπριλιάς, αφού οι δηλώσεις του στην πράξη αποδεικνύονται ήδη κενές περιεχομένου και ειλικρινούς πολιτικής βούλησης.

Άλλωστε, η Κυβέρνηση Καραμανλή έχει αποδείξει ότι έχει καταδικάσει τη χώρα να βιώνει... μια απέραντη πρωταπριλιά!

Καλωσορίζουμε τις δηλώσεις του Υπουργού, αλλά δεν μπορούμε να μην διαπιστώσουμε ότι η ωμή πραγματικότητα, που επικρατεί στο Υπουργείο Πολιτισμού και στους εποπτευόμενους φορείς, είναι τελείως διαφορετική και απέχει πολύ από την ωραιοποίηση με την οποία ο κος Υπουργός επιχειρεί να καλύψει τις δραστηριότητες των υπευθύνων για την διοίκηση των υπηρεσιών του Υπουργείου και των Οργανισμών που εποπτεύονται από το Υπουργείο Πολιτισμού. Τρανταχτό αρνητικό παράδειγμα αποτελεί το χάος και η αυθαιρεσία που με ανοχή της Κυβέρνησης επικρατεί στη ελεγχόμενη από το Δημόσιο ΟΠΑΠ ΑΕ, ένα πρωτοφανές χάος αδιαφάνειας, σπατάλης και εξυπηρέτησης συμφερόντων «εκλεκτών», που ζημιώνει το Ελληνικό Δημόσιο και για το οποίο καμία μέριμνα δεν υπήρξε στις δηλώσεις του Υπουργού Πολιτισμού.

Α. Διατήρηση στην ΟΠΑΠ ΑΕ όλων των συμβούλων που προσλήφθηκαν στην ΟΠΑΠ ΑΕ από τις προηγούμενες Διοικήσεις της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και πρόσληψη νέων κολλητών ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΡΕΧΑΜΕΝΩΝ από την σημερινή Διοίκηση του κου ΧΡΗΣΤΟΥ ΧΑΤΖΗΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ΠΟΥ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΕΤΗΣΙΩΣ ΠΑΝΩ από 4.000.000 ΕΥΡΩ.

Είναι προφανές ότι ο κος Υπουργός Πολιτισμού, παρά την έμμεση παραδοχή του για την αδιαφάνεια στο Υπουργείο του, παραμένει δέσμιος του Ζαχοπούλειου συστήματος, το οποίο ενεργώντας πέρα από κάθε Υπουργικό έλεγχο συνεχίζει απροκάλυπτα να καθορίζει και να επιβάλλει τον τρόπο λειτουργίας όλων των υπηρεσιών που εποπτεύονται από τον κο Υπουργό.

Αν δεν συνέβαινε αυτό τότε ο κος Μιχάλης Λιάπης που γνωρίζει ότι στην ΟΠΑΠ ΑΕ είναι εγκατεστημένο ένα καθεστώς ειδικών συμβούλων «ών ουκ έστι αριθμός» το οποίο κοστίζει ετησίως στηνΟΠΑΠ ΑΕ πάνω από 4 εκ. Ευρώ, θα είχε λάβει όπως οφείλει, τα απαραίτητα μέτρα. Διότι, όπως καταγγέλλεται και όπως δείχνουν τα πράγματα, το πολυδάπανο αυτό καθεστώς λειτουργεί αποκλειστικά για τη στήριξη των αδιαφανών και ζημιογόνων για το δημόσιο συμφέρον μεθοδεύσεων της Διοίκησης του εκλεκτού του συστήματος Καραμανλή Προέδρου του Οργανισμού κ. Χατζηεμμανουήλ.

Το σύστημα αυτό των συμβούλων φαίνεται να έχει καπελώσει, προφανώς με τις ευλογίες του κου Προέδρου, το προσωπικό της ΟΠΑΠ ΑΕ το οποίο ανήσυχο παρακολουθεί τα συμβαίνοντα χωρίς να μπορεί να αντιδράσει ουσιαστικά στις επερχόμενες επικίνδυνες εξελίξεις για το μέλλον και την πορεία του Οργανισμού.

Ο σημερινός, λοιπόν, Πρόεδροςτης ΟΠΑΠ ΑΕ όχι μόνο διατηρεί στις θέσεις τους τους ειδικούς συμβούλους, οι οποίοι είχαν προσληφθεί, από το σύστημα Καραμανλή, επί των Διοικήσεων αφενός μεν του αποχωρήσαντος από αγανάκτηση καθηγητή του ΑΠΘ κ. Φιλιππίδη, αφετέρου δε του αποπεμφθέντος κουμπάρου του Διευθυντή του Πρωθυπουργικού Γραφείου κ. Αγγέλου, κ. Κωστάκου, σύμβουλοί που αμείβονται ετησίως με αρκετές χιλιάδες ευρώ ο καθένας, αλλά εμπλούτισε αυτή την ειδική ομάδα κρούσεως που συγκροτούν οι ειδικοί σύμβουλοι της ΟΠΑΠ ΑΕ με νέους επιπλέον συμβούλους.

Β. ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΕ ΑΜΟΙΒΕΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα των τεραστίων ποσών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ ετησίως, με τα οποία αμείβονται καθένας από τους παρακάτω ενδεικτικά αναφερόμενους: κα Β. Παπαθανασοπούλου, κ. Σ. Αλιφιεράκης, κ. Δ. Παναγέας, κ. Γ.Τζιαμπίρης (μέσω νεοσύστατης εταιρείας του), κ. Ι. Γαλανόπουλος, κ. Β. Κωτσοβίλης, κ. Ε. Κοσμίδης, κ. Παν. Αλεξόπουλος, κ. Χ. Παυλόπουλος, καθώς και άλλων εκλεκτών «γαλάζιων» παιδιών, τα οποία κοσμούν το πάνθεον των ειδικών συμβούλων της ΟΠΑΠ ΑΕ.

Θα πρέπει να δοθεί ειδική βαρύτητα στους Βρετανούς συμβούλους της ΟΠΑΠ ΑΕ, οι οποίοι στις εξωφρενικά δαπανηρές για τον Οργανισμό συμβάσεις που έχουν υπογράψει, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται εκτός από τους υπερβολικούς μισθούς τους, ειδικά bonus, πληρωμές ενοικίων για την διαμονή τους σε πολυτελείς κατοικίες, χρήση πολυτελών αυτοκινήτων για τις μετακινήσεις τους, ανεξέλεγκτη χρήση κινητών τηλεφώνων, φαίνεται να εξαντλούν την προσφορά τους στην ενδυνάμωση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα.

Οι Βρετανοί σύμβουλοι της ΟΠΑΠ ΑΕ, σύμφωνα με καταγγελίες, ευθύνονται για σωρεία λανθασμένων χειρισμών που οδήγησαν το παιχνίδι ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ από ναυαρχίδα των παιχνιδιών της ΟΠΑΠ ΑΕ να υποβιβαστεί στην δεύτερη θέση από πλευράς αποδόσεως. Δυστυχώς, δεν προκαλεί έκπληξη η αρνητική αυτή εξέλιξη, αν ληφθεί υπόψη ότι σύμφωνα με πληροφορίες, κάποιοι από αυτούς ενώ υποτίθεται ότι προσφέρουν ακριβοπληρωμένες υπηρεσίες στον ΟΠΑΠ, διαμένουν στο εξωτερικό κατά παράβαση κάθε εργασιακής δεοντολογίας, με την στήριξη των τελευταίων Διοικήσεων της ΟΠΑΠ και παρά τις αντιδράσεις των υπαλλήλων.

Γ) ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΗ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΗΣ ΟΠΑΠ ΑΕ.

Την ύπαρξη μεθοδευμένου σχεδίου απαξίωσης του ενεργού προσωπικού του Οργανισμού, μέσω και της συντήρησης πλήθους καταγγελλόμενων ως άεργων συμβούλων, αποκαλύπτουν και οι δηλώσεις του κ. Χατζηεμμανούηλ (30/3/2008 - ΒΗΜΑ της Κυριακής), όπου αναφερόμενος στο έργο της κοινοπραξίας PLANNING & AT KEARNY που έχει αναλάβει την εκπόνηση μελέτης για το νέο οργανόγραμμα του ΟΠΑΠ έναντι του ποσού των 400.000 ευρώ περίπου, μελέτη η οποία σημειωτέον δεν έχει ολοκληρωθεί και ως εκ τούτου δεν έχει παραδοθεί στην Διοίκηση, διατύπωσε την εκτίμηση ότι:

« ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΔΟΧΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΙΣΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΗΣ ΟΠΑΠ ΑΕ».

Είναι προφανές πλέον ότι με την ύπαρξη αυτού του μεγάλου αριθμού αμφισβητούμενης αναγκαιότητας συμβούλων και με την σύνταξη τέτοιου είδους μελετών επιδιώκεται η άλωση του ΟΠΑΠ εκ των έσω με τέτοιο τρόπο ώστε η λειτουργία του να εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τις καθοδηγούμενες όπως φαίνεται, από την Διοίκηση, εισηγήσεις των ειδικών αυτών «εκλεκτών» της Διοίκησης συμβούλων - μελετητών, πολύ περισσότερο τη στιγμή που ο κ. Χατζηεμμανουήλ, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες δηλώσεις προς τον Τύπο, «εκτιμά ότι θα υπάρξουν αλλαγές στον αριθμό των Γενικών Διευθύνσεων στον ΟΠΑΠ».

Εάν συμβεί αυτό και σε συνδυασμό με τις πληροφορίες βάσει των οποίων ως Γενικοί Διευθυντές προορίζονται να τοποθετηθούν άτομα της ευρύτερης «γαλάζιας παρέας» του εκλεκτού του Μαξίμου κ.Προέδρου και όχι προερχόμενα από τον υπηρεσιακό χώρο, τότε ελαχιστοποιείται και μηδενίζεται η οποιαδήποτε δυνατότητα στο προσωπικό να εκφέρει την άποψη του σε θέματα που αφορούν όχι μόνο την λειτουργία αλλά κυρίως την μελλοντική ύπαρξη της ΟΠΑΠ ΑΕ.

Δυστυχώς, οι εξελίξεις και οι δηλώσεις του κ. Χατζηεμμανούηλ, ενισχύουν την ανησυχία μας, αφού φαίνεται να επιβεβαιώνονται οι καταγγελίες που μας οδήγησαν σε υποβολή ερώτησης στη Βουλή (η οποία δεν έχει ακόμα λάβει απάντηση) για μεθοδευμένη ανάθεση της εκπόνησης μελέτης για το νέο οργανόγραμμα του ΟΠΑΠ ευρώ στην κοινοπραξία PLANNING & AT KEARNY με αμοιβή περίπου 400 χιλ.Σύμφωνα με τις καταγγελίες, η τελική ανάθεση του έργου στην κοινοπραξία αυτή έγινε κατά παράβαση του κανονισμού προμηθειών της ΟΠΑΠ ΑΕ, αφού οι επιτροπές αξιολόγησης αυτής της προμήθειας και εποπτείας του έργου συγκροτήθηκαν με προκλητικό και αντικαταστατικό τρόπο αποκλειστικά από ειδικούς συμβούλους της επιλογής του κου Προέδρου, δηλαδή από την κα Β. Παπαθανασοπούλου, τον κ. Σ. Αλιφιεράκη, τον κ. Ε. Κοσμίδη και τον κ. Στ. Θεοδωρόπουλο (μέλος ΔΣ).

Πριν από τα παραπάνω είχε προηγηθεί και η μεθοδευμένη κατάργηση της Νομικής Υπηρεσίας του ΟΠΑΠ, η οποία, ως φαίνεται, είχε σαν στόχο να εξαλειφθεί η όποια δυνατότητα διαφωνίας για την νομιμότητα των μεθοδεύσεων της «εκλεκτής γαλάζιας παρέας με επικεφαλής τον κ. Χατζηεμμανουήλ, μιας παρέας που έχει κοινή καταγωγή το ΧΑΑ και που επιμένει να αντιμετωπίζει τον Οργανισμό ως ιδιωτική εταιρεία, υπονομεύοντας το δημόσιο συμφέρον μέσα από την συστηματική διάψευση παγιών θέσεων της χώρας μας προς την ΕΕ σχετικά με τον δημόσιο χαρακτήρα του Οργανισμού!

Δ) ΥΠΟΝΟΜΕΥΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ 10915/2002 ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΤΗΣ ΟΠΑΠ ΑΕ.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της μεθοδευμένης αυτής υπονομευτικής προσπάθειας της Διοίκησης της ΟΠΑΠ ΑΕ, καθώς και της αλαζονικής ιδιοκτησιακής αντίληψης του κ. Χατζηεμμανουήλ, είναι οι επίσημες δηλώσεις και οι ενέργειές του, με την ανοχή της Διοίκησης, πράξεις και ενέργειες που διαψεύδουν κατηγορηματικά τις πάγιες θέσεις της χώρας μας προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και που υπονομεύουν μια διαρκή εθνική στάση περί δημοσίου ενδιαφέροντος Οργανισμού. Ο καθηγητής κ. Χατζηεμμενούηλ, ενώ γνωρίζει τα τεράστια ζητήματα που δημιουργούνται για τη διατήρηση του μονοπωλίου, δεν χάνει ευκαιρία να δηλώσει τόσο προφορικά, όσο και με τις συνολικές επιλογές του, ότι η λειτουργία του οργανισμού δεν εξυπηρετεί το Δημόσιο συμφέρον αλλά τα συμφέροντα των ιδιωτών μετόχων και μόνο.

Η τελευταία υπονομευτική για το μονοπώλιο και το δημόσιο συμφέρον ενέργεια έλαβε χώρα πριν από σχεδόν ένα μήνα, όταν, σύμφωνα με πληροφορίες η Διοίκηση του ΟΠΑΠ αποφάσισε με εισήγηση του Προέδρου να προχωρήσει στην κατάργηση του Κανονισμού Προμηθειών του ΟΠΑΠ, ο οποίος είχε θεσπιστεί με την Υπουργική απόφαση 10915/ΦΕΚ 636 τεύχος Β/23-5-2002 και αντ αυτού να θεσπίσει νέο κανονισμό προμηθειών, χωρίς επικύρωση από κρατικό όργανο, κανονισμό που επιμελήθηκε, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες πληροφορίες η πανταχού παρούσα κ. Β. Παπαθανασοπούλου... ελλείψει Νομικής Υπηρεσίας.

Ετσι όλες οι προμήθειες υλικών και παροχής υπηρεσιών θα πραγματοποιούνται πλέον με βάση μόνο αυτή την απόφαση του Διοικητικού Συμβούλιο.

Μετά τα παραπάνω ερωτάσθε:

1. Ποια η αντίδραση του Υπουργείου Εξωτερικών στην συνέχιση της συστηματικής πλέον υπονόμευσης εκ μέρους του κ. Χατζηεμμανουήλ των πάγιων θέσεων της χώρας μας για το θέμα του δημόσιου χαρακτήρα του Οργανισμού και της διατήρησης του μονοπωλίου;

2. Γιατί κωφεύει το Υπουργείο, αλλά και το σύνολο της Κυβέρνησης και δεν προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες άρσης της συστηματικής αυτής υπονόμευσης;

3. Ποια η θέση σας απέναντι στην ενέργεια της Διοίκησης να καταργήσει με εισήγηση του κ. Χατζηεμμανούηλ Υπουργική Απόφαση; Ποια η αντίδραση του Υπουργείου Πολιτισμού που βλέπει απόφαση του Υπουργείου του να καταργείται με μονομερή απόφαση του διορισμένου «εκλεκτού» του Μαξίμου και της υπ αυτόν Διοίκησης του Οργανισμού;

4. Θεωρεί και ο Υπουργός Πολιτισμού την ΟΠΑΠ Α.Ε. «ιδιωτικό μαγαζάκι» του κ. Χατζηεμμανουήλ; Αν όχι, δεν οφείλει να τοποθετηθεί απέναντι σε αυτήν την ενέργεια κατάργησης Υπουργικής απόφασης με απλή απόφαση ΔΣ, αποδεικνύονται ότι όσα περί διαφάνειας δήλωσε παραμονή πρωταπριλιάς δεν ήταν απλώς πρωταπριλιάτικο αστείο εις βάρος του Δημοσίου Συμφέροντος;

5. Παρακαλούμε τις πολιτικές ηγεσίες των συναρμοδίων Υπουργείων να τεκμηριώσουν στην Ελληνική Βουλή την ηθική και νομική βάση με την οποία Υπουργική Απόφαση καταργήθηκε από απλή απόφαση ΔΣ στην ΟΠΑΠ Α.Ε., καθώς και τις Κυβερνητικές νομοθετικές πρωτοβουλίες που σε υπονόμευση του δημοσίου χαρακτήρα του Οργανισμού κατέστησαν δυνατή την ενέργεια αυτή της Διοίκησης και του κ. Χατζηεμμανουήλ.

6. Αφού δεν έχει παραδοθεί ακόμα στη Διοίκηση η ακριβοπληρωμένη μελέτη οργανογράμματος που ανατέθηκε έναντι 400.000 ευρώ και με αδιαφανείς και παράτυπες διαδικασίες σε συγκεκριμένη κοινοπραξία, πως ο κ. Χατζηεμμανουήλ σε δηλώσεις του προαναγγέλλει αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις του προσωπικού και μείωση των Γενικών Διευθύνσεων; Γνωρίζει το πόρισμα της μελέτης πριν την ολοκλήρωσή του; Ή μήπως στέλνει το δικό του μήνυμα... στην κοινοπραξία που επέλεξε με αδιαφανείς και παράτυπες μεθοδεύσεις η Διοίκηση του Οργανισμού, δηλαδή ο ίδιος;

7. Γιατί επιλέγεται, όπως φαίνεται, η ανατροπή των εργασιακών δεδομένων στον Οργανισμό και η μείωση των Διευθυντών, τη στιγμή που κατά κοινή ομολογία, το βασικό πρόβλημα του Οργανογράμματος είναι οι ορδές «γαλάζιων» συμβούλων με τις υπέρογκες αμοιβές και τις θολές αρμοδιότητες; Μήπως οι επί δεκαετίες εργαζόμενοι στον ΟΠΑΠ και οι Γενικοί Διευθυντές ενοχλούν γιατί λειτουργούν ως αναχώματα στην πρωτοφανή λογική αυθαιρεσίας που φαίνεται να διακατέχει τη Διοίκηση του κ. Χατζηεμμανουήλ;

8. Αληθεύουν οι πληροφορίες ότι ορισμένοι Βρετανοί σύμβουλοι της ΟΠΑΠ ΑΕ που λαμβάνουν αδρές αμοιβές και άλλα πλεονεκτήματα, διαμένουν στο εξωτερικό, ενώ βάσει συμβάσεων θα έπρεπε να απασχολούνται στην Ελλάδα;

9. Για ποιο λόγο η Κυβέρνηση Καραμανλή διατηρεί στη θέση τους:

§ Τον προκλητικά και καταλυτικά συστηματικό υπονομευτή των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου σε ότι αφορά το μονοπώλιο των τυχερών παιχνιδιών, διορισμένο από την ίδια Πρόεδρο του ΔΣ της ΟΠΑΠ ΑΕ;

§ Τα διορισμένα από το Ελληνικό Δημόσιο, όπως άλλωστε παραδέχεται και στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε σχετική επίσημη απαντητική επιστολή του το Υπουργείο Εξωτερικών, μέλη του ΔΣ του ΟΠΑΠ, τα οποία με την ανοχή και την επικύρωση των όποιων εισηγήσεων, αλλά στην ουσία αποφάσεων του κ. Χατζηεμμανουήλ, συμπράττουν στις μεθοδευμένες υποθέσεις, καθιστάμενοι έτσι συνυπεύθυνοι;

§ Τους κάθε λογής διορισμένους ειδικούς συμβούλους, Έλληνες και αλλοδαπούς, που επιβαρύνουν τον Οργανισμό με τις τεράστιες αμοιβές τους και οι οποίοι, όπως φαίνεται, έχουν ως κεντρικό λόγο ύπαρξης την στήριξη των υπονομευτικών για το δημόσιο συμφέρον θέσεων του κ. Χατζηεμμανουήλ, αλλά και την απαξίωση - τελικά - του προσωπικού του Οργανισμού;

10. Παρακαλούμε να κατατεθούν στη Βουλή τα παρακάτω έγγραφα:

§ Η απόφαση του ΔΣ και το κείμενο της κα Β. Παπαθανασοπούλου που τιτλοφορείται «Κανονισμός Προμηθειών» και που υποκατέστησε την Υπουργική Απόφαση για τον Κανονισμό Προμηθειών της ΟΠΑΠ ΑΕ

§ Οι συμβάσεις όλων των ειδικών συμβούλων, Ελλήνων και αλλοδαπών, από τον Απρίλιο του 2004 μέχρι σήμερα, καθώς και οι ανανεώσεις τους, όπου υπάρχουν.

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Μιχάλης Καρχιμάκης

Σοφία Σακοράφα

Δημήτρης Λιντζέρης

Μάρκος Μπόλαρης

Χρήστος Αηδόνης

Χρύσα Αράπογλου

Θάνος Μωραΐτης

Γιάννης Κουτσούκος

Γρηγόρης Νιώτης

Λεωνίδας Γρηγοράκος

Ντίνος Βρεττός

Μιχάλης Παντούλας

Δημήτρης Βαρβαρίγος

Βασίλης Κεγκέρογλου

Γιάννης Αμοιρίδης

Τάκης Ρήγας

Βαγγέλης Παπαχρήστος

Δημήτρης Τσιρώνης

Γιάννης Σκουλάς

Παναγιώτης Σγουρίδης

Γιώργος Πεταλωτής

Μιχάλης Κατρίνης

Ροδούλα Ζήση

Μανώλης Στρατάκης

Τάσος Σιδηρόπουλος

Δημήτρης Κουσελάς

Σοφία Γιαννακά

Βασίλης Τόγιας