Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Η Βουλή

ΘΕΜΑ Καθυστερήσεις στα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 23/1/2008
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Ερώτηση

Δημήτρης ΚΟΥΣΕΛΑΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: ΠΑ.ΣΟ.Κ.
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: Μεσσηνίας
Μητροπόλεως 1, 10557 Αθήνα
Αρ. πρωτ. Βουλής:4938
Ημ. Κατάθεσης: 23-01-2008

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤOΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:

-Μεταφορών και Επικοινωνιών

-Οικονομίας και Οικονομικών

Θέμα: Καθυστερήσεις στα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου.

Τα έργα ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης- Αργους - Κορίνθου, προϋπολογισμού 65.000.000 ευρώ που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη Κυβέρνηση (και συγκεκριμένα οι δυο εργολαβίες στο τμήμα Κορίνθου-‘Αργους-Ανδρίτσας και Ανδρίτσας-Τρίπολης-Καλαμάτας), παρουσιάζουν σοβαρές καθυστερήσεις, δεδομένου ότι έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί ήδη από τις αρχές του 2007. Μάλιστα, κατά τις πρόσφατες δοκιμές της γραμμής Κορίνθου-Τρίπολης της 18-1-208, διαπιστώθηκαν προβλήματα και ελλείψεις στο κομμάτι από το ‘Αργος μέχρι την Τρίπολη και ιδιαίτερα στη γέφυρα του Αχλαδόκαμπου και στο Ελαιοχώρι, όπου το τρένο βγήκε 2 φορές από τη γραμμή, προβλήματα που πιθανώς να οφείλονται σε κακοτεχνίες και θα πρέπει άμεσα να αντιμετωπισθούν.

Η κατάσταση αυτή, σε συνδυασμό με τη διακοπή των δρομολογίων λεωφορείων του ΟΣΕ από Καλαμάτα-Τρίπολη-Κόρινθο και Προαστειακό, λόγω ασφαλιστικών μέτρων από τα ΚΤΕΛ, έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα εξυπηρέτησης και εύλογες διαμαρτυρίες του επιβατικού κοινού, κινδυνεύει δε να οδηγήσει σε μαζική εγκατάλειψη και υποβάθμιση του Σιδηροδρόμου ως μέσου μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων στην Πελοπόννησο.

Επειδή η ανάπτυξη του Νομού Μεσσηνίας και των άλλων νομών της Πελοποννήσου δεν μπορεί να θεωρείται φιλική στο περιβάλλον και στοιχειωδώς ισορροπημένη, όταν δεν διαθέτει οικονομικές σε ενέργεια και συνδυασμένες μεταφορές, με την κατάλληλη αξιοποίηση ενός σύγχρονου, φιλικού στο περιβάλλον και σαφώς οικονομικότερου για τις μεταφορές προσώπων και εμπορευμάτων σιδηροδρομικού δικτύου,

Επειδή το ίδιο μεταφορικό έργο όταν εκτελείται με λεωφορεία και φορτηγά απαιτεί 3-4 φορές περισσότερη ενέργεια και με Ι.Χ 15πλάσια, σε σύγκριση με το τρένο, έχει δε σαφώς υψηλότερο κόστος για επιβάτες και εμπορεύματα, χωρίς να συνυπολογίσουμε τα διόδια και τα τροχαία ατυχήματα,

Επειδή οι κλιματικές εξελίξεις αναπόφευκτα θα οδηγήσουν τις χώρες της Ε.Ε. σε μέτρα περιορισμού των ενεργοβόρων δικτύων μεταφοράς ή σε αποτρεπτικά μέτρα αύξησης του κόστους χρήσης τους,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

  • Σε ποιο στάδιο βρίσκονται τα έργα ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης-Αργους- Κορίνθου;

  • Σε τι οφείλεται η καθυστέρηση ολοκλήρωσής τους και πότε τελικά αναμένεται να ολοκληρωθούν, με κατάλληλη αντιμετώπιση και των προβλημάτων που εντοπίσθηκαν στο κομμάτι ‘Αργους-Τρίπολης κατά τη δοκιμαστική διαδρομή;

  • Τι σχέδια υπάρχουν για την περαιτέρω αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου και για την ένταξή του σε ένα σύγχρονο σύστημα συνδυασμένων εθνικών και διεθνών μεταφορών;

Αθήνα, 23 Ιανουαρίου 2008

Ο βουλευτής

Δημήτρης Κουσελάς