ΘΕΜΑ | Επαναλειτουργία γραμμής Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας |
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 7/5/2009 |
ΤΥΠΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ | Ερώτηση |
Αριθμ. Πρωτοκόλλου : 18799 ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: -ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΘΕΜΑ: Επαναλειτουργία γραμμής Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας ‘Οπως αναδείχθηκε και από πρόσφατο δημοσίευμα της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας της 3-5-2009, η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης-Αργους-Κορίνθου καθυστερεί αδικαιολόγητα, παρ’ ότι τα έργα από την Κόρινθο μέχρι την Τρίπολη έχουν ολοκληρωθεί εδω και ένα χρόνο, ενω έχουν γίνει και τα δοκιμαστικά δρομολόγια, από τα οποία μάλιστα προκύπτει μείωση του χρόνου της διαδρομής στο μισό. Παρά τη δέσμευση του τότε Υπουργού Μεταφορών κ. Χατζηδάκη ότι η συγκεκριμένη γραμμή θα επαναλειτουργούσε τον Δεκέμβριο του 2008, ακόμα και σήμερα δεν υπάρχουν νεότερα για το χρόνο επαναλειτουργίας του εν λόγω τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής, ούτε για το χρόνο παράδοσης και επαναλειτουργίας του τμήματος μέχρι την Καλαμάτα. Είναι πλέον διάχυτη η ανησυχία στους κατοίκους της Μεσσηνίας και γενικότερα της Περιφέρειας Πελοποννήσου για την τύχη που επιφυλάσσουν οι σχεδιασμοί της Κυβέρνησης και του ΟΣΕ στα δρομολόγια της γραμμής Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, αφού, πέραν της σχεδιαζόμενης «εφεδρείας» χιλιάδων εργαζομένων στον ΟΣΕ, όλο και συχνότερα γίνεται λόγος για περικοπές δρομολογίων στο δίκτυο της Πελοποννήσου, αλλά και για λουκέτο σε σταθμούς «που δεν εμφανίζουν ικανοποιητική κίνηση». ‘Αλλωστε, στις μέχρι σήμερα απαντήσεις σε προηγούμενες Ερωτήσεις μου, η Διοίκηση του ΟΣΕ δεν δεσμεύτηκε για τη διατήρηση και τη συχνότητα των δρομολογίων, ούτε όταν θα ολοκληρωθούν τα έργα. Επειδή η ανακαίνιση της γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης-Αργους- Κορίνθου έγινε κατά το μεγαλύτερο μέρος της με κοινοτική χρηματοδότηση και οφείλει επιτέλους, μετά τις τόσες καθυστερήσεις, να λειτουργήσει και να αξιοποιηθεί, προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών της Περιφέρειας, Επειδή ο σιδηρόδρομος είναι ένα μέσο οικονομικό και φιλικό στο περιβάλλον, είναι δε βέβαιο ότι η ανακαίνισή του θα αλλάξει σημαντικά και την ταχύτητα και τα δεδομένα κίνησης, όπως συνέβη και στο κομμάτι Πλατύ Κατερίνης-Φλώρινα, στο οποίο πολλαπλασιάστηκε η επιβατική κίνηση μετά την ανακαίνισή του, Επειδή είναι αδιανόητο ένα τέτοιο μέσο, η σημασία του οποίου αναγνωρίζεται σε ολόκληρη την Ευρώπη, να εγκαταλείπεται από την Κυβέρνηση προς όφελος ανταγωνιστικών συμφερόντων, με το να κόβονται δρομολόγια και ουσιαστικά να απαξιώνεται το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, που εξυπηρετεί και τον Νομό Μεσσηνίας, Ερωτάται ο κ. Υπουργός: - Για ποιο λόγο δεν έχει ακόμα επαναλειτουργήσει το κομμάτι της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης-Αργους-Κορίνθου, που ολοκληρώθηκε από πέρυσι ; - Πότε θα παραδοθεί το κομμάτι από την Τρίπολη μέχρι την Καλαμάτα; - Τι προθέσεις και τι σχεδιασμοί υπάρχουν για τα δρομολόγια της εν λόγω γραμμής και ιδίως για την πληρέστερη αξιοποίησή τους σε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών που θα στηρίξει και θα ενισχύσει την ανάπτυξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου ;
Αθήνα 7 Μαϊου 2009 Ο βουλευτής Δημήτρης Κουσελάς |