Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 21/5/2005
Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 21 ΜΑΙΟΥ 2005

«ΕΠΙΡΡΙΠΤΕΙ Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ
Ευθύνες στη Νομαρχία για τη βελτίωση της 1ης επαρχιακής οδού»

Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 21 ΜΑΙΟΥ 2005

«Ευθύνες στη Νομαρχία για το δρόμο της Μάνης
ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ»

Εφημερίδα ΦΩΝΗ 21 ΜΑΙΟΥ 2005

«ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΝΑΚΟΥ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΟΥΣΕΛΑ
Με ευθύνη της Νομαρχίας καθυστερεί
ο οδικός άξονας προς την Μάνη
»

Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 21 ΜΑΙΟΥ 2004

Στις καλένδες ο «μανιάτικός δρόμος»
ΕΥΘΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΣΔΔΑ
ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ. ΚΟΥΣΕΛΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ,
ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ 1ΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ – ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Το θέμα του Μανιάτικου δρόμου επαναφέρει με ερώτηση του στη Βουλή ο βουλευτής Δημήτρης Κουσελάς. Όπως τονίζει στην ανακοίνωση του ο βουλευτής, η απάντηση που έλαβε από τον αρμόδιο υπουργό δεν είναι ξεκάθαρη και δεν αναφέρει τι τελικά θα γίνει με τον συγκεκριμένο δρόμο.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση του κ. Κουσελά έχεις ως εξής:

«Με μεγάλη καθυστέρηση, το Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, απάντησε στην Ερώτηση την οποία ο Βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς είχε καταθέσει στη Βουλή, για την αναγκαία βελτίωση του Οδικού άξονα Καλαμάτας-Καρδαμύλης- Αρεόπολης Ν. Μεσσηνίας.

Με την Ερώτησή του, ο βουλευτής Μεσσηνίας είχε ζητήσει να πληροφορηθεί:

Τους λόγους για τους οποίους δεν εγκρίθηκε η ένταξη των τμηματικών βελτιώσεων της Ε.Ο. Καλαμάτας – Καρδαμύλης – Αρεόπολης για χρηματοδότηση από το Γ’ ΚΠΣ

Κατά πόσον το αρμόδιο Υπουργείο προτίθεται να προωθήσει την υλοποίηση των ως άνω τμηματικών βελτιώσεων, με εναλλακτική χρηματοδότηση, από εθνικούς ή/και κοινοτικούς πόρους

Τι γενικότερα μέτρα προτίθεται να λάβει για την αναγκαία συνολικότερη αναβάθμιση της 1ης Ε.Ο. Καλαμάτας-Καρδαμύλης-Αρεόπολης, που είναι οδικός άξονας κομβικής σημασίας για την τουριστική και τη γενικότερη ανάπτυξη της Μεσσηνιακής Μάνης.

Για τα ερωτήματα αυτά, το μεν ΥΠΕΧΩΔΕ, μετά από μεγάλη καθυστέρηση παρέπεμψε στο ΥΠΕΣΔΑ, διότι η μελέτη «Δρόμος Καλαμάτα-Γέφυρα Κοσκαράγας-Καρδαμύλη-Αρεόπολη» επιβλέπεται από τη Ν.Α. Μεσσηνίας, το δε ΥΠΕΣΔΑ, στην απάντησή του, αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:

Η μελέτη «Δρόμος Καλαμάτα-Γέφυρα Κοσκαράγας-Καρδαμύλη-Αρεόπολη», με προϋπολογισμό 293.470,29 ευρώ, επιβλέπεται από τις υπηρεσίες της Ν.Α. Μεσσηνίας και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2005.

Η ένταξη του έργου «Βελτίωση 1ης επαρχιακής οδού (τμήμα Καλαμάτα-‘Αγιος Νικόλαος) στο ΠΕΠ Πελοποννήσου (7η Πρόσκληση του μέτρου 1.1. για υποδομές οδικών και σιδηροδρομικών μεταφορών), με προϋπολογισμό 4.688.000 ευρώ, είχε αξιολογηθεί αρνητικά από την αρμόδια Υπηρεσία της Περιφέρειας, τον Ιούνιο του 2004, γιατί ο φάκελος κρίθηκε ελλιπής ως προς τις αναγκαίες μελέτες και άδειες, χωρίς να αναφέρεται κάτι πιο συγκεκριμένο ως προς αυτές τις ελλείψεις.

Στα ερωτήματα για τις προοπτικές εναλλακτικής χρηματοδότησης από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους και για τις προοπτικές άμεσης ένταξης του έργου στο ΠΕΠ Πελοποννήσου, το αρμόδιο Υπουργείο αποφεύγει να τοποθετηθεί ή να δώσει οποιαδήποτε πληροφορία.

Οι ευθύνες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης είναι μεγάλες γιατί δεν ολοκλήρωσε μέχρι σήμερα τις αναγκαίες μελέτες και άδειες για την ένταξη και τη δημοπράτηση του έργου στο ΠΕΠ Πελοποννήσου. Όμως η Κυβέρνηση και η Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας δεν μπορεί να «νίπτουν τας χείρας τους», αποποιούμενοι τις ευθύνες τους. Πρέπει επιτέλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους, ώστε να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να υλοποιηθεί αυτό το έργο, που είναι κομβικό για την τουριστική αναβάθμιση και τη γενικότερη ανάπτυξη ολόκληρης της Μεσσηνιακής Μάνης».