ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 15/5/2005 |
Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 15 MAΪOY 2005 «Απάντηση Λιάπη σε Κουσελά Εφημερίδα ΦΩΝΗ 14 MAΪOY 2005 «ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΚΟΥΣΕΛΑ ΚΑΙ ΜΠΕΝΟΥ Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 14 MAΪOY 2005 «Δεν προβλέπονται νέα έργα για το Σιδηρόδρομο Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 14 MAΪOY 2005 Αρκετά όσα έγιναν από τον ΟΣΕ στη Μεσσηνία Λόγω αντικειμενικών τεχνικών δυσχερειών, δεν είναι δυνατή η άμεση βελτίωση της λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτας - ΤΕΙ - Διαβολιτσίου, η σιδηροδρομική επανασύνδεση της Μεσσήνης, η καθιέρωση απογευματινών δρομολογίων από και προς Κυπαρισσία, καθώς και η επέκταση των δυο δρομολογίων Intercity Πειραιάς - Πάτρα -Κυπαρισσία μέχρι την Καλαμάτα: Αυτό απάντησε ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης σε αναφορά των βουλευτών Δημήτρη Κουσελά και Σταύρου Μπένου. Στην απάντησή του, ο υπουργός Μεταφορών διαβιβάζει έγγραφο του ΟΣΕ, στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρονται, ειδικά για τη Μεσσηνία, τα εξής: «Εχουν παραληφθεί και τεθεί στην κυκλοφορία στις γραμμές Καλαμάτα - Κυπαρισσία, Καλαμάτα - ΤΕΙ, Καλαμάτα - Διαβολίτσι, νέοι συρμοί υψηλών ανέσεων (rail-bus) Μετά από μελέτη των αναγκών, σε συνεργασία με το ΤΕΙ, χαράχθηκαν και εφαρμόζονται καθημερινά 34 δρομολόγια που συνδέουν την Καλαμάτα με τα ΤΕΙ. Τη διαδρομή Καλαμάτα - Διαβολίτσι εξυπηρετούν καθημερινά 12 δρομολόγια αμαξοστοιχιών, ενω στη διαδρομή Κυπαρισσία - Καλαμάτα εξυπηρετούν την επιβατική κίνηση καθημερινά 8. Επομένως, έχει ήδη αναπτυχθεί και λειτουργεί ένα αρκετά οργανωμένο σύστημα δρομολογίων ενώ παράλληλα υπάρχει υποδομή σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμάτας - Μεσσήνης μέσω Ασπροχώματος. Ομως, με την ανάπτυξη των οδικών έργων μεταφοράς μειώθηκε σημαντικά το σιδηροδρομικό έργο στο κομμάτι αυτό, για τούτο καταργήθηκαν σταδιακά οι αμαξοστοιχίες στο τμήμα Ασπρόχωμα-Μεσσήνη. Εαν προκύψουν νέα δεδομένα, ο ΟΣΕ θα μελετήσει το θέμα. Ο ΟΣΕ θεωρεί ότι αρκετά από τα στοιχεία της επιστολής του "Συλλόγου των Φίλων του Σιδηροδρόμου και της Αναφοράς" είναι αξιόλογα και μελετώνται, αλλά προς το παρόν, λόγω αντικειμενικών τεχνικών δυσχερειών, δεν είναι δυνατή η άμεση ικανοποίηση όσων εξ αυτών κριθούν υλοποιήσιμα». Ο Δημήτρης Κουσελάς επισημαίνει πως παρά τη σχετική βελτίωση της κατάστασης στο νομό μας, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα προγράμματα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου και στην απόκτηση σύγχρονου υλικού, για τα οποία είχε μεριμνήσει η προηγούμενη διοίκηση, ο ΟΣΕ δεν θα πρέπει να αρκείται σ’ αυτό: «Πρέπει, αντίθετα, να μεριμνήσει για την άμεση ικανοποίηση των συγκεκριμένων και τεκμηριωμένων αναγκών του επιβατικού κοινού και των τοπικών φορέων, τα οποία της τέθηκαν αναλυτικά υπ’ όψιν με την αναφορά και την επιστολή του "Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου". Ομως, για τα θέματα αυτά η Διοίκηση του ΟΣΕ και το αρμόδιο υπουργείο ουδόλως δεσμεύονται, είτε διότι θεωρούν τα υπάρχοντα δρομολόγια επαρκή, παραβλέποντας τις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων και των φορέων των αντίστοιχων περιοχών, είτε διότι επικαλούνται, αόριστα, "τεχνικές δυσχέρειες" για την άμεση ικανοποίησή τους». |