Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 25/3/2005

Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 25  ΜΑΡΤΙΟΥ 2005

«Ομιλία Κουσελά στη Βουλή για δημιουργία
εμπορευματικών κέντρων και στη Μεσσηνία
»

Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 26  ΜΑΡΤΙΟΥ 2005

"Αποδείξτε έμπρακτα ότι στηρίζετε την περιφέρεια"
Ο Δ. ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΖΗΤΗΣΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ
ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ

Εφημερίδα ΦΩΝΗ 25  ΜΑΡΤΙΟΥ 2005

"ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜ. ΚΟΥΣΕΛΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Δημιουργία εμπορευματικών κέντρων και στη Μεσσηνία
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΚΤΕΛ"

Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 2005

Δημιουργία Εμπορευματικών Κέντρων στην περιφέρεια ζήτησε ο Δημ. Κουσελάς
ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΑ ΚΤΕΛ

Στη λειτουργία των Εμπορευματικών Κέντρων και στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στα ΚΤΕΛ αναφέρθηκε ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Κουσελάς, στη διάρκεια αγόρευσής του στη Βουλή.

Συγκεκριμένα ο κ. Κουσελάς ανέφερε:

«Κάλλιο αργά παρά ποτέ, λέει ο λαός μας, κύριε υπουργέ. Εστω και μετά από έναν χρόνο το υπουργείο σας κατάφερε να φέρει το πρώτο νομοσχέδιο για τη δημιουργία των Εμπορευματικών Κέντρων. Είναι θετικό ότι σήμερα συζητάμε για σοβαρές και σημαντικές υποδομές, οι οποίες μπορεί και πρέπει να παίξουν αναπτυξιακό ρόλο, ιδιαίτερα για την περιφέρεια. Ομως μη μας αδικείτε ότι δεν κάναμε τίποτα, γιατί τα βρήκατε όλα έτοιμα. Βρήκατε έτοιμο ένα σχέδιο νόμου, το οποίο είχε περάσει και από τη σχετική επιτροπή της Βουλής. Βρήκατε έτοιμη μια ολόκληρη μελέτη.

Εκείνο όμως που φοβάμαι είναι ότι η μη εξασφάλιση των χωροταξικών νομιμοποιήσεων, όπως τόνισαν πολλοί ομιλητές, αλλά και άλλων λεπτομερειών, για παράδειγμα τα 80 στρέμματα που αναφέρετε στην τροπολογία σας, δεν θα βοηθήσουν την εφαρμογή αυτού του νομοσχεδίου στην πράξη. Πολύ φοβάμαι πως αν δεν ρυθμιστούν μια σειρά από σημαντικές λεπτομέρειες, θα μείνει κενό περιεχομένου.

Ομως, μπορούν να γίνουν Εμπορευματικά Κέντρα, ιδιαίτερα στην περιφέρεια, συμβάλλοντας στην ανάπτυξή της, χωρίς τη δημιουργία των ανάλογων μεταφορικών δικτύων; Για παράδειγμα, χωρίς την ύπαρξη και τη λειτουργία του Δυτικού Σιδηροδρομικού Αξονα, που είναι ενταγμένος στα δυτικοευρωπαϊκά δίκτυα; Εχετε δικαίωμα, κύριε υπουργέ, να κρατάτε 700.000 πολίτες, από τα Γιάννενα μέχρι και την Καλαμάτα, μακριά από το σιδηρόδρομο;

Για τη δημιουργία των Εμπορευματικών Κέντρων, δεν θα πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν τις υφιστάμενες περιφερειακές ανισότητες; Και όταν μιλάμε για περιφερειακές ανισότητες, είναι γνωστό ότι ολόκληρες Περιφέρειες και Νομοί, για παράδειγμα η Περιφέρεια της Πελοποννήσου και ο Νομός Μεσσηνίας, από τον οποίο προσωπικά προέρχομαι, βρίσκονται πολύ πίσω στην ανάπτυξή τους. Το σύνθημα “ήλθε η ώρα της Περιφέρειας” πρέπει λοιπόν έμπρακτα να αποδειχθεί και να ισχύσει.

Σε σχέση με το υπόλοιπο νομοσχέδιο, ευτυχώς που κάτω από την πίεση των εργαζόμενων, του συνδικαλιστικού κινήματος και της αντιπολίτευσης, απεσύρθη το άρθρο 24, που αφορούσε τους όρους απόλυσης του προσωπικού των ΚΤΕΛ.

Μένει όμως το άρθρο 22, που είναι ακόμα χειρότερο. Γιατί με το άρθρο 22 δίνεται στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΚΤΕΛ η δυνατότητα να μεταβάλει τις θέσεις εργασίας του προσωπικού, να αλλάζει δηλαδή μονομερώς και κατά το δοκούν την ειδικότητα στην οποία δουλεύει και από την οποία προέρχεται ο κάθε εργαζόμενος. Σημειώνει βέβαια ότι «δεν θα θίγεται μισθολογικά ο εργαζόμενος». Ομως αυτό είναι ψευδές και ανυπόστατο. Γιατί κάθε κατηγορία, με βάση το Προεδρικό Διάταγμα 229/1994, έχει τη δική της μισθολογική εξέλιξη. Αν αλλάξει κατηγορία ένας εργαζόμενος, δεν θα έχει τη μισθολογική εξέλιξη την οποία προσδοκούσε και δικαιούτο. Και κάθε ειδικότητα έχει σαφείς και διακριτούς ρόλους.

Τι ρυθμίζετε, αλήθεια, με αυτή τη διάταξη; Γιατί θέλετε να καταργήσετε κάθε έννοια προσόντων, κανόνων εξέλιξης και προαγωγής; Ποιους θέλετε να βολέψει αυτό το αυθαίρετο ανακάτεμα κατηγοριών και ειδικοτήτων του προσωπικού των ΚΤΕΛ; Τα θέματα που αφορούν το προσωπικό και τους κανονισμούς εργασίας ρυθμίζονται πλέον διμερώς, μέσα από συλλογικές συμβάσεις, μέσα από διαπραγματεύσεις. Γιατί θέλετε εδώ να παρέμβετε μονομερώς και να αλλάξετε τον Κανονισμό Εργασίας; Ζηλέψατε μήπως τις νεοφιλελεύθερες επιλογές και τις λογικές της περιόδου του κ. Μητσοτάκη, πριν δεκαπέντε χρόνια, στο ζήτημα αυτό;

Ζητάμε την απόσυρση συνολικά του άρθρου 22, και για αυτό το ζήτημα, αλλά και για ένα ακόμα, που εθίγη από τον εισηγητή του κόμματός μας. Αναφέρομαι στην παράταση κατά τρία χρόνια της χρήσης παλιών λεωφορείων σε ορισμένες περιοχές.

Είχα την εντύπωση ότι προσπαθούμε να απαλλαγούμε από εκατοντάδες σαράβαλα που δυσφημήζουν τη χώρα μας στους τουρίστες και απειλούν την ασφάλεια μετακίνησης των κατοίκων και ιδιαίτερα των μαθητών μας στα νησιά. Από πότε η λογική του κέρδους μπαίνει πάνω από την ποιότητα και την ασφάλεια των μεταφορών; Αν τα νησιωτικά ΚΤΕΛ θέλουν κίνητρα να αντικαταστήσουν τον γηρασμένο στόλο τους, να δώσετε απλόχερα τα κίνητρα που χρειάζονται. Οχι όμως να παίζουμε ρώσικη ρουλέτα με την ασφάλεια και τη ζωή των κατοίκων, των μαθητών και των τουριστών.

Σας ζητάμε να αποσύρετε συνολικά το άρθρο 22. Αν δεν το κάνετε, επιφυλάσσομαι για το αν θα ψηφίσω αυτό το νομοσχέδιο».