ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 11/3/2005 |
Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2005
«Απάντηση Λίσκου σε Κουσελά Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2005 «Ερώτηση Κουσελά για τον τουρισμό» Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2005 «Κόντρα για τον τουρισμό και την καμπάνια της Ελλάδας Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2005 « ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ Εφημερίδα ΦΩΝΗ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2005 «ΟΥΔΕΙΣ ΛΟΓΟΣ ΑΝΗΣΥΧΙΑΣ» ΓΙΑ ΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ… Με Ερώτησή του στη Βουλή, προς τον Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης με θέμα «Προβολή της χώρας ως τουριστικού προορισμού για το έτος 2005 – μέτρα τόνωσης της τουριστικής κίνησης» ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς, παραθέτοντας στοιχεία σύμφωνα με τα οποία οι προκρατήσεις τουριστικών οργανισμών της Ευρώπης εμφανίζουν μείωση μέχρι και 20% για ελληνικούς προορισμούς σε σχέση με το 2004, που ήδη η τουριστική κίνηση ήταν μειωμένη, είχε ζητήσει να πληροφορηθεί:
Παρακάμπτοντας την προφανή δυσχέρεια του Υφυπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Λιάσκου να απαντήσει στο πρώτο σκέλος της Ερώτησης και να τοποθετηθεί για την «ταμπακέρα», δηλ. για τη χειροπιαστή πτώση των προκρατήσεων μεγάλων τουριστικών οργανισμών για ελληνικούς προορισμούς, που σηματοδοτεί νέες αρνητικές εξελίξεις για τον ελληνικό τουρισμό το 2005, έχουμε να σημειώσουμε τα εξής: Πρώτο, η πτώση των προκρατήσεων μεγάλων τουριστικών γραφείων για ελληνικούς προορισμούς έπεται χρονικά της φιλόδοξης και πολυέξοδης καμπάνιας διεθνούς προβολής της χώρας, δηλαδή συμβαίνει σε μια περίοδο όπου ήδη έχει γίνει το μεγαλύτερο μέρος της «έγκαιρης» τουριστικής μας καμπάνιας στο εξωτερικό και όπου, όπως σωστά επισημαίνει ο κ. Υφυπουργός, οι ξένοι ήδη έχουν διαμορφώσει την απόφασή τους για επιλογή του προορισμού διακοπών τους για το έτος 2005. Πως λοιπόν αναμένεται η καμπάνια αυτή (έστω και η συνέχισή της) να αναστρέψει αυτό το συγκεκριμένο αρνητικό κλίμα; Αυτό ρωτήσαμε, αλλά απάντηση δεν πήραμε… Δεύτερο, η προβολή και η διαφήμιση της χώρας στο εξωτερικό όταν γίνεται χωρίς ολοκληρωμένο μήνυμα με ξεκάθαρους στρατηγικούς στόχους, εξελίσσεται σε εκστρατεία κατασπατάλησης κονδυλίων και προχειρότητας, με παρωχημένα συνθήματα, επομένως αμφίβολης αποτελεσματικότητας. Τι σηματοδοτεί ο «μύθος» που καλείται να ζήσει ο ξένος τουρίστας στην Ελλάδα; Φτηνό τουρισμό; Ποιοτικό τουρισμό; Θεματικό τουρισμό; ‘Ηλιο, θάλασσα και τα γνωστά αποτυχημένα στερεότυπα; Και για ποια περίοδο; Τι το καινούργιο «πουλάει» στον ξένο τουρίστα, πως και με ποια στρατηγική προβάλλει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας, συνολικά και κατά περιφέρεια; Το θέμα δεν είναι τα ποσά των κονδυλίων, αλλά οι στόχοι και η στρατηγική ανάπτυξης και στήριξης της τουριστικής μας βιομηχανίας. Τρίτο, αντί να αυτοσυγχαίρεται πρόωρα ο κ. Λιάσκος για τις επιδόσεις του Υπουργείου του, μη παραλείποντας να κάνει φτηνές και ισοπεδωτικές συγκρίσεις με την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, ας μας εξηγήσει καλύτερα πως κατάφερε η Κυβέρνηση της Ν.Δ. να δυσφημίσει σε τέτοιο βαθμό διεθνώς τη χώρα και να εξανεμίσει τόσο γρήγορα την πλούσια ολυμπιακή προβολή και την αντίστοιχη προίκα της χώρας. Προφανώς τα σημαντικότατα κονδύλια προβολής και υποδομών που εδώ και χρόνια διέθεσε η προηγούμενη Κυβέρνηση και μέσω του «Αθήνα 2004» για να υπάρξει αυτή η προίκα, δεν μετράνε στις ποσοτικές συγκρίσεις του κ. Λιάσκου. ‘Οσο για το «έγκαιρο» ξεκίνημα της καμπάνιας στις 18-12-2004, δεν θα έπρεπε αυτή να ξεκινήσει, ειδικά φέτος, την επόμενη κιόλας μέρα από τη λήξη των Ολυμπιακών και των παρα-ολυμπιακών αγώνων, ώστε να αξιοποιήσει άμεσα και να δώσει συνέχεια στη θετική τους απήχηση, για την οποία άλλοι εδώ και πολλά χρόνια εργάστηκαν; Αλλά πώς να γίνει αυτό, όταν το ίδιο το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, παρά τις φιλόδοξες προεκλογικές εξαγγελίες της Κυβέρνησης, κατάφερε να συγκροτηθεί και να αποκτήσει αρμοδιότητες με το νόμο 3270, μόλις τον Οκτώβρη του 2004; Τέταρτο, αν πιστέψουμε τον κ. Λιάσκο, «όλα βαίνουν καλώς» για τον Τουρισμό μας, επομένως οι άνθρωποι του τουρισμού, επιχειρηματίες και εργαζόμενοι, στην Αθήνα και πολύ περισσότερο στην περιφέρεια, μπορούν να… κοιμούνται ήσυχα, χωρίς να ανησυχούν:
Η αναγκαία αναβάθμιση και στήριξη του τουρισμού στη χώρα μας δεν είναι, απλά, θέμα χρημάτων, πόσο μάλλον επικοινωνιακών - διαφημιστικών πυροτεχνημάτων, χωρίς σαφείς στόχους και στρατηγική, των οποίων το πραγματικό αποτέλεσμα θα φανεί, έτσι κι αλλιώς, πολύ σύντομα. ‘Οσο για τον εσωτερικό τουρισμό, όλοι όσοι «μένουμε (στην) Ελλάδα» γνωρίζουμε τα πραγματικά προβλήματα και τις προοπτικές του, που δεν λύνονται μόνο με «προτροπές» και ευσεβείς πόθους, πόσο μάλλον όταν, με παραλείψεις της Κυβέρνησης, χάνονται λ.χ. εκατοντάδες χιλιάδες διανυκτερεύσεις για χιλιάδες επιχειρήσεις των αναδυόμενων τουριστικών προορισμών περιβαλλοντικού και ορεινού τουρισμού, εξαιτίας της διακοπής των θεσμοθετημένων προγραμμάτων ενίσχυσης του χειμερινού και του εναλλακτικού τουρισμού της υπαίθρου, μέσω των μαθητικών εβδομάδων. |