ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 21/7/2006 |
Εφημερίδα ΦΩΝΗ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ 2006
«ΔΗΛΩΣΗ ΚΟΥΣΕΛΑ ΓΙΑ Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ 2006 «Σχολιασμός Κουσελά για τις Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ 2006 «Κουσελάς κατά Γιαννάκου Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ 2006 «ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ 2006
Σχολιάζοντας την επίσκεψη στην Καλαμάτα και τις «καθησυχαστικές» δηλώσεις της Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Μαριέττας Γιαννάκου για τη βάση του 10 και το ΤΕΙ, ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς δήλωσε τα εξής: « Με αφορμή της επίσκεψη της κας Υπουργού, που κάποιοι προτίμησαν να της προσδώσουν χαρακτήρα μονολόγου και προεκλογικής φιέστας, εκθέτοντας και την Κυβέρνηση και την ίδια, οι φοιτητές και οι τοπικοί φορείς της Μεσσηνίας πήραν γεύση για το πώς (δεν) διεξάγεται ουσιαστικός διάλογος για την Παιδεία και για τα προβλήματα των τοπικών κοινωνιών. Μη δίνοντας τη δυνατότητα να ακουστεί αντίθετη άποψη, ούτε οι εύλογες ανησυχίες των φορέων για τις επιπτώσεις της βάσης του 10 στα ΤΕΙ και στην τοπική κοινωνία, η κα Υπουργός επιχείρησε να μας καθησυχάσει, παραπέμποντας σε…μελλοντικές διορθωτικές κινήσεις (αύξηση θέσεων στα ΤΕΙ της περιφέρειας, μελέτες για συγχωνεύσεις σχολών, νέα γνωστικά αντικείμενα κλπ), αφού πρώτα δει πόσοι θα είναι οι φοιτητές που τελικά θα μείνουν απέξω! Το γεγονός ότι φέτος 15.000 υποψήφιοι φοιτητές και σπουδαστές μένουν, λόγω της βάσης του 10, απέξω από τις αντίστοιχες κενές θέσεις των ΑΕΙ και ΤΕΙ και είτε θα αναγκαστούν να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό, είτε θα παραδοθούν στην ιδιωτική κερδοσκοπία των πάσης φύσεως σχολών και κολεγίων, δεν πρέπει, κατά την κα Υπουργό, να μας ανησυχεί. Το ότι τα επόμενα χρόνια εφαρμογής της βάσης του 10 οι σπουδαστές του ΤΕΙ Καλαμάτας θα μειωθούν, στην καλύτερη περίπτωση, κατά 2.000 με 3.000, με σοβαρές συνέπειες και για την τοπική οικονομία, δεν πρέπει να μας απασχολεί. Ούτε να μας προβληματίζει η επιλογή της κας Υπουργού πρώτα να εφαρμόσει όπως-όπως τη βάση του 10 και μετά (βλέποντας και κάνοντας…) να προχωρήσει σε… διορθώσεις! Η Κυβέρνηση που δημιούργησε το πρόβλημα, οφείλει και να το λύσει! Οι φοιτητές, οι Σχολές, οι τοπικές κοινωνίες, η πολύπαθη Παιδεία μας, δεν μπορεί να μετατρέπονται σε πειραματόζωα. ‘Οσο κι αν δείχνει βολικό για την Κυβέρνηση να φορτώνει τα κακώς κείμενα της Παιδείας στους δήθεν «ακατάλληλους φοιτητές και σπουδαστές», άλλο τόσο δύσκολο είναι να διαθέσει πόρους και να σχεδιάσει πολιτικές ουσιαστικής αναβάθμισης και αποκέντρωσης των ΑΕΙ και ΤΕΙ, ώστε αυτά να διακρίνονται όχι από το «βαθμό» των εισακτέων, αλλά από τις ικανότητες, τις γνώσεις και τις προοπτικές των αποφοίτων τους! » |