Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 29/6/2006
Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ 2006

«Δ. ΚΟΥΣΕΛΑΣ
Η Κυβέρνηση υποβαθμίζει
τη Δημόσια Επαγγελματική Εκπαίδευση»

Εφημερίδα ΦΩΝΗ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ 2006

«ΟΙ ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Διάσταση απόψεων Σαμπαζιώτη-Κουσελά»

Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ 2006

«ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ
Η κυβέρνηση υποβαθμίζει
τη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση»

Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ 2006

« ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ
Η Κυβέρνηση υποβαθμίζει την Δημόσια
δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση»

Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ 2006

Στους ιδιώτες και η δευτεροβάθμια τεχνολογική εκπαίδευση

Kατά του νομοσχεδίου για τη δευτεροβάθμια τεχνολογική και επαγγελματική εκπαίδευση τάχθηκε ο βουλευτής Mεσσηνίας του ΠAΣOK Δημ. Kουσελάς, μιλώντας στην Oλομέλεια της Bουλής.

Στην αγόρευσή του, ο βουλευτής σημείωσε μεταξύ άλλων:

«Η ελληνική νεολαία είναι –δυστυχώς για κάποιους συναδέλφους της ΝΔ- πολύ περισσότερο ώριμη από όσο εκείνοι νομίζουν. Εχει και στόχους, έχει και πυξίδα. Εχει όμως και μεγάλα προβλήματα. Και αυτά τα προβλήματα, αντί η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να τα αντιμετωπίσει και να τα επιλύσει, τα οξύνει περισσότερο όταν απαξιώνει τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση προς χάριν της ιδιωτικής.

Το σ/ν που συζητάμε σήμερα παρουσιάζεται από την κυβέρνηση σαν μια ακόμα "μεταρρύθμιση", αυτή τη φορά στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση. Σαν "μεταρρύθμιση" που φιλοδοξεί να ξεπεράσει όλα τα "κακώς κείμενα" που καταλογίζονται στην ΤΕΕ από την εισηγητική του έκθεση.

Ωστόσο, σε κανένα από τα 23 άρθρα του δεν απαντάται το εύλογο ερώτημα: Πώς με αυτές τις ρυθμίσεις ξεπερνιώνται τα διαπιστωμένα από την κυβέρνηση προβλήματα της ΤΕΕ, πώς διασφαλίζεται ο σκοπός της ΤΕΕ του άρθρου 1, αλλά και γενικότερα η παροχή ολοκληρωμένων γενικών και επαγγελματικών γνώσεων, εξασφαλίζοντας στους αποφοίτους της ΤΕΕ αποτελεσματική διέξοδο στην αγορά εργασίας;

Πώς αναβαθμίζεται η ΤΕΕ στη χώρα μας ώστε να προσελκύει όχι τους πλέον αδύνατους μαθητές, που παραδοσιακά τους έστελναν να μάθουν "μια τέχνη", αλλά εκείνους που επιλέγουν μια σύγχρονη τεχνική κατάρτιση, μια βιώσιμη επαγγελματική προοπτική, ενταγμένη στις ανάγκες και στις ευκαιρίες της σύγχρονης οικονομίας της γνώσης που πρέπει να οικοδομήσουμε;

Ποιες ειδικότητες "περισσεύουν" και θα πρέπει, κατά την κυβέρνηση, να περικοπούν από την ΤΕΕ, ποιες είναι οι ανάγκες κατά χώρο και περιοχή, ποιο πρέπει να είναι το περιεχόμενο σπουδών για να ανταποκρίνεται στις επιτακτικές ανάγκες μιας ολοκληρωμένης περιφερειακής ανάπτυξης και στις προσδοκίες των νέων μας για υψηλού επιπέδου μόρφωση και επιτυχή διέξοδο στην αγορά εργασίας του τόπου τους;».

Kαταλήγοντας, ο κ. Kουσελάς τόνισε:

«Τελικά, θέλουμε τη δημόσια ΤΕΕ... προαγωγό της ιδιωτικής και "φτωχό συγγενή" της γενικής εκπαίδευσης, όταν στην Ε.Ε. ο κύριος κορμός των μαθητών συνειδητά την επιλέγει, διότι αυτή δεν έχει να ζηλέψει τίποτα σε επίπεδο, σε γνώσεις, σε δικαιώματα και σε επαγγελματική προοπτική; Ετσι θα οικοδομήσουμε στη χώρα μας την οικονομία της γνώσης, έτσι θα στελεχώσουμε τις επιχειρήσεις και την κοινωνία μας με κατάλληλα προετοιμασμένους επαγγελματίες και πολίτες;

Με την τριχοτόμηση (γενικό λύκειο, τεχνικό λύκειο, τεχνική σχολή) που εισηγείσθε για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, φτιάχνουμε για τους νέους μας προκρούστειους δρόμους, δρόμους χωρίς επιστροφή. Αυτή είναι η ανοικτή εκπαίδευση, η ποιοτική ευελιξία, η πολυδυναμία που πρέπει να τους δώσουμε ως εφόδιο για να βρουν ασφαλή απασχόληση και προοπτική στον τόπο τους, για να στηρίξουν την ανάπτυξη και να αντεπεξέλθουν στις σύγχρονες προκλήσεις; Ή μήπως, αντί να κάνουμε την ΤΕΕ σχολείο πρώτης επιλογής, αφήνουμε συνειδητά "τρύπες", για να καλυφθούν από την ιδιωτική πρωτοβουλία, από τα ΙΕΚ και από τις πάσης φύσεως ιδιωτικές σχολές;».