ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 24/5/2006 |
Εφημερίδα ΦΩΝΗ 24 ΜΑΪΟΥ 2006
«Κατάλληλη κα επαρκή σιδηροδρομική σύνδεση Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 24 ΜΑΪΟΥ 2006 « ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΟΥΣΕΛΑ Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 24 ΜΑΪΟΥ 2006 «ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 24 ΜΑΪΟΥ 2006 «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΥΣΕΛΑ Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 24 ΜΑΪΟΥ 2006 ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ Ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή, προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, με αντικείμενο τα σοβαρά προβλήματα σιδηροδρομικής σύνδεσης της Κυπαρισσίας με Αθήνα και Καλαμάτα, αλλά και την έλλειψη κατάλληλων τοπικών συνδέσεων. Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής: « Ενώ ο σιδηρόδρομος, ως μεταφορικό μέσο, έχει ιδιαίτερη σημασία για τις μετακινήσεις των κατοίκων της Κυπαρισσίας και της ευρύτερης περιοχής προς Αθήνα και Καλαμάτα, στις 10/12/2005 άλλαξαν τα δρομολόγια του ΟΣΕ, με αποτέλεσμα να μην μπαίνει πλέον κανένα τραίνο στο σταθμό της Κυπαρισσίας, με εξαίρεση μόνο την τοπική γραμμή Πύργου-Καλαμάτας- Πύργου (μόνο ένα δρομολόγιο με επιστροφή). Όλα τα υπόλοιπα δρομολόγια σταματούν στο Καλό Νερό και η εξυπηρέτηση των κατοίκων της Κυπαρισσίας γίνεται με τοπικά railbus, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα ταλαιπωρίας των κατοίκων, ιδιαίτερα των επιβατών μεγαλύτερης ηλικίας, λόγω των πολλαπλών μετεπιβιβάσεων. Λ.χ. ένας κάτοικος της Κυπαρισσίας ή της ευρύτερης περιοχής που θα θελήσει να πάει στην Αθήνα, με το πρωινό δρομολόγιο του τραίνου χρειάζεται 2 μετεπιβιβάσεις (μια στο Καλό Νερό και μια στην Κόρινθο), ενώ με το νυκτερινό δρομολόγιο χρειάζεται 4 (!!!) μετεπιβιβάσεις (Κυπαρισσία- Καλό Νερό με railbus, Καλό Νερό- Πύργος, αναμονή στον Πύργο 20’, κάλυψη της διαδρομής Πύργος-Κόρινθος με ΜΑΝ1 και από Κόρινθο μέχρι Αγίους Αναργύρους με… λεωφορείο). Πέραν αυτών, καταργήθηκε το πρωϊνό τοπικό δρομολόγιο Κυπαρισσίας-Καλαμάτας των 7.20’ και ταυτόχρονα αντικαταστάθηκαν τοπικά δρομολόγια της γραμμής Πύργου-Κυπαρισσίας-Καλαμάτας, με δρομολόγια Intercity, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι πολλών γειτονικών χωριών(λ.χ. Ελαία, Γιαννιτσοχώρι, Κακόβατος, Βασιλικό και Καλιρρόη) να μην εξυπηρετούνται για τις αγορές τους στην Κυπαρισσία και στην Καλαμάτα. Η κυκλοφορία των railbus μεταξύ Κυπαρισσίας – Καλό Νερό και αντίστροφα, επιβαρύνει τον ΟΣΕ με 6 υπαλλήλους (3 Μηχανικούς και 3 προϊσταμένους αμαξοστοιχιών) ημερησίως, αντί 2 υπαλλήλων που θα χρειαζόταν ο σταθμός Κυπαρισσίας, εάν όλα τα τρένα έμπαιναν στην Κυπαρισσία. Η εμπορική κίνηση (μικρή ταχύτητα και express) έχει δοθεί σε ιδιωτική εταιρεία, με ημερήσιο κόστος περίπου 1000 ευρώ ανά δρομολόγιο, ποσό που είναι ίσο ή και μεγαλύτερο από τις εισπράξεις. Τέλος, πληροφορούμαι ότι με πρόσχημα τα ρεπό που πρέπει να λάβουν οι αντίστοιχοι εργαζόμενοι του ΟΣΕ, πρόκειται να κλείσει (προσωρινά;) ο σταθμός της Κυπαρισσίας, με αποτέλεσμα τον πλήρη αποκλεισμό της περιοχής από σιδηροδρομική κάλυψη. Επειδή με τις αλλαγές που έγιναν στα δρομολόγια, οι κάτοικοι της περιοχής υφίστανται σημαντική ταλαιπωρία για να έχουν πρόσβαση προς Καλαμάτα και προς Αθήνα, ενώ οι κάτοικοι των γειτονικών χωριών δεν εξυπηρετούνται πλέον σιδηροδρομικά για την πρόσβασή τους στις αγορές της Κυπαρισσίας και της Καλαμάτας, Επειδή, αντί της απαιτούμενης διέλευσης του Intercity από την Κυπαρισσία και της αναγκαίας πυκνότερης τοπικής σύνδεσής της με τον Πύργο και την Καλαμάτα, διαφαίνεται πρόθεση πλήρους σιδηροδρομικού αποκλεισμού της και γενικότερης απαξίωσης της σιδηροδρομικής κάλυψης μιας σημαντικής περιοχής της Δυτικής Πελοποννήσου, Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
|