Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 24/5/2006
Εφημερίδα ΦΩΝΗ 24 ΜΑΪΟΥ 2006

«Κατάλληλη κα επαρκή σιδηροδρομική σύνδεση
της Κυπαρισσίας με Αθήνα και Καλαμάτα
ζητεί με Ερώτησή του ο Δημήτρης Κουσελάς»

Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 24 ΜΑΪΟΥ 2006

« ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΟΥΣΕΛΑ
Προβλήματα σιδηροδρομικής σύνδεσης
Κυπαρισσίας με Αθήνα – Καλαμάτα»

Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 24 ΜΑΪΟΥ 2006

«ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ
«Κατάλληλη και επαρκή σιδηροδρομική
σύνδεση της Κυπαρισσίας με Αθήνα και Καλαμάτα»

Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 24 ΜΑΪΟΥ 2006

«ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΥΣΕΛΑ
Προβλήματα στη σιδηροδρομική σύνδεση της Κυπαρισσίας»

Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 24 ΜΑΪΟΥ 2006

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ
Ζητάει επαρκή σιδηροδρομική σύνδεση της Κυπαρισσίας με Αθήνα και Καλαμάτα

Ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή, προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, με αντικείμενο τα σοβαρά προβλήματα σιδηροδρομικής σύνδεσης της Κυπαρισσίας με Αθήνα και Καλαμάτα, αλλά και την έλλειψη κατάλληλων τοπικών συνδέσεων.

Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:

« Ενώ ο σιδηρόδρομος, ως μεταφορικό μέσο, έχει ιδιαίτερη σημασία για τις μετακινήσεις των κατοίκων της Κυπαρισσίας και της ευρύτερης περιοχής προς Αθήνα και Καλαμάτα, στις 10/12/2005 άλλαξαν τα δρομολόγια του ΟΣΕ, με αποτέλεσμα να μην μπαίνει πλέον κανένα τραίνο στο σταθμό της Κυπαρισσίας, με εξαίρεση μόνο την τοπική γραμμή Πύργου-Καλαμάτας- Πύργου (μόνο ένα δρομολόγιο με επιστροφή). Όλα τα υπόλοιπα δρομολόγια σταματούν στο Καλό Νερό και η εξυπηρέτηση των κατοίκων της Κυπαρισσίας γίνεται με τοπικά railbus, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα ταλαιπωρίας των κατοίκων, ιδιαίτερα των επιβατών μεγαλύτερης ηλικίας, λόγω των πολλαπλών μετεπιβιβάσεων. Λ.χ. ένας κάτοικος της Κυπαρισσίας ή της ευρύτερης περιοχής που θα θελήσει να πάει στην Αθήνα, με το πρωινό δρομολόγιο του τραίνου χρειάζεται 2 μετεπιβιβάσεις (μια στο Καλό Νερό και μια στην Κόρινθο), ενώ με το νυκτερινό δρομολόγιο χρειάζεται 4 (!!!) μετεπιβιβάσεις (Κυπαρισσία- Καλό Νερό με railbus, Καλό Νερό- Πύργος, αναμονή στον Πύργο 20’, κάλυψη της διαδρομής Πύργος-Κόρινθος με ΜΑΝ1 και από Κόρινθο μέχρι Αγίους Αναργύρους με… λεωφορείο).

Πέραν αυτών, καταργήθηκε το πρωϊνό τοπικό δρομολόγιο Κυπαρισσίας-Καλαμάτας των 7.20’ και ταυτόχρονα αντικαταστάθηκαν τοπικά δρομολόγια της γραμμής Πύργου-Κυπαρισσίας-Καλαμάτας, με δρομολόγια Intercity, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι πολλών γειτονικών χωριών(λ.χ. Ελαία, Γιαννιτσοχώρι, Κακόβατος, Βασιλικό και Καλιρρόη) να μην εξυπηρετούνται για τις αγορές τους στην Κυπαρισσία και στην Καλαμάτα.

Η κυκλοφορία των railbus μεταξύ Κυπαρισσίας – Καλό Νερό και αντίστροφα, επιβαρύνει τον ΟΣΕ με 6 υπαλλήλους (3 Μηχανικούς και 3 προϊσταμένους αμαξοστοιχιών) ημερησίως, αντί 2 υπαλλήλων που θα χρειαζόταν ο σταθμός Κυπαρισσίας, εάν όλα τα τρένα έμπαιναν στην Κυπαρισσία.

Η εμπορική κίνηση (μικρή ταχύτητα και express) έχει δοθεί σε ιδιωτική εταιρεία, με ημερήσιο κόστος περίπου 1000 ευρώ ανά δρομολόγιο, ποσό που είναι ίσο ή και μεγαλύτερο από τις εισπράξεις.

Τέλος, πληροφορούμαι ότι με πρόσχημα τα ρεπό που πρέπει να λάβουν οι αντίστοιχοι εργαζόμενοι του ΟΣΕ, πρόκειται να κλείσει (προσωρινά;) ο σταθμός της Κυπαρισσίας, με αποτέλεσμα τον πλήρη αποκλεισμό της περιοχής από σιδηροδρομική κάλυψη.

Επειδή με τις αλλαγές που έγιναν στα δρομολόγια, οι κάτοικοι της περιοχής υφίστανται σημαντική ταλαιπωρία για να έχουν πρόσβαση προς Καλαμάτα και προς Αθήνα, ενώ οι κάτοικοι των γειτονικών χωριών δεν εξυπηρετούνται πλέον σιδηροδρομικά για την πρόσβασή τους στις αγορές της Κυπαρισσίας και της Καλαμάτας,

Επειδή, αντί της απαιτούμενης διέλευσης του Intercity από την Κυπαρισσία και της αναγκαίας πυκνότερης τοπικής σύνδεσής της με τον Πύργο και την Καλαμάτα, διαφαίνεται πρόθεση πλήρους σιδηροδρομικού αποκλεισμού της και γενικότερης απαξίωσης της σιδηροδρομικής κάλυψης μιας σημαντικής περιοχής της Δυτικής Πελοποννήσου,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  • Γιατί δεν διασφαλίζεται η διέλευση του Intercity Αθήνας-Κορίνθου- Πάτρας-Καλαμάτας από το σταθμό της Κυπαρισσίας, ο οποίος εξυπηρετεί μια σημαντική πόλη, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι μετεπιβιβάσεις και η ταλαιπωρία των κατοίκων της περιοχής στις μετακινήσεις τους από και προς Αθήνα και Καλαμάτα;

  • Υπάρχει όντως θέμα προσωρινής διακοπής της λειτουργίας του σταθμού της Κυπαρισσίας και αν ναι, για ποιο λόγο και πόσο «προσωρινή» θα είναι αυτή;

  • Είναι τελικά στις προθέσεις του η κατάργηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Κυπαρισσίας με την Αθήνα και την Καλαμάτα;

  • Τι μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να διασφαλιστεί πυκνότερη και επαρκής τοπική σιδηροδρομική σύνδεση της Κυπαρισσίας με τον Πύργο και την Καλαμάτα, με τρόπο ώστε να διασφαλίζεται κατάλληλη πρόσβαση των κατοίκων των χωριών της περιοχής στις αγορές της Κυπαρισσίας και της Καλαμάτας;