ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 18/5/2006 |
Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 18 ΜΑΪΟΥ 2006
«ΔΗΜΗΤΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ Εφημερίδα ΦΩΝΗ 18 ΜΑΪΟΥ 2006 «Ο ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 18 ΜΑΪΟΥ 2006 «ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΠΡΟΣ ΝΕΡΑΤΖΗ Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 18 ΜΑΪΟΥ 2006 ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ Τo Υπουργείo Ανάπτυξης απάντησε σε ερώτηση του βουλευτή Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελά, με την οποία ο Μεσσήνιος βουλευτής ζητούσε να πληροφορηθεί αφ’ ενός τους λόγους των υψηλότερων αυξήσεων στις τιμές της αμόλυβδης βενζίνης προ φόρων και δασμών στη χώρα μας, σε σχέση με τις χώρες Ε.Ε, αφ’ ετέρου τι μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για τον αποτελεσματικό έλεγχο της κερδοσκοπίας στις τιμές της βενζίνης. Σχολιάζοντας την απάντηση του Υφυπουργού Ανάπτυξης κ. Νεράντζη, ο κ. Κουσελάς σημείωσε τα εξής: «Ο κ. Υφυπουργός ευσχήμως παρακάμπτει τα ευρωπαϊκά συγκριτικά δεδομένα. Δεν μας απαντά στο ερώτημα πως γίνεται να έχουμε τις μεγαλύτερες αυξήσεις στις τιμές της βενζίνης προ φόρων ανάμεσα σε όλες τις χώρες της Ε.Ε και πως φτάσαμε από την 7η θέση στη 2η πανευρωπαϊκά, ούτε βλέπει κανένα πρόβλημα στο ότι μέσα σε μόλις 5 μέρες (μεταξύ 14 και 19-4-2006), με βάση τις επίσημες μετρήσεις που ο ίδιος αναφέρει, η τιμή της βενζίνης αυξήθηκε κατά 1,2%. Για άλλα μεγέθη ερωτήθηκε (τιμές προ φόρων και δασμών), με άλλα απαντάει (τιμές μετά το φόρο), επαναλαμβάνοντας ότι εξακολουθούμε να έχουμε κατά 19,74% φθηνότερη βενζίνη (και πόσο χαμηλότερα εισοδήματα; ) σε σχέση με το μέσο όρο της Ε.Ε. Αφού όμως αυτό οφείλεται αποκλειστικά στον πολύ χαμηλότερο φόρο καυσίμων, τι θα συμβεί όταν η Κυβέρνηση προχωρήσει, όπως προτίθεται, στην αύξησή του κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες μέσα στο 2006, για να ακολουθήσουν και άλλες ανάλογες αυξήσεις μέχρι το 2010, ημερομηνία εναρμόνισης με το κοινοτικό καθεστώς; ‘Η μήπως επιμένει στη θεωρία της «φθηνής ελληνικής βενζίνης», ακριβώς με αυτή την προοπτική ; Ακόμα, ο κ. Υφυπουργός συγκρίνει ανόμοια πράγματα, δηλαδή την αύξηση της βενζίνης από το 2004 (38,99%), με την αύξηση των διεθνών τιμών του πετρελαίου brent (134,68%), αποσιωπώντας ότι λιγότερο από το Ό της αύξησης του brent περνάει, κανονικά, στις εγχώριες τιμές της βενζίνης. ‘Ετσι, ούτε βλέπει τις τουλάχιστον 5 ποσοστιαίες μονάδες που προκύπτουν από τα δικά του στοιχεία ως επιπλέον «καπέλο» στις εγχώριες τιμές, ούτε τις αξιολογεί. Δίνει «συγχωροχάρτι» στα διϋλιστήρια (είναι μυστήριο, κατόπιν αυτού, πώς αυξήθηκε αλματωδώς η κερδοφορία τους τα 2 τελευταία χρόνια), αλλά και εύσημα στους ελεγκτικούς μηχανισμούς του Υπουργείου απέναντι στο κύκλωμα διανομής και εμπορίας, ασχέτως αν είναι κοινό μυστικό ότι η αγορά αυτή λειτουργεί ολιγοπωλιακά, με αθέμιτες συμφωνίες και πρακτικές των εμπλεκομένων, που οδηγούν σε αυξήσεις τιμών πέρα από αυτές που δικαιολογούνται από την αύξηση των διεθνών τιμών του πετρελαίου, δηλαδή σε δυσβάσταχτα επίπεδα για τον καταναλωτή! Τέλος επισημαίνει ότι το πετρέλαιο θέρμανσης ουσιαστικά «επιδοτείται», λόγω του εξαιρετικά χαμηλού φόρου που και οι προηγούμενες κυβερνήσεις εφάρμοζαν για τα καύσιμα αυτά. ‘Ομως κάθε νοικοκυριό αυτής της χώρας γνωρίζει πολύ καλά πόσο παραπάνω του κόστισε φέτος η θέρμανση, όπως γνωρίζει εξίσου καλά, ότι αυτή η Κυβέρνηση αρνήθηκε, για δεύτερη χρονιά, να δώσει επίδομα θέρμανσης στους οικονομικά ασθενέστερους. Αφού, κατά τον κ. Υφυπουργό, υπάρχει ομαλότητα και πλήρης έλεγχος στην αγορά των καυσίμων, παραμένει μυστήριο το πως αδειάζει η τσέπη του καταναλωτή, το πως η ΔΕΗ με παραγωγή εξαρτώμενη μόνο κατά 8% από το πετρέλαιο διεκδικεί... ρήτρα καυσίμων για τις αυξήσεις στο ηλεκτρικό, το πως υφιστάμεθα νέο μπαράζ ανατιμήσεων 10%-12% σε βασικά είδη διατροφής και έως 5% σε είδη ένδυσης, αλλά και σε σειρά άλλων προϊόντων (λιπαντικά, οικοδομικά υλικά κ.ά.) με πρόσχημα το πετρέλαιο. Ολ’ αυτά ανήκουν, καθώς φαίνεται, στη σφαίρα της...καταναλωτικής φαντασίας ! Δυστυχώς, η όλη επιχειρηματολογία των αρμοδίων, κάθε φορά που τους τίθεται θέμα υπέρμετρων αυξήσεων και κερδοσκοπίας στις τιμές των καυσίμων, θυμίζει εκείνον τον ... αμέριμνο καταναλωτή που αναφωνούσε έκπληκτος «Ποιά αύξηση; 30 ευρώ βενζίνη έβαζα και πριν, 30 βάζω και τώρα!». |