ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 9/3/2006 |
Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 09 ΜΑΡΤΙΟΥ 2006 ΠΡΟΣ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΟ ΕΡΓΟ, ΛΕΕΙ Ο Δ. ΚΟΥΣΕΛΑΣ Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 09 ΜΑΡΤΙΟΥ 2006 "ΔΥΤΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ Εφημερίδα ΦΩΝΗ 09 ΜΑΡΤΙΟΥ 2006 "Ο ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΛΙΑΠΗ Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 09 ΜΑΡΤΙΟΥ 2006 "Οριστικά εκτός ο Δυτικός Σιδηροδρομικός ’ξονας" Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 09 ΜΑΡΤΙΟΥ 2006 Εκτός Δ’ ΚΠΣ η κατασκευή του Δυτικού Σιδηροδρομικού ’ξονα Ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Αξονας θα μείνει εκτός χρηματοδοτήσεων του Δ’ ΚΠΣ. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την απάντηση που δίνει ο υπουργός Μεταφορών Μιχ. Λιάπης σε ερώτηση του βουλευτή Δημ. Κουσελά. Με αφορμή την απάντηση ο κ. Κουσελάς προέβη σε δήλωση στην οποία αναφέρονται τα εξής: «Ηδη οι μέχρι σήμερα πράξεις και παραλείψεις της κυβέρνησης στο κομμάτι Ιωάννινα-Αντίρριο και Ρίο-Καλαμάτα του Δυτικού Σιδηροδρομικού Αξονα έδειχναν πως δεν προτίθεται να το εντάξει στο Δ’ ΚΠΣ και ότι μάλλον προσανατολίζεται σε οριστική ματαίωσή του. Το έγγραφο του ΟΣΕ απλά επιβεβαιώνει τις ανησυχίες μας, αφού από αυτό προκύπτει με τον πλέον επίσημο τρόπο ότι η κυβέρνηση και ο ΟΣΕ δίνουν πράσινο φως και προτεραιότητα ένταξης στο Δ’ ΚΠΣ μόνο στον οριζόντιο άξονα Καλαμπάκας-Κοζάνης-Ιωαννίνων-Ηγουμενίτσας και αφήνουν απέξω, ως μη “ώριμο” για ένταξη, το νοτιοδυτικό άξονα (Ιωάννινα –Αντίρριο και Ρίο-Καλαμάτα). Για το συγκεκριμένο κομμάτι, ο ΟΣΕ παραπέμπει αόριστα σε μελέτες που “θα ξεκινήσουν στην επόμενη προγραμματική περίοδο”, παραθέτοντας κατά τα λοιπά μελέτες και βελτιωτικές παρεμβάσεις που γίνονται στο υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, οι οποίες είχαν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Τα παραπάνω μόνο καλά νέα δεν αποτελούν για τους πολίτες της Μεσσηνίας, αφού η προοπτική της Καλαμάτας να ενταχθεί σε ένα ολοκληρωμένο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, όπως αυτό που προβλεπόταν με τον αρχικό σχεδιασμό του Δυτικού Σιδηροδρομικού Αξονα από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, απομακρύνεται στο απώτερο μέλλον και, το πιθανότερο, ακυρώνεται πλήρως! Με άλλα λόγια, γι’ ακόμα μια φορά μένουμε έξω από μεγάλα και σημαντικά έργα υποδομής, ακόμα μια φορά διαπιστώνουμε πως δεν σήμανε η “ώρα της περιφέρειας” για την Πελοπόννησο και τη Μεσσηνία. Ας το θυμηθούμε κι αυτό, όταν έλθει η ώρα να αξιολογήσουμε συνολικά το... τεράστιο ενδιαφέρον αυτής της κυβέρνησης για το νομό μας!». Ο ΟΣΕ Στην απάντηση του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ Νικ. Μπαλτά (την οποία κοινοποιεί ο υπουργός Μεταφορών Μιχ. Λιάπης) αναφέρεται ότι “ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Αξονας μέσω του οποίου θα πραγματοποιηθεί η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου με το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο, έχει ενταχθεί στα TEN’S το 2003 και έχει περιληφθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΟΣΕ. Για το τμήμα του κάθετου Δυτικού Αξονα προγραμματίζεται από τον ΟΣΕ: α) Η προκήρυξη μελετών για το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα όπου προβλέπεται μονή κανονική γραμμή ηλεκτροκινούμενη και σηματοδοτούμενη με μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ. ανά ώρα, σε κάποια τμήματά της θα γίνει βελτίωση της υπάρχουσας χάραξης και σε άλλα θα γίνει νέα χάραξη με τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Εν τω μεταξύ ο ΟΣΕ για το τμήμα αυτό έχει ήδη δημοπρατήσει έργα συντήρησης της εν λειτουργία γραμμής με τα οποία θα βελτιωθεί η υπάρχουσα υποδομή και η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών προς τους επιβάτες και θα αυξηθεί η ταχύτητα κυκλοφορίας των συρμών. Για τον Δυτικό Σιδηροδρομικό Αξονα προτεραιότητα αποτελεί το οριζόντιο τμήμα αυτού δηλαδή το τμήμα Καλαμπάκα - Κοζάνη - Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα για το οποίο μελέτες έχουν ξεκινήσει ήδη από το 1992 και για το οποίο έχει δρομολογηθεί η εκπόνηση του συνόλου των απαραίτητων μελετών. Με την εκπόνηση των μελετών που έχουν δρομολογηθεί, το έργο θα ωριμάσει σύντομα και θα προταθεί για ένταξη στο Δ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης προκειμένου να αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής. Το κατακόρυφο τμήμα του Δυτικού Σιδηροδρομικού Αξονα Ιωάννινα - Πάτρα - Καλαμάτα διαθέτει μικρότερη ωριμότητα από το οριζόντιο τμήμα καθ’ όσον δεν έχουν εκπονηθεί οι τεχνικές μελέτες, οι οποίες προβλέπεται να ξεκινήσουν την επόμενη προγραμματική περίοδο, προκειμένου να επιτευχθεί η απαραίτητη ωρίμανση για την υλοποίηση και του τμήματος αυτού”. |