Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 25/10/2007

Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ  2007

«Δ. ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΓΙΑ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ
Χρειάζονται διορθωτικές κινήσεις στη χάραξη
»

Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2007

«Ζήτησε αλλαγές
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ. ΚΟΥΣΕΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΟΝΙΟ ΟΔΟ
»

Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2007

«ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ
Κατ αρχήν "ναι" στη σύμβαση για την Ιόνια
»

Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2007

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΓΙΑ ΙΟΝΙΟ ΟΔΟ
Διορθωτικές κινήσεις όπου απαιτούνται και ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης

Στην ομιλία του στην Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ «για την κύρωση σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα» ο βουλευτής Δημήτρης Κουσελάς στην τοποθέτησή του, είπε μεταξύ άλλων τα εξής:

« Η Ιόνια οδός δεν είναι ένα έργο που ξεκίνησε χθες. Ήταν ένα έργο που το 2004 είχε ενταχθεί στο Γ� Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, είχε γίνει μελέτη αλλά και η προεπιλογή των τεσσάρων ομίλων για την κατασκευή του.

Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι παραλίγο το έργο αυτό να σταματήσει στον Πύργο της Ηλείας. Αν δεν υπήρχαν οι κινητοποιήσεις όλων των πολιτικών δυνάμεων και των φορέων της περιοχής, που ανάγκασαν τον κ. Σουφλιά να αναδιπλωθεί το έργο θα σταματούσε στον Πύργο της Ηλείας.

Η σύμβαση αυτή έπρεπε κανονικά να έρθει στη Βουλή ενάμιση χρόνο νωρίτερα για κύρωση. Κατά την προσωπική μου εκτίμηση, είναι ζήτημα αν θα έχει ολοκληρωθεί το 2013.

Παρόλα αυτά εμείς λέμε καταρχήν «ναι» σε ότι αφορά στην κύρωση της σύμβασης, γιατί το έργο αυτό, είναι ένα έργο το οποίο μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη της Πελοποννήσου. Ωστόσο πρέπει όλοι να επαγρυπνούμε, προκειμένου τα χρονοδιαγράμματα τα οποία τίθενται να μην γίνουν λάστιχο, όπως έχει συμβεί σε άλλες περιπτώσεις.

Όπως είναι γνωστό η Ιόνια Οδός, φτάνει στα πρόθυρα του νομού Μεσσηνίας, δηλαδή στο Καλό Νερό και από κει συνεχίζει για την Τσακώνα. Για να συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της Μεσσηνίας είναι ανάγκη ο δρόμος Κυπαρισσίας-Πύλου-Μεθώνης, που είναι ουσιαστικά συνέχεια της Ιόνιας Οδού, να κατασκευαστεί το συντομότερο δυνατόν. Γιατί, όπως είναι γνωστό, η περιοχή της Πυλίας γίνεται τόπος τουριστικού προορισμού με τη δημιουργία και τη λειτουργία της ΠΟΤΑ από το 2009 και δεν μπορεί αυτός ο δρόμος να σταματά στην είσοδο της Μεσσηνίας και από κει και πέρα να μην υπάρχει ένα σωστό και ολοκληρωμένο νομαρχιακό δίκτυο.

Μετά τη μεγάλη περιβαλλοντική καταστροφή και καταστροφή του παραγωγικού ιστού στην Αχαΐα, στην Ηλεία και στη Μεσσηνία, η Ιόνια Οδός δεν θα μπορέσει από μόνη της να φέρει την αναμενόμενη ανάπτυξη. Χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο που να λαμβάνει υπόψη του την δημιουργία τουριστικών υποδομών, την ανάπτυξη του αγροτικού τομέα, την ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων, την προστασία των λίγων δασών που έχουν περισωθεί αλλά και την ανάπλαση αυτών που καταστράφηκαν. Θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του και τις υπόλοιπες υποδομές. Δεν μπορεί, κύριε Υπουργέ, ο δυτικός σιδηροδρομικός άξονας -ο οποίος δεν αναφέρεται καν στο σχέδιο νόμου- να είναι στα αζήτητα.

Επίσης μία πρόταση που θα μπορούσε να βοηθήσει -και εδώ θέλω να καλέσω όλους τους συναδέλφους απ όλους τους πυρόπληκτους νομούς της Πελοποννήσου να την υιοθετήσουν- είναι η ένταξη των πυρόπληκτων νομών στην τέταρτη αναπτυξιακή ζώνη, δηλαδή στη ζώνη των παραμεθόριων περιοχών προκειμένου να υπάρξουν ουσιαστικά κίνητρα για την ανάπτυξη αυτής της περιοχής που έχει ολοκληρωτικά καταστραφεί. Μην ξεχνάμε ότι η Πελοπόνησσος είναι η δεύτερη φτωχότερη περιφέρεια στο σύνολο της χώρας

Ένα άλλο ζήτημα που μας προβληματίζει είναι το μεγάλο κόστος σε ότι αφορά τα διόδια. Με βάση τη νέα τιμολόγηση το κόστος αυτά θα ξεπεράσει τα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Αυτό σημαίνει ότι για να διανύσουμε 100 χιλιόμετρα θα πληρώνουμε πάνω από 5 ευρώ.

Κύριε Πρόεδρε, κλείνω με την αντιμετώπιση κάποιων ειδικών προβλημάτων που μέχρι σήμερα δεν την είδαμε. Η χάραξη της Ιόνιας Οδού στη Μεσσηνία έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα σε συγκεκριμένους οικισμούς και είναι ανάγκη να υπάρξουν διορθωτικές παρεμβάσεις, γι αυτό και ζητήσαμε να είναι εδώ σήμερα η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και κάποιοι άλλοι φορείς. Για παράδειγμα η περιοχή του Άνω Καλού Νερού που είναι μία κατεξοχήν τουριστική περιοχή τριχοτομείται κυριολεκτικά από το συγκεκριμένο δρόμο. Δεν έχει προβλεφθεί υπόγεια διάβαση, δεν έχουν προβλεφθεί ηχοπετάσματα και καταλαβαίνετε τα μεγάλα προβλήματα που προκύπτουν για την περιοχή.

Επίσης υπάρχουν προβλήματα στον οικισμό Κοπανακίου όπου η χάραξη θα πρέπει να περάσει νοτιότερα από το 55° μέχρι το 58° χιλιόμετρο, για τον οικισμό Δωρίου όπου θα πρέπει να γίνει συσχέτιση της χάραξης και του βόρειου ισόπεδου κόμβου με το υφιστάμενο σχέδιο του οικισμού. Υπάρχουν προβλήματα για τον οικισμό της Κόκλας όπου θα πρέπει να γίνει χάραξη βορειότερα για να παρακαμφτεί ο συγκεκριμένος οικισμός, για τον οικισμό της κάτω Μάλθης όπου σπίτια και περιουσίες θα καταστραφούν και υπάρχει πρόβλημα και με τα αρχαία της περιοχής, καθώς και με τον οικισμό της Καλλιρρόης. Σ� όλες αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να γίνουν μικρές διορθωτικές παρεμβάσεις προκειμένου να αποφευχθούν τα προβλήματα τα οποία ανέφερα.

Θα περιμένουμε, κύριε Υπουργέ, κατά τη διάρκεια της συζήτησης μία τοποθέτηση πάνω σ αυτά τα ζητήματα γιατί υπήρξαν και αναφορές και ερωτήσεις μου οι οποίες δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουν απαντηθεί. »