ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 7/6/2007 |
Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 07 ΙΟΥΝΙΟΥ 2007 «Δ. Κουσελάς "Ρεκτιφιέ" στο προφίλ θέλει η κυβέρνηση » Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 07 ΙΟΥΝΙΟΥ 2007 «ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 07 ΙΟΥΝΙΟΥ 2007 «"Βέλη" Κουσελά για πρόχειρες και Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 07 ΙΟΥΝΙΟΥ 2007 ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ Ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς, κατά τη συζήτηση επί της αρχής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών για την «Αναμόρφωση του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα κ.α. διατάξεις» στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στα εξής: «Με αυτό το νομοσχέδιο και με φτηνές παροχές χαμηλής κοινωνικής απόδοσης η Κυβέρνηση επιχειρεί να κάνει ένα «ρεκτιφιέ» του κοινωνικού της προφίλ, που έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την αθέτηση των προεκλογικών της δεσμεύσεων απέναντι στους αγρότες, στους πολύτεκνους, στα άτομα με αναπηρία. Ειδικά για τους αγρότες, αντί η Κυβέρνηση να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της για τη μείωση του καλλιεργητικού κόστους, για τη μείωση του Φ.Π.Α από 18% σε 8%, για τη μείωση της τιμής των καυσίμων στους αγρότες, για τα μειωμένα τιμολόγια στο ρεύμα, αύξησε το Φ.Π.Α., ενώ το καλλιεργητικό κόστος όχι μόνο δεν μειώθηκε, αλλά κατάντησε απαγορευτικό για κάθε καλλιέργεια. Με τις ρυθμίσεις που επιχειρεί, η Κυβέρνηση ευνοεί στην πραγματικότητα λίγους αγρότες και ένα εξαιρετικά μικρό αριθμό αυτοκινήτων. Πρόκειται για τα τζιπ, τα οποία εκτελωνίστηκαν μέχρι 31/12/1992 και για τα οποία υπάρχουν πολλά ερωτηματικά σε ποιους πραγματικά ανήκουν. Παράλληλα, ευνοεί όσους παράνομα χρησιμοποίησαν πετρέλαιο θέρμανσης για κίνηση μέχρι τις 15/10/2003, με την αφαίρεση των σχετικών προστίμων. Τι όφελος έχουν, όμως, οι αγρότες που δεν υπέπεσαν σε καμία παράβαση και ενεργούσαν πάντοτε σύμφωνα με τους νόμους; Τι όφελος θα έχουν οι αγρότες που υπέπεσαν σε παράβαση, αλλά προσήλθαν και πλήρωσαν όσα τους καταλογίστηκαν; Με την πολιτική πρακτική που ακολουθεί η Κυβέρνηση, πάντα βγαίνουν κερδισμένοι όσοι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο παραβιάζουν τους νόμους ή ρισκάρουν ελπίζοντας ότι κάποια ρύθμιση θα γίνει, σε κάποια προεκλογική περίοδο, για να απαλλαγούν ! Συνολικά, οι ρυθμίσεις για τους αγρότες δεν υπερβαίνουν το ποσό των 2,1 εκατομμυρίων ευρώ. �Ετσι εξοφλεί η Κυβέρνηση τις πραγματικά τεράστιες υποχρεώσεις της απέναντί τους; » Αναφερόμενος, στη συνέχεια, στις ρυθμίσεις για τους πολύτεκνους, ο Μεσσήνιος βουλευτής κατηγόρησε την Κυβέρνηση ότι αθέτησε τις υποσχέσεις της για τους τρίτεκνους, τους οποίους θα εξομοίωνε, όπως δεσμεύτηκε ο Πρωθυπουργός, με τους πολύτεκνους. Τόνισε δε ότι «τώρα επιχειρεί με ψίχουλα, συνολικού κόστους τριών εκατομμυρίων ευρώ και με αποσπασματικές ρυθμίσεις, που αφορούν ελάχιστο αριθμό πολυτέκνων με 4 ανήλικα τέκνα, οι οποίοι δεν έχουν την εισοδηματική δυνατότητα να αναλάβουν το κόστος αντικατάστασης του αυτοκινήτου τους ώστε να επωφεληθούν της νέας ατέλειας μετά την παρέλευση πενταετίας, να διασκεδάσει τις άσχημες εντυπώσεις που έχει δημιουργήσει σε αυτούς» . Σε ό,τι αφορά στις ρυθμίσεις για τα άτομα με αναπηρία, ο κ. Κουσελάς τις χαρακτήρισε εμπαιγμό, καθώς από τη μια απουσιάζει πλήρως μια πολιτική στήριξης των παιδιών με αναπηρία και των αντίστοιχων οικογενειών, και από την άλλη οι προτεινόμενες ρυθμίσεις του σ.ν. για το τέλος ταξινόμησης διορθώνουν μεν μια αδικία, αφορούν όμως πολύ μικρό αριθμό αναπήρων πολιτών και κληρονόμων τους, σημειώνοντας στη συνέχεια ότι «οι διατάξεις για την αύξηση του κυβισμού δεν αφορούν μεγάλο αριθμό αναπήρων, καθώς το κόστος αγοράς αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού δεν μπορεί να αναληφθεί από χαμηλά εισοδήματα και το μόνο που μένει είναι η διάταξη που δίνει τη δυνατότητα αντικατάστασης του αυτοκινήτου χωρίς την καταβολή τέλους ταξινόμησης, μετά την πάροδο 7 ετών από την ημερομηνία παραλαβής του, κατόπιν έγκρισης της αρμόδιας τελωνειακής αρχής». Κλείνοντας την αγόρευσή του, ο κ. Κουσελάς κατέληξε ότι, γι� ακόμα μια φορά, «ώδινεν όρος και έτεκεν μυν, αφού το νομοσχέδιο καλύπτει επικοινωνιακούς σκοπούς, χωρίς ουσιαστικές παροχές για τους αγρότες, τους πολύτεκνους και τα άτομα με αναπηρία.» |