ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 21/4/2007 |
Εφημερίδα ΚΕΡΔΟΣ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2007 Άρθρο του Δημήτρη Κουσελά Κάλλιο αργά παρά ποτέ;
Είναι πράγματι εντυπωσιακή η αλλαγή στάσης της Νέας Δημοκρατίας απέναντι στα μεγάλα έργα. Ενώ ως Αντιπολίτευση επιδιδόταν σε συστηματική καταγγελία, αν όχι σε συκοφάντηση όλων των μεγάλων έργων που έγιναν από το ΠΑ.ΣΟ.Κ, τώρα προσπαθεί να υποβαθμίσει, να μηδενίσει οτιδήποτε είχε κάνει η προηγούμενη Κυβέρνηση για τους μεγάλους οδικούς άξονες, να οικειοποιηθεί το σχεδιασμό και τη συνεισφορά της στην προώθηση και του συγκεκριμένου οδικού άξονα της Ανατολικής Πελοποννήσου, που αποτελεί «ανάσα ανάπτυξης» για ολόκληρη την Περιφέρεια.
Τα περί ανωριμότητας του έργου και οι απόπειρες εκμηδενισμού από την Κυβέρνηση της σοβαρής προετοιμασίας που έγινε από το ΠΑ.ΣΟ.Κ., σκοπό έχουν να συγκαλύψουν τις σοβαρές ευθύνες της για τις μετέπειτα καθυστερήσεις, που ξεπερνούν το ενάμισι έτος.
Εμείς δεν θα ακολουθήσουμε τις πρακτικές της Ν.Δ. όταν ήταν Αντιπολίτευση. Λέμε «ναι» στο έργο αυτό, γιατί συμβάλλει στην ανάπτυξη της Πελοποννήσου και των νομών της. Γι� αυτό άλλωστε το σχεδιάσαμε, το δημοπρατήσαμε και το προωθήσαμε. Βέβαια, μας προβληματίζει το υψηλό κόστος των διοδίων που υιοθέτησε η Κυβέρνηση, ότι ήδη από τον Ιούλιο οι οδηγοί στον οδικό άξονα Κορίνθου-Τρίπολης, θα πληρώνουν ακριβότερα διόδια, εξασφαλίζοντας από τώρα έσοδα για τον επενδυτή και τον αυτοκινητόδρομο, για έργα που θα παραδοθούν πολύ αργότερα, μέχρι και το 2011. Συνολικά, όμως, στηρίζουμε αυτό το έργο και θα επαγρυπνούμε ώστε να τηρηθούν οι προδιαγραφές του και να μη γίνει λάστιχο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του, όπως έχει συμβεί με αρκετά έργα μέχρι σήμερα.
�Ενας γρήγορος και κλειστός αυτοκινητόδρομος δεν είναι πάντως πανάκεια για την ανάπτυξη της περιφέρειας. Είναι αναγκαία, αλλά όχι ικανή συνθήκη. Χρειάζονται και πολλά άλλα πράγματα, που να συμπληρώνουν και να πολλαπλασιάζουν τη συμβολή αυτού του έργου.
Δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη στην εποχή της ποιότητας, της επικοινωνίας και της Γνώσης, χωρίς παράλληλα να ενισχυθούν συνδυασμένα, με κατάλληλο προγραμματισμό και με σχέδιο, οι τουριστικές υποδομές, τα αγροτικά προϊόντα, οι επικοινωνίες, οι αεροπορικές και οι σιδηροδρομικές μεταφορές. Ας μη νομίζει, λοιπόν, η Κυβέρνηση ότι με τους «δρόμους της ανάπτυξης» ξόφλησε τις υποχρεώσεις της απέναντι στην περιφέρεια, πόσο μάλλον απέναντι σε νομούς σαν τη Μεσσηνία, που ακόμα περιμένουν να γίνουν πράξη οι προεκλογικές δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού και της Ν.Δ. ! |