Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 21/4/2007

Εφημερίδα ΦΩΝΗ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2007

«Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΚΟΥΣΕΛΑ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ
ΕΠΙΤΡΟΠΟΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Με μεγάλη καθυστέρηση και με σημαντικές
επιβαρύνσεις για τους πολίτες ο δρόμος
Τρίπολης- Καλαμάτας»

Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 19 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2007

«Ναι μεν, αλλά...
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΟΥΣΕΛΑ - ΚΑΤΣΙΛΙΕΡΗ ΓΙΑ
ΤΗΝ ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ
ΚΟΡΙΝΘΟΥ-ΤΡΙΠΟΛΗΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ»

Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 19 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2007

«ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ
"Εντυπωσιακή αλλαγή στάσης από τη Ν.Δ.
»

Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 19 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2007

Δ. ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Με καθυστέρηση και σημαντικές επιβαρύνσεις για τους πολίτες

Συνεδρίασε χθες, για δεύτερη ημέρα, η Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων "Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο � Σπάρτη και ρύθμιση συναφών θεμάτων».

Στη διάρκεια της πρώτης, προχθεσινής συνεδρίασης, ο βουλευτής Μεσσηνίας, Δημήτρης Κουσελάς, εισηγητής του Πα.Σο.Κ., ζήτησε να κληθούν στην επιτροπή εκπρόσωποι της ΜΩΡΕΑΣ Α.Ε., το Τεχνικό Επιμελητήριο και ο δήμαρχος Καλαμάτας (ειδικά για τον περιμετρικό δακτύλιο της Καλαμάτας), προκειμένου να φωτιστούν ορισμένες πλευρές της σύμβασης, αίτημα που ωστόσο δεν έγινε δεκτό από τον υπουργό και τους βουλευτές της Ν.Δ.

Στη διεξοδική τοποθέτησή του για τη σύμβαση παραχώρησης, ο κ. Κουσελάς αναφέρθηκε στην «εντυπωσιακή αλλαγή στάσης της Νέας Δημοκρατίας απέναντι στα μεγάλα έργα», όπως παρατήρησε. Συγκεκριμένα, τόνισε: «Ενώ, ως αντιπολίτευση, η σημερινή κυβέρνηση επιδιδόταν σε συστηματική καταγγελία, αν όχι σε συκοφάντηση όλων των μεγάλων έργων που έγιναν από το Πα.Σο.Κ., τώρα προσπαθεί είτε να υποβαθμίσει είτε να μηδενίσει οτιδήποτε είχε κάνει το Πα.Σο.Κ. με τους μεγάλους οδικούς άξονες και να οικειοποιηθεί και το σχεδιασμό και την προετοιμασία του για το σύνολο των συγκεκριμένων έργων».

Όπως ανέφερε ο κ. Κουσελάς: «Το συγκεκριμένο έργο αποφασίστηκε, δημοπρατήθηκε το 2001 με δημόσιο διεθνή διαγωνισμό, μελετήθηκε και ωρίμασε επί κυβερνήσεων του Πα.Σο.Κ. Η πρώτη φάση επιλογής των αναδόχων ολοκληρώθηκε από το Πα.Σο.Κ., είναι δε τουλάχιστον περίεργο να αναφέρεται ο υπουργός σε �ανορθόδοξες μεθόδους επιλογής�, αφού ο ίδιος συνέχισε τη β� φάση με τους ίδιους αναδόχους. �Η μήπως τώρα ζητά από το Εθνικό Κοινοβούλιο να εγκρίνει �ανορθόδοξες μεθόδους�;».

Στη συνέχεια, επισήμανε ότι, πέρα από την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης, είχαν προχωρήσει από την κυβέρνηση του Πα.Σο.Κ. και οι απαιτούμενες προμελέτες, τα δε τεύχη δημοπράτησης της δεύτερης φάσης θα μπορούσαν να έχουν δοθεί στους ενδιαφερόμενους ομίλους μέσα στο 2004. Αντ� αυτού, όπως τόνισε, «μετά από αλλεπάλληλες τροποποιήσεις και με σημαντική καθυστέρηση, για την οποία ευθύνεται αποκλειστικά η κυβέρνηση της Ν.Δ., τα τεύχη δημοπράτησης οριστικοποιήθηκαν το Νοέμβρη του 2005, δηλαδή δύο χρόνια μετά την προεπιλογή των αναδόχων! Επομένως, τα περί ανωριμότητας του έργου και οι απόπειρες εκμηδενισμού της προετοιμασίας που έγινε από το Πα.Σο.Κ., σκοπό έχουν να μεταθέσουν τις σοβαρές ευθύνες της κυβέρνησης για τις μετέπειτα καθυστερήσεις, στην προηγούμενη κυβέρνηση».

Συνεχίζοντας την αγόρευσή του, ο κ. Κουσελάς δήλωσε: «Εμείς λέμε κατ� αρχήν «ναι» στο έργο αυτό, γιατί πιστεύουμε ότι είναι ένα έργο που θα συμβάλει στην ανάπτυξη της Πελοποννήσου και των νομών της και θα επαγρυπνούμε, ώστε το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του να μη γίνει λάστιχο, όπως έχει γίνει με αρκετά έργα μέχρι σήμερα».

Από την άλλη πλευρά, ο Μεσσήνιος βουλευτής υπογράμμισε ότι «για να φέρει ανάπτυξη αυτός ο δρόμος χρειάζονται και πολλά άλλα πράγματα για τους νομούς μας, που να συμπληρώνουν και να πολλαπλασιάζουν τη συμβολή αυτού του έργου. Για παράδειγμα, φαντάζεστε να θέλει κάποιος δύο ώρες για να πάει από την Αθήνα στην Καλαμάτα με ασφάλεια πια και να θέλει άλλο τόσο περίπου για να διανύσει το εσωτερικό νομαρχιακό δίκτυο, είτε στη Μεσσηνία είτε οπουδήποτε αλλού;

Μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη, χωρίς παράλληλα να ενισχυθούν συνδυασμένα, με κατάλληλο προγραμματισμό και με σχέδιο, οι τουριστικές υποδομές, τα αγροτικά προϊόντα, οι επικοινωνίες, οι αεροπορικές και σιδηροδρομικές μεταφορές; Καλό είναι να μη νομίζει η κυβέρνηση ότι με τους «δρόμους της ανάπτυξης» ξόφλησε τις υποχρεώσεις της απέναντι στην περιφέρεια και ειδικότερα απέναντι στην Περιφέρεια Πελοποννήσου!».

Αναφερόμενος στην αναγκαία διασφάλιση κατάλληλων και επαρκών προσβάσεων από και προς τον αυτοκινητόδρομο για τις πρωτεύουσες, αλλά και για άλλα βασικά σημεία των νομών, ο κ. Κουσελάς έθεσε με έμφαση το θέμα του περιμετρικού δακτυλίου της Καλαμάτας και των κόμβων πρόσβασης σε αυτόν, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που είχαν αναλάβει και η προηγούμενη κυβέρνηση και μετέπειτα ο κ. Σουφλιάς. Ζήτησε να υπάρξει σαφής δέσμευση ότι ο περιμετρικός δακτύλιος, ως κλειστός αυτοκινητόδρομος, θα είναι η φυσική απόληξη του εθνικού αυτοκινητόδρομου. Δέσμευση η οποία του δόθηκε από τον υφυπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. κ. Ξανθόπουλο.

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο κ. Κουσελάς αναφέρθηκε στο ζήτημα των διοδίων, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Ήδη από τον Ιούλιο οι οδηγοί στον οδικό άξονα Κορίνθου-Τρίπολης θα πληρώνουν ακριβότερα διόδια, εξασφαλίζοντας από τώρα έσοδα για τον επενδυτή και τον αυτοκινητόδρομο, για έργα τα οποία θα παραδοθούν πολύ αργότερα, μέχρι και το 2011.

Από τον Ιούλιο η τιμή θα αυξηθεί στα 2,5 ευρώ -δηλαδή 25% αύξηση- ενώ το καλοκαίρι του 2007 θα φθάσει τα 3,62 ευρώ, δηλαδή 81% αύξηση. Με την ολοκλήρωση δε των έργων το 2011, θα εφαρμοστεί η χρέωση ανά χιλιόμετρο, τέσσερα λεπτά -σε τιμές του 2003- χωρίς σ αυτά να συμπεριλαμβάνεται Φ.Π.Α. Αυτό είναι στοιχείο όλων των νέων συμβάσεων παραχώρησης που προωθεί η κυβέρνηση. Έτσι, σε τιμές βάσης του 2003, η διαδρομή Κόρινθος-Σπάρτη θα κοστίσει 7,2 ευρώ και η Κόρινθος-Καλαμάτα 7,4 ευρώ. Συνολικά, δηλαδή, στη διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα, αντί των 8 ευρώ που πλήρωνε κάποιος μέχρι σήμερα για να πάει και να επιστρέψει, σε λίγα χρόνια θα χρειάζεται 20 ευρώ. Δηλαδή, θα έχουμε αύξηση της τάξης των 150%!»

Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Κουσελάς διερωτήθηκε με ποια λογική ορίστηκε το ανώτατο τέλος διοδίου σ αυτό το ποσό και κατά πόσον λήφθηκαν υπ� όψιν οι εισοδηματικές δυνατότητες των συχνά μετακινούμενων σ αυτή την περιοχή, τόνισε δε ότι «η σημαντική αύξηση του κόστους των διοδίων θα έχει αλυσιδωτές επιδράσεις στο κόστος ζωής συνολικότερα, γιατί θα μετακυληθεί και στο κόστος των ΚΤΕΛ και όλων των υπόλοιπων οχημάτων, με αποτέλεσμα επιβάρυνση του κόστους των προϊόντων από και προς τους αντίστοιχους νομούς. Αυτό είναι ένα ζήτημα που πρέπει να προβληματίσει σοβαρά την κυβέρνηση».