ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 8/3/2007 |
Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 08 ΜΑΡΤΙΟΥ 2007 «Δ. ΚΟΥΣΕΛΑΣ Εφημερίδα ΦΩΝΗ 08 ΜΑΡΤΙΟΥ 2007 «ΟΜΙΛΙΑ ΚΟΥΣΕΛΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 08 ΜΑΡΤΙΟΥ 2007 «ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 08 ΜΑΡΤΙΟΥ 2007 «Κανένα θετικό αποτέλεσμα για την Ανώτατη Εκπαίδευση Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 08 ΜΑΡΤΙΟΥ 2007 ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Κουσελάς, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου για την Ανώτατη Εκπαίδευση, στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, και στα εξής: «Μετά από τρία χρόνια προσχηματικού διαλόγου, παλινωδιών και συγκρούσεων, με τα πανεπιστήμια κλειστά σχεδόν ένα χρόνο, έρχεται στη Βουλή ένα σ/ν του οποίου η εμβέλεια είναι αντιστρόφως ανάλογη της ζημιάς που ήδη έχει συντελεστεί. Με την πολιτική που ακολούθησε η Κυβέρνηση χάθηκε πολύτιμος χρόνος, οι φοιτητές απώλεσαν χιλιάδες ώρες σπουδών, κατασυκοφαντήθηκε η πανεπιστημιακή κοινότητα, αναστατώθηκε η κοινωνική και πολιτική ζωή, μεγάλωσε η αιμορραγία στο εξωτερικό, αμαυρώθηκε η εικόνα της χώρας διεθνώς, διαρρήχθηκαν οι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ όλων των παραγόντων της Παιδείας. Το ερώτημα είναι, όλα αυτά, προς τι; Για ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα; Για μια «μεταρρύθμιση» αποδόμησης της Ανώτατης Δημόσιας Εκπαίδευσης, με σκόρπιες και ασύνδετες μεταξύ τους διατάξεις, με πρόχειρες διευθετήσεις και μπαλώματα; Αυτό το σ.ν μπορούσε και έπρεπε να είναι προϊόν ουσιαστικού διαλόγου και ευρύτατης συναίνεσης. Με ευθύνη της Κυβέρνησης, κατάντησε μια «μεταρρύθμιση-μαϊμού», ένα έντεχνο «κλείσιμο του ματιού» στους αδημονούντες εμπόρους της γνώσης. Οι προτάσεις που κατέθεσε ο Πρόεδρός μας στην Επιτροπή και τα όσα αναφέρονται στο Πρόγραμμά μας είναι μια νέα και ριζοσπαστική βάση αλλαγών και τομών, για την αναβάθμιση της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης που χρειάζεται η χώρα μας. Εσείς επιλέγετε τη χειραγώγηση των ΑΕΙ με άνωθεν επιβαλλόμενους εσωτερικούς κανονισμούς, εμείς προτείνουμε πλήρη αυτοτέλεια των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αρμοδιότητα να διαμορφώνουν, μεταξύ άλλων, τον τρόπο διοίκησης, τον τρόπο εκλογής των οργάνων της διοίκησης, τα της συμμετοχής των φοιτητών τους, τον αριθμό των εισακτέων (με την ανάλογη αναγκαία χρηματοδότηση), τα ευαίσθητα θέματα του πανεπιστημιακού ασύλου. Εσείς θέλετε να διοικείτε τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ με υπουργικές εγκυκλίους, εμείς προτείνουμε τον έλεγχο και την κοινωνική λογοδοσία τους με τη συστηματική αξιολόγηση και πιστοποίησή τους από Ανεξάρτητη Αρχή, με υψηλά πρότυπα και σαφείς κανόνες και, πάνω από όλα, με όρους διαφάνειας. Προτείνουμε πολυετή και ουσιαστικό αναπτυξιακό προγραμματισμό των σπουδών και των δραστηριοτήτων των Ιδρυμάτων, όπου θα καθορίζονται οι δικοί τους στόχοι, η δική τους φυσιογνωμία, στρατηγική, δομή και λειτουργία, ώστε να γίνουν φυτώρια, παραγωγοί της έρευνας και της σύγχρονης γνώσης Με βάση αυτά θα γίνεται η αμοιβαία δεσμευτική συμφωνία των Ανώτατων Ιδρυμάτων με το κράτος, για τη δημόσια χρηματοδότησή τους με διαφάνεια και με σαφή δέσμευση ότι θα υπερκαλύπτει τις ανάγκες που θα δημιουργούν οι συμφωνημένοι στόχοι. Αλλά και συμφωνίες με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την Περιφέρεια, ώστε να συνεισφέρουν στην τοπική κοινωνία και στην περιφερειακή ανάπτυξη. Εμείς προτείνουμε τη δωρεάν πρόσβαση των φοιτητών και σπουδαστών σε όλα τα συγγράμματα, που θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του κάθε τμήματος � και θα υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση του κάθε φοιτητή, με δωρεάν χρήση γρήγορου Διαδικτύου. Εσείς ισοπεδώνετε και αγνοείτε τους εργαζόμενους φοιτητές τσουβαλιάζοντάς τους στους «αιώνιους φοιτητές». Εμείς προτείνουμε ειδικές ρυθμίσεις διευκόλυνσής τους με μερική φοίτηση, δυνατότητα μερικής απασχόλησης στο ίδιο το πανεπιστήμιο, αναβαθμισμένη φοιτητική μέριμνα. Και, πολύ περισσότερο, εμείς δεσμευόμαστε για επαρκή χρηματοδότηση της Παιδείας με 5% του ΑΕΠ μέσα στην τετραετία. Εσείς μειώνετε κατ� έτος το ποσοστό χρηματοδότησης, με αποτέλεσμα να απέχουν παρασάγγας οι δαπάνες ανά φοιτητή από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο Στόχος μας, η Παιδεία να είναι σε όλες τις βαθμίδες της και δημόσια και πραγματικά δωρεάν. Δεσμευόμαστε για ένα ριζικά διαφορετικό σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων, που θα εξαλείψει τη γάγγραινα του φροντιστηρίου και την οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών, αλλά και για ένα πιο ανοιχτό πλαίσιο σπουδών για τον κάθε φοιτητή ξεχωριστά. Για όλους τους παραπάνω λόγους, καταψηφίζουμε αυτό το νομοσχέδιο, που είναι κατώτερο των περιστάσεων και των προσδοκιών της Ελληνικής Κοινωνίας. » |