Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 23/2/2007

Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2007

«Ο Δημ. Κουσελάς για την Παιδεία»

Εφημερίδα ΦΩΝΗ 23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2007

«ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ
Διευθετήσεις για το πανεστήμιο του χθες
με το νέο νομοσχέδιο»

Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2007

«ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ
Το νομοσχέδιο για την Παιδεία δεν αποτελεί
μεταρρύθμιση
»

Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2007

«ΔΗΛΩΣΗ ΚΟΥΣΕΛΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ
Η κυβέρνηση επιλέγει την τακτική της όξυνσης»

Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2007

«Δ. ΚΟΥΣΕΛΑΣ
Το νομοσχέδιο που ανακοίνωσε δεν αποτελεί μεταρρύθμιση
και οι ρυθμίσεις του είναι πρόχειρες και αποσπασματικές»

Εφημερίδα ΑΝΩ- ΚΑΤΩ 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2007

  Άρθρο του Δ. Κουσελά
Πόλωση στην Παιδεία

Η κυβέρνηση με τα πανεπιστήμια κλειστά μήνες τώρα, χιλιάδες φοιτητές να έχουν χάσει ήδη μια εξεταστική περίοδο αντί να προχωρήσει σε αποκλιμάκωση της έντασης, επιλέγει την τακτική της παραπέρα όξυνσης και έντασης της αναταραχής.

Θέλει προφανώς να δείξει ότι είναι αποφασισμένη να προχωρήσει τις «μεταρρυθμίσεις».

Όμως το νομοσχέδιο που ανακοίνωσε δεν αποτελεί μεταρρύθμιση. Οι ρυθμίσεις του είναι πρόχειρες και αποσπασματικές. Αποτελούν περισσότερο διευθετήσεις για το πανεπιστήμιο του χθες. Δεν έχουν καμία σχέση με το πανεπιστήμιο του μέλλοντος και τις σύγχρονες ανάγκες του.

Η κυβέρνηση τρία χρόνια τώρα αντί να αξιοποιήσει το διάλογο και τις δυνατότητες που της προσέφερε για ριζικές αλλαγές στην παιδεία και το εκπαιδευτικό σύστημα, επέλεξε την πόλωση. Αντιμετώπισε την πανεπιστημιακή κοινότητα με κομματισμό και αυταρχισμό. Διαίρεσε την κοινωνία και έμεινε μόνη.

Έδειξε ότι στόχος της δεν είναι η αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφού συνειδητά την απαξίωσε σε όλες της τις βαθμίδες, με κυρίαρχο το ζήτημα της χρηματοδότησης. Τα κονδύλια για την παιδεία ως % του ΑΕΠ αντί να αυξηθούν μειώθηκαν. Το «άρωμα» των επιλογών της δείχνει τη διάθεσή της για στήριξη της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση έπρεπε σήμερα να ρίξει όλο το βάρος να ανοίξουν τα πανεπιστήμια. Δεν μπορεί με την πολιτική της να προκαλεί κάθε Ελληνική οικογένεια. Εμείς πιστεύουμε ότι αυτή η τακτική είναι αδιέξοδη, αναποτελεσματική και επιζήμια για τη χώρα και τους πολίτες.

Το ΠΑΣΟΚ με το πρόγραμμα του για την παιδεία θέτει τις βάσεις για το μέλλον της Ελλάδας και της νέας γενιάς. Μια παιδεία για όλους χωρίς διαχωρισμούς και ταξικές διακρίσεις.

Εμείς μέσα από τη δική μας προοδευτική πρόταση στοχεύουμε σε ρηξικέλευθες τομές στο εκπαιδευτικό σύστημα και την Ανώτατη παιδεία. Θέλουμε μια δημόσια, ποιοτική παιδεία. Ένα νέο εκπαιδευτικό σύστημα από την πρωτοβάθμια έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της Ελληνικής κοινωνίας και τις ανάγκες μιας παγκοσμιοποιημένης οικονομίας.

Βασικοί άξονες της δικής μας πρότασης είναι:

  • Η αυξημένη χρηματοδότηση ώστε σύντομα να επιτευχθεί ο στόχος του 5% και η διάθεση του 40% του Δ΄ Κ.Π.Σ. στους ανθρώπινους πόρους. Χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με διαφάνεια και στη βάση των αποτελεσμάτων λειτουργίας τους σε στόχους που έχουν θέσει και έχουν συμφωνηθεί με την πολιτεία.

  • Η αξιολόγηση και ο κοινωνικός έλεγχος. Κάθε πανεπιστήμιο θα αξιολογείται με βάση τους στόχους που έχει θέσει το ίδιο, έχουν δημοσιοποιηθεί και έχει συμφωνήσει η πολιτεία.

  • Η πραγματική αυτοδιοίκηση και αυτοτέλεια. Η κυβέρνηση μιλά για αυτοδιοίκηση αλλά συνεχίζει ένα απαράδεκτο κρατικίστικο έλεγχο και παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα της ακαδημαϊκής διαδικασίας.

  • Για το ΠΑ.ΣΟ.Κ. η αυτοτέλεια και η αξιολόγηση συνυπάρχουν σε ένα αδιαίρετο σύνολο.

  • Η ενίσχυση της έρευνας με τη διάθεση ουσιαστικών κονδυλίων την ανάπτυξη εργαστηρίων και διαδικασιών που θα μας φέρνουν στο ίδιο επίπεδο με άλλες προηγμένες Ευρωπαϊκές χώρες.

  • Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. με ισχυρή ευέλικτη, δυναμική διοίκηση που να λειτουργούν με διαφανείς και δημόσια ελεγχόμενους οργανισμούς.

    Σε τίποτα από όλα αυτά δεν απαντά το νομοσχέδιο της κυβέρνησης. Είναι ένας συντηρητικός νόμος μακριά από τις ανάγκες της νέας γενιάς και της χώρας. Γι� αυτό και θα έχει την ανάλογη αντιμετώπιση από τη νεολαία και την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας μας.