Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 25/6/2008

Εφημερίδα  ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ  25  ΙΟΥΝΙΟΥ 2008
"Ομιλία   Κουσελά για το χωροταξικό "
"Μην αδικείται τη Μεσσηνία"

Εφημερίδα  ΘΑΡΡΟΣ  25  ΙΟΥΝΙΟΥ 2008
"Το χωροταξικό στην Βουλή  "
"Κουσελάς : μην αδικείται τη Μεσσηνία "

Εφημερίδα ΦΩΝΗ 25 ΙΟΥΝΙΟΥ 2008
"Η αγόρευση  του   Δ. Κουσελά  στην Βουλή "
"Μην αδικείται τη Μεσσηνία μέσω του Γενικού Χωροταξικού Σχεδιασμού "

Εφημερίδα ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΟΣ ΛΟΓΟΣ 10 ΙΟΥΛΙΟΥ  2008
" Ο Δ. Κουσελάς , ζήτησε να μην αδικείται η Μεσσηνία "
"Η αγόρευση του για τον χωροταξικό σχεδιασμό "

Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 25 IOYNIOY 2008

Δημήτρης Κουσελάς : Μην αδικείτε τη Μεσσηνία

Στην αγόρευσή του, κατά τη συζήτηση στη Βουλή του Γενικού χωροταξικού Σχεδιασμού, ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς, άσκησε έντονη κριτική στην Κυβέρνηση, επισημαίνοντας τις βαρύτατες ευθύνες της, για τη μη ένταξη της Καλαμάτας στους εθνικούς πόλους ανάπτυξης.

Μεταξύ άλλων ο κ. Κουσελάς είπε τα εξής :

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πέρα από τη γενική κριτική που μπορούμε να κάνουμε στο Εθνικό Χωροταξικό, θέλω να αναφερθώ ειδικότερα στην Πελοπόννησο, την περιφέρεια από την οποία προέρχομαι.

Το σχέδιο αυτό δεν εξασφαλίζει την ισόρροπη ανάπτυξη των νομών της Πελοποννήσου, αλλά διευρύνει τις ήδη υφιστάμενες αναπτυξιακές ανισότητες μεταξύ των νομών και δημιουργεί ελλείμματα σε ό,τι αφορά τις προοπτικές της παραπέρα ανάπτυξης του κάθε νομού.

Το προτεινόμενο δίπολο Τρίπολης-Καλαμάτας, κύριε Υπουργέ, μπορεί να λειτουργήσει μόνον εάν η Πελοπόννησος εξακολουθήσει να παραμένει διαιρεμένη, όπως διαιωνίζεται αυτή η διαίρεσή της - και έχουμε κι εμείς ευθύνες- μέχρι σήμερα. Όμως η Πελοπόννησος -και το γνωρίζουν όλοι σ’ αυτή την Αίθουσα- είναι μια ενιαία αναπτυξιακά περιοχή, είναι μια ενιαία γεωγραφική, πολιτιστική και ιστορική ενότητα και δεν πρέπει ότι έχει γίνει σε βάρος της να συνεχιστεί.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θέλω να θέσω υπόψη σας ότι στην αρχική μελέτη για τον εθνικό χωροταξικό σχεδιασμό η Καλαμάτα -και δικαίως- είχε ενταχθεί στους εθνικούς πόλους ανάπτυξης –και γνωρίζετε ότι υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ των εθνικών και των δευτερευόντων πόλων ανάπτυξης- κι αυτό ήταν κάτι εύλογο, με βάση και την ιδιαίτερη γεωγραφική της θέση και τα μεγάλα συγκριτικά πλεονεκτήματα και τους αναπτυξιακούς πόρους που διαθέτει, αλλά και τον ιστορικό ρόλο της.

Η Καλαμάτα αποτελεί μια σημαντική πύλη στον αναπτυξιακό άξονα Αδριατικής – Ιονίου - Μέσης Ανατολής και μ’ αυτή τη διάσταση είχε οριστεί από την αρχική μελέτη ως «εθνικός πόλος». Όμως εσείς την εξαιρέσατε. Την κατατάξατε στους δευτερεύοντες πόλους και μιλάτε για δίπολο Τρίπολης-Καλαμάτας. Και αυτό, απ’ ό,τι φαίνεται, δεν έγινε εκ παραδρομής. Το κάνατε συνειδητά.

Και το κάνατε την ίδια στιγμή που υπάρχει αθέτηση μιας σειράς ζητημάτων που αποτελούσαν υποσχέσεις και δεσμεύσεις της Κυβέρνησης για τη Μεσσηνία:

• Η μη δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Μελιγαλά, για το οποίο δεν γίνεται λόγος ούτε μέσα από το σχέδιο

• Η υπαναχώρηση της Κυβέρνησης για την επέκταση του αγωγού φυσικού αερίου στην Καλαμάτα, μια δέσμευση που και εγγράφως είχε αναλάβει ο κ. Σιούφας. Αγαπητοί συνάδελφοι, αναφέρομαι στην πρόσφατη επίσκεψη που έκανα στον κ. Φώλια, όπου με ενημέρωσε ότι, με βάση τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, η πρόταση που κάνει η ΔΕΠΑ είναι ο αγωγός να σταματήσει στη Μεγαλόπολη και να μην προχωρήσει πιο κάτω

• Η εγκατάλειψη της αναβάθμισης του Διεθνούς Αεροδρομίου και του Λιμανιού της Καλαμάτας

• Οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση του πεσμένου τμήματος του εθνικού δρόμου Τρίπολης-Καλαμάτας στο σημείο της Τσακώνας

• Η καθυστέρηση της παράδοσης της Σήραγγας Ραψομμάτη και των προσβάσεων ένθεν και ένθεν

• Οι εγκληματικές καθυστερήσεις που αφορούν στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου Τρίπολης-Καλαμάτας που εδώ και πέντε χρόνια δεν ολοκληρώνεται, καθώς και στην παραπομπή στις καλένδες του Ιόνιου σιδηροδρομικού άξονα.

Δεν θέλω να αναφερθώ σε άλλα ζητήματα. Αναφέρομαι σε αυτά που έχουν σχέση με το Εθνικό Χωροταξικό. Διότι, υπάρχει και το Τ.Ε.Ι., υπάρχουν και μια σειρά από άλλα σοβαρά θέματα.

Όλα αυτά προδιαγράφουν μια ιδιαίτερη, αρνητική εξέλιξη για την Μεσσηνία και τις προοπτικές ανάπτυξής της. Θα έλεγα ότι πιστοποιούν με τον πλέον αρνητικό τρόπο την εξαπάτηση του Μεσσηνιακού λαού, σε ό,τι αφορά τις δεσμεύσεις που ο ίδιος ο Πρωθυπουργός είχε αναλάβει, όταν τον Φλεβάρη του 2004 επισκέφθηκε το Νομό μας.

Στο σημείο αυτό -και κλείνω, κύριε Πρόεδρε- θέλω να καταθέσω το ομόφωνο ψήφισμα της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων, ένα ψήφισμα με βάση το οποίο η Τοπική Ένωση και όλοι οι φορείς της Μεσσηνίας αξιώνουν το χαρακτηρισμό της Καλαμάτας ως εθνικού πόλου ανάπτυξης, καθώς και άλλα εννέα σημεία–προτάσεις, για να συμπεριληφθούν στον Εθνικό Χωροταξικό Σχεδιασμό.

Θέλω να σημειώσω ότι το καταθέτω και το προσυπογράφω, γιατί είναι μια δίκαιη απαίτηση όλων των φορέων και της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων.

Είναι φανερό, λοιπόν, με αυτά που είπα ότι το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο δεν αποτελεί μεταρρύθμιση, ούτε πρωτόγνωρη ούτε μείζονα, γιατί δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πολιτών, δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της περιφέρειας, δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της χώρας. Και γι’ αυτό ζητάμε την απόσυρσή του» .