ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 17/7/2008 |
Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ 2008 Εφημερίδα ΦΩΝΗ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ 2008 Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ 2008 Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ 2008 Νέα Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων Κουσελά για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας. Ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς κατέθεσε Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων στη Βουλή, προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, επανερχόμενος στα σοβαρά προβλήματα των έργων ανακαίνισης και στις καθυστερήσεις για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας. Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης και ΑΚΕ έχει ως εξής: « Στην 4938/23-1-2008 Ερώτησή μου στη Βουλή σχετικά με την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου, έλαβα τη διαβεβαίωση από τον αρμόδιο Υπουργό και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ ότι το μεν κομμάτι Κορίνθου-‘Αργους-Ανδρίτσας θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στο α’ τρίμηνο του 2008, το δε κομμάτι Ανδρίτσας-Τρίπολης- Καλαμάτας στο γ’ τρίμηνο του 2008. ‘Ηδη σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις στη συντήρηση-αναβάθμιση της γραμμής στο κομμάτι Ανδρίτσας-Καλαμάτας και Λεύκτρου-Μεγαλόπολης, που είχε συμβατική ημερομηνία παράδοσης την 10-9-2007, ενώ διατρέχουμε ήδη το γ’ τρίμηνο του 2008 και δεν παραδόθηκε ούτε το κομμάτι Κορίνθου-Ανδρίτσας και ‘Αργους-Ναυπλίου, που είχε συμβατικό χρόνο παράδοσης την 15-2-2008. Επειδή εύλογα τίθεται θέμα ποιος ευθύνεται για τις συγκεκριμένες και σημαντικές καθυστερήσεις παράδοσης των έργων και κατά πόσον ο ΟΣΕ αναζήτησε και εισέπραξε τις οφειλόμενες ρήτρες από τους εργολάβους, Επειδή πρόσφατα οι φορείς του Νομού Αρκαδίας, με ψήφισμά τους αλλά και με συγκεντρώσεις και κινητοποιήσεις, εξέφρασαν την ανησυχία και την έντονη διαμαρτυρία τους, διότι ενώ ολοκληρώθηκε το κομμάτι Κορίνθου – ‘Αργους-Τρίπολης και πραγματοποιήθηκαν δοκιμαστικά δρομολόγια, η Διοίκηση του ΟΣΕ δεν έχει ακόμα δρομολογήσει τρένα στο κομμάτι αυτό, Επειδή οι συνεχείς διαψεύσεις των χρονοδιαγραμμάτων και των υποσχέσεων της Κυβέρνησης για την επανακυκλοφορία των τρένων τις έχουν καταστήσει συνολικά αναξιόπιστες, δημιουργώντας εύλογες υπόνοιες στους φορείς και στους πολίτες πως επιδιώκεται συστηματικά η απαξίωση, αν όχι η κατάργηση των συγκεκριμένων σιδηροδρομικών συνδέσεων, δήθεν ως «μη ανταγωνιστικών», Επειδή είναι γνωστή και πολλαπλώς πιο αναπτυγμένη στην Ευρώπη η μεταφορική, περιβαλλοντική και κοινωνική σημασία του τρένου, ειδικά σε ένα πλαίσιο συνδυασμένων μεταφορών που θα έπρεπε να αναπτύξει η χώρα μας και η Πελοπόννησος, Ερωτάται ο κ. Υπουργός: - Για ποιο λόγο δεν παραδίδεται στην κυκλοφορία το κομμάτι Κορίνθου-Ανδρίτσας-Τρίπολης, στο οποίο έχουν ήδη γίνει δοκιμαστικά δρομολόγια χωρίς, όπως απάντησε το Υπουργείο σε Ερωτήσεις μου, να υπάρξουν προβλήματα; - Θα επαναλειτουργήσει η γραμμή στα τμήματα Κορίνθου-‘Αργους- Τρίπολης-Καλαμάτας και πότε; - Με δεδομένες τις σοβαρές υπερβάσεις των συμβατικών χρόνων παράδοσης ιδίως του τμήματος Ανδρίτσας-Τρίπολης-Καλαμάτας αλλά και του τμήματος Κορίνθου-‘Αργους-Ανδρίτσας, στράφηκε ο ΟΣΕ κατά των εργολάβων για να εισπράξει τις οφειλόμενες ρήτρες; ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΤΕΘΟΥΝ ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗΣ-ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ-ΤΡΙΠΟΛΗΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΚΑΙ ΟΛΗ Η ΣΥΝΑΦΗΣ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΟΣΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ. »
|