ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 25/2/2012 |
Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ
ΕφημερίδαΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ ΣΕ ΚΟΥΣΕΛΑ
Μείωση στα διόδια δεν γίνεται χωρίς τους εργολάβους «Η αλλαγή στα διόδια μπορεί να γίνει μόνο αν συμφωνήσουν και οι δύο πλευρές», ξεκαθαρίζει ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Μεσσηνίας Δημήτρη Κουσελά. Και αφού οι παραχωρησιούχοι δε συμφωνούν, μείωση στα διόδια δε γίνεται, είναι το συμπέρασμα που αποφεύγει να πει ευθέως ο υφυπουργός. Ο ίδιος το παραδέχεται έμμεσα, όταν ενημερώνει ότι «το υπουργείο έχει προτείνει από τις αρχές του 2010 τη μείωσή τους. Η πρόταση αυτή έχει ενσωματωθεί στο μνημόνιο συναντίληψης που έχει υπογράψει στις αρχές καλοκαιριού 2011 το Δημόσιο με τους παραχωρησιούχους». Ο κ. Μαγκριώτης επιβεβαιώνει ότι η αύξηση στα διόδια από την 1η Φεβρουαρίου «προήλθε από την εφαρμογή της ετήσιας τιμαριθμικής προσαρμογής, η οποία αποτελεί έναν από τους όρους των συμβάσεων που υπογράφηκαν το 2007 και κυρώθηκαν με νόμο από τη Βουλή το ίδιο έτος. Αφού αναφέρει την απειλή ότι «η αθέτηση των όρων, των υπόψη συμβάσεων, δίνει τη δυνατότητα στους παραχωρησιούχους να ζητήσουν αποζημιώσεις από το ελληνικό Δημόσιο, τις δε αποζημιώσεις αυτές θα κληθούν να πληρώσουν ακριβά όλοι ανεξαρτήτως οι Ελληνες φορολογούμενοι», λες και οι παραχωρησιούχοι τηρούν τους όρους, καταλήγει: «Στα πλαίσια των διαπραγματεύσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και των παραχωρησιούχων και των τραπεζών με σκοπό την επανεκκίνηση των έργων, έχουν τεθεί από πλευράς Δημοσίου και όροι για την επαναδιαπραγμάτευση του ύψους των διοδίων τελών με μείωσή τους, ιδιαίτερα στους οδικούς άξονες που βρίσκονται υπό κατασκευή, όπως είναι το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα». |