Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 9/12/2011

ΦΩΝΗ

"ΘΟΛΟ"  ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ ΒΟΡΙΔΗΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΕ

 

ΘΑΡΡΟΣ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΥΣΕΛΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

ΣΤΟ ΜΗΔΕΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ


 

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

ΚΟΥΣΕΛΑΣ: ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΩ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

Ο Μεσσήνιος βουλευτής Δημήτρης Κουσελάς ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να ψηφίσει τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης. Στην πρωτολογία του ανέφερε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:
«Η ολοκληρωμένη ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας είναι ο λόγος που ψηφίσαμε τη συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης. Κύριε υπουργέ, γνωρίζουμε το πρόβλημα στο κομμάτι του Καϊάφα και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ομως ο κίνδυνος για την προστατευόμενη περιοχή μπορεί να εξουδετερωθεί με τη λεγόμενη "μηδενική λύση" - να μείνει δηλαδή ως έχει το συγκεκριμένο προβληματικό κομμάτι. Εξάλλου το πρόβλημα της ακύρωσης των περιβαλλοντικών όρων ξεπερνιέται με προσαρμογή της μελέτης στις ενδεδειγμένες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Αυτά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσουν πρόσχημα ακύρωσης του Πύργος - Τσακώνα, το οποίο άλλωστε, στα περισσότερα σημεία του, δεν θα γίνει με νέα χάραξη. Γνωρίζουμε επίσης την άποψη της κοινοπραξίας και των τραπεζών περί "μείωσης των κυκλοφοριακών φόρτων" που δήθεν καθιστά "αδικαιολόγητη" την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου στο τμήμα αυτό. Από τη σύμβαση όμως δεν νοείται τέτοια υπαναχώρηση.
Ο παραχωρησιούχος έχει σαφώς τον κίνδυνο των κυκλοφοριακών φόρτων, αλλιώς τι σόι επενδυτής θα ήταν; Οι εκτιμήσεις περί μείωσης των κυκλοφοριακών φόρτων, όμως, συνειδητά παραβλέπουν τη δυναμική που θα προκύψει από την κατασκευή αυτού του αναπτυξιακού άξονα. Λαμβάνουν υπόψη μόνο τη σημερινή κυκλοφοριακή κατάσταση, και όχι τη μελλοντική, όταν η Πάτρα ως πύλη εισόδου θα είναι ένα κέντρο συνδυασμένων μεταφορών.

Ο χαμηλός κυκλοφοριακός φόρτος θα συνεχιστεί και η παραπέρα μείωση του θα συμβεί ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία, μόνο εάν και εφόσον περικοπεί το έργο, μόνο εάν αποκοπούν από την Πάτρα η Μεσσηνία και η Ηλεία. Επιπλέον, οι τράπεζες διακόπτουν την χρηματοδότηση των έργων παρόλο που στα stress tests τους είχαν  ήδη προβλέψει δυσμενέστερα σενάρια σε σύγκριση με τα σημερινά (27% πτώση της κυκλοφορίας)».
Επίσης, στη δευτερολογία του ο κ. Κουσελάς τόνισε:
«Μας είπατε, κύριε υπουργέ, ότι βρίσκεστε σε μια διαπραγμάτευση εν εξελίξει, γι’ αυτό "δεν θέλετε να ανοίξετε τα χαρτιά σας". Σας ερωτώ λοιπόν: Οι γραπτές απαντήσεις του υπουργείου, που είδαν το φως της δημοσιότητας, προκαταλαμβάνουν ή όχι τις εξελίξεις; Μήπως το μνημόνιο συναντίληψης που υπογράψατε με τον παραχωρησιούχο περιέχει ως όρο την περικοπή του έργου; Θέλουμε σαφή διαβεβαίωσή σας ότι δεν συμβαίνει  αυτό! Ξεκαθαρίζω πως εμείς δεν πρόκειται να  ψηφίσουμε καμιά τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης εάν υπάρξει η συγκεκριμένη περικοπή του έργου».