Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 15/9/2011

ΘΑΡΡΟΣ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΥΣΕΛΑ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΙ

 

ΦΩΝΗ

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΜΕ ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΖΗΤΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΤΑΞΙ ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ

 

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Έντονες αντιρρήσεις και κριτική διατύπωσε ο βουλευτής Δ. Κουσελάς στο σχέδιο που παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών Γιάν. Ραγκούσης για την απελευθέρωση των ταξί. Ο κ. Κουσελάς αρχικά έθεσε το ερώτημα αν "θέλουμε να ανοίξει το επάγγελμα για να μπουν νέοι επαγγελματίες, άνεργοι, ή οδηγοί, ή για να μπουν μεγάλες εταιρείες και μεγαλοεπενδυτές. Αυτό το λέω γιατί σύμφωνα με το σχέδιό σας, βασικό κριτήριο για το ποιος μπαίνει και πόσες άδειες αγοράζει είναι το πόσα χρήματα διαθέτει". Παρατήρησε ακόμη ότι "οι ατομικά κατεχόμενες άδειες είναι, καλώς ή κακώς, περιουσιακό στοιχείο, κατοχυρωμένο με συμβολαιακή πράξη. Η οιονεί δέσμευσή τους από το κράτος, θα έχει νομικά προβλήματα, συνταγματικά και στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Σύμβασής των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου όπου θα προσβληθεί. Αφού η μεταφορά ήταν κατά παραχώρηση δημόσιο αγαθό, γιατί επί δεκαετίες επιτρέψαμε να ισχύουν και να μεταβιβάζονται ιδιωτικές άδειες;". Και πρότεινε να υπάρξουν τουλάχιστον: Μεταβατική περίοδος 5 χρόνων για τους παλιούς. Να δοθεί η δυνατότητα αποζημίωσης της άυλης αξίας του ταξί σε όσους δεν είχαν τη δυνατότητα να αποσβέσουν. Πολλοί από αυτούς πήραν δάνεια για να αγοράσουν μια άδεια, έβαλαν υποθήκη το σπίτι τους και τώρα βρίσκονται σε αδιέξοδο. Να υπάρχει δυνατότητα μιας τουλάχιστον μεταβίβασης σε συγγενείς πρώτου βαθμού προκειμένου να στηριχτεί η οικογένεια του κατόχου της άδειας, εάν για οποιουσδήποτε λόγους ο ίδιος δεν μπορεί να την κρατήσει". Και ο κ. Κουσελάς κατέληξε:" Η απελευθέρωση των αδειών, χωρίς κατάλληλους κανόνες και μάλιστα σε εποχές κρίσης, μπορεί να έχει σοβαρές παρενέργειες και στον κλάδο και στην εξυπηρέτηση του κοινού. Υπάρχουν πολλές πόλεις, όπως η Καλαμάτα, με πληθώρα ταξί, τα οποία για σοβαρούς κυκλοφοριακούς και περιβαλλοντικούς λόγους, θα έπρεπε να περιοριστούν, αντί να αυξηθούν. Επίσης, στην περιφέρεια θα πρέπει να διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση απομακρυσμένων ή δύσβατων περιοχών, με κατάλληλη διαχείριση της έδρας, των όρων και του αριθμού των αδειών. Αυτά δεν διασφαλίζονται εδώ. Είναι ανάγκη, λοιπόν –και ιδιαίτερα στην περιφέρεια- να μπουν πληθυσμιακά κριτήρια, που θα διασφαλίζουν τα παραπάνω. Πληθυσμιακά κριτήρια ισχύουν σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Καλό θα ήταν να μας πει, ο κ. υπουργός, ποια ευρωπαϊκή χώρα πήρε τελικά ως μοντέλο για τις προτάσεις του- και γιατί ".