ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
Επιστολή Κουσελά για τα ΕΛΤΑ στο Διαβολίτσι Μεσσηνίας
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟ
ΖΗΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΦΩΝΗ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΔΗΜ. ΚΟΥΣΕΛΑ
Δήμοι και Περιφέρεια θα βοηθήσουν να κρατηθεί ζωντανός ο σιδηρόδρομος
ΘΑΡΡΟΣ
ΣΥΜΦΩΝΗΘΗΚΕ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΧΘΕΣΙΝΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ Δ.ΚΟΥΣΕΛΑ
Εξέταση αξιοποίησης συγκεκριμένων δυνατοτήτων για το σιδηροδρομικό δίκτυο
Μια πρώτη πιλοτική προσέγγιση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ συγκεκριμένων δυνατοτήτων αξιοποίησης ευρύτερων τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε να διατηρηθεί ζωντανό ένα δίκτυο που, παρ’ όλα τα προβλήματα, τις παραλείψεις και τα λάθη του παρελθόντος, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας, του πολιτισμού και της αειφόρου ανάπτυξης της Πελοποννήσου, αποφασίσθηκε κατά την προχθεσινή σύσκεψη στο γραφείο του υφυπουργού Οικονομικών Δημήτρη Κουσελά.
Επίσης, συμφωνήθηκε να δοθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μια τεκμηριωμένη εκτίμηση του κόστους και του επιπέδου (συχνότητα δρομολογίων, οχήματα κ.λπ.) της προσφερόμενης σιδηροδρομικής υπηρεσίας για την κάθε προαστιακή γραμμή, ώστε να εξεταστούν τα περιθώρια συμβολής των Δήμων και της Περιφέρειας στη στήριξη και διατήρησή τους.
Σύσκεψη
Η σύσκεψη διεξήχθη με πρωτοβουλία του υφυπουργού και αντικείμενο τη διερεύνηση λύσεων για τη συνέχιση της λειτουργίας του προαστιακού σιδηρόδρομου Καλαμάτα - Μεσσήνη, Καλαμάτα - Διαβολίτσι, Καλαμάτα -Κυπαρισσία, καθώς και τη γενικότερη διασφάλιση της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. Σε αυτή έλαβαν μέρος ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, ο αντιπεριφερειάρχης Χρήστος Μαλαπάνης, οι δήμαρχοι Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας, Μεσσήνης Στάθης Αναστασόπουλος, Οιχαλίας Φίλιππος Μπάμης, Τριφυλίας Κωσταντίνος Κόλλιας, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος και στελέχη της εταιρείας.
Ανοίγοντας τη σύσκεψη, ο κ. Κουσελάς εξέθεσε την ανάγκη να βρεθούν λύσεις ώστε να συνεχίσει τη λειτουργία του ο προαστιακός σιδηρόδρομος στη Μεσσηνία και γενικότερα το δίκτυο της Πελοποννήσου.
Ο διευθύνων σύμβουλος και τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρθηκαν διεξοδικά στα οικονομικά δεδομένα, στις χαμηλές πληρότητες και στη σημαντικά ελλειμματική λειτουργία των προαστιακών γραμμών στη Μεσσηνία.
Πάντως, τόνισαν πως, προοπτικά, υπάρχουν δυνατότητες για εναλλακτική λειτουργία, ώστε να διατηρηθεί μέρος τουλάχιστον του δικτύου ζωντανό, εφόσον υπάρξει ζήτηση για την παροχή υπηρεσίας, λ.χ. με τουριστική-θεματική αξιοποίησή τους από τους ΟΤΑ. Σε αυτή όμως τη φάση θα ανασταλεί, μέχρι τα τέλη του 2011, η λειτουργία μέρους του δικτύου, μέχρι να διαφανούν συγκεκριμένες, εναλλακτικές και βιώσιμες λύσεις επαναλειτουργίας του.
Προαστιακός
Μεταξύ άλλων, ο περιφερειάρχης κ. Τατούλης σημείωσε πως είναι αναγκαίο να υπάρξουν συγκροτημένες προτάσεις αξιοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών, λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και τους περιορισμούς που τίθενται σήμερα.
Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης κ. Μαλαπάνης επισήμανε τη σημασία της παροχής οικονομικών αλλά ποιοτικών υπηρεσιών στους πολίτες που χρησιμοποιούν τις προαστιακές γραμμές, την επιτακτική ανάγκη προστασίας του σιδηροδρομικού υλικού και τη διερεύνηση των δυνατοτήτων στήριξης και εναλλακτικής αξιοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου.
Με τη σειρά τους οι δήμαρχοι εξέθεσαν τις θέσεις και τα προβλήματα που δημιουργούνται στον κάθε Δήμο. Τοποθετήθηκαν θετικά στην ανάγκη, αφ’ ενός, να διατηρηθεί ενεργός ο προαστιακός σιδηρόδρομος, εφόσον εξευρεθούν οι αναγκαίοι πόροι στήριξής του σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, και, αφ’ ετέρου, να διερευνηθούν συστηματικά εναλλακτικές λύσεις χρηματοδότησης-αξιοποίησης και των λοιπών γραμμών του σιδηροδρομικού δικτύου.
|