Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 11/6/2010

Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 11 Ιουνίου 2010
Συνάντηση με Ρέππα για το τρένο ζητά ο Δημ. Κουσελάς
.


Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 11 Ιουνίου 2010
Για το Σιδηρόδρομο.

 

Εφημερίδα ΦΩΝΗ 11 Ιουνίου 2010

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜ. ΚΟΥΣΕΛΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Συνάντηση βουλευτών, Νομαρχίας και φορέων με το Ρέππα για τον σιδηρόδρομο.

 

Επιστολή στον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα, στην οποία αναφέρεται στην αναγκαιότητα διατήρησης και αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου απέστειλε ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης  Κουσελάς, και ζητεί να οριστεί συνάντηση του Υπουργού με βουλευτές, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και φορείς του Νομού Μεσσηνίας, για να συζητηθούν οι προοπτικές του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο. 

 

Στην επιστολή του ο Μεσσήνιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ αναφέρει:

 

Για όλους εμάς στην Πελοπόννησο, το σιδηροδρομικό δίκτυο δεν αποτελεί μόνο αναπόσπαστο κομμάτι της Ιστορίας, της Παράδοσης και του Πολιτισμού μας, αλλά και αναγκαία υποδομή μιας ανάπτυξης με ποιότητα και σεβασμό στο περιβάλλον. Και τούτο ισχύει πολύ περισσότερο σήμερα,  που η κρίση, οι υψηλές τιμές της βενζίνης και των διοδίων, οι ανάγκες απελευθερωμένων - συνδυασμένων μεταφορών και ποιοτικού τουρισμού, ανοίγουν νέες δυνατότητες και προοπτικές για τον σιδηρόδρομο, στη σύγχρονη αλλά και στην παραδοσιακή, μετρική εκδοχή του.

 

‘Οπως προ πολλού μας έδειξαν οι ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης, ο σιδηρόδρομος μπορεί να αποτελέσει οικολογικό, οικονομικό και βιώσιμο εναλλακτικό μέσο σύγχρονης εμπορευματικής, επιβατικής και τουριστικής αξιοποίησης στην Πελοπόννησο, με προσεκτικό σχεδιασμό των δρομολογίων και προσανατολισμό των αναγκαίων επενδύσεων, αλλά και με τη βοήθεια της Πολιτείας και των νέων ενισχυμένων θεσμών της Αυτοδιοίκησης, προκειμένου να διασφαλίζεται η καθολικότητα της συγκεκριμένης υπηρεσίας. 

 

Η προηγούμενη Κυβέρνηση καταδίκασε τον σιδηρόδρομο, ένα μέσο που θα μπορούσε να είναι κορυφαία συνιστώσα ενός ολοκληρωμένου δικτύου σύγχρονων εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών στην Πελοπόννησο, σε  περιθωριοποίηση και συστηματική απαξίωση, με αποτέλεσμα οι περισσότερες σιδηροδρομικές συνδέσεις και ειδικά αυτές που αφορούν και ενδιαφέρουν τον Νομό Μεσσηνίας, να εμφανίζουν σήμερα την εικόνα «μη βιώσιμων»  και να απειλούνται, σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχουμε, με δραστική περικοπή δρομολογίων ή ακόμα και  με οριστική διακοπή.

 

Ωστόσο, η γραμμή Καλαμάτας-Πατρών- Κορίνθου-Αθήνας, εάν ο εκσυγχρονισμός της δεν σταματήσει στον Πύργο, όπως σχεδίαζε η προηγούμενη Κυβέρνηση, έχει σημαντικά περιθώρια  επιβατικής και εμπορευματικής αξιοποίησης, τα οποία αξίζει να διερευνηθούν σε συνεργασία με τους τοπικούς παραγωγικούς φορείς και ιδίως με τους εξαγωγείς αγροτικών προϊόντων των νομών Μεσσηνίας, Ηλείας και Αχαϊας. Επίσης, η γραμμή   Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, για την αναβάθμιση της οποίας δαπανήθηκαν πάνω από 65 εκατομμύρια ευρώ με σημαντική συμμετοχή και κοινοτικών κονδυλίων, δεν νοείται να απαξιωθεί πριν ακόμα ολοκληρωθεί και της δοθεί η δυνατότητα να λειτουργήσει κανονικά.

 

 

Επειδή και για μένα προσωπικά και για τους συναδέλφους μου βουλευτές και, βεβαίως, για τους φορείς της Μεσσηνίας όλα τα παραπάνω θέματα είναι φλέγοντα και ζωτικά για την αναπτυξιακή προοπτική του Νομού μας, σας παρακαλώ να ορίσετε το ταχύτερο μια συνάντηση με τους βουλευτές, τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και τους παραγωγικούς φορείς του Νομού, ώστε να μας ενημερώσετε για τις αποφάσεις και τους σχεδιασμούς για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου και ειδικότερα για τις συνδέσεις και τα δρομολόγια  που ενδιαφέρουν άμεσα τη Μεσσηνία και να σας εκθέσουμε και τις δικές μας απόψεις.