ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 30/5/2010 |
Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 30 Μαïου 2010
Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 30 Μαïου 2010
Εφημερίδα ΦΩΝΗ 31 Μαïου 2010
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΔΙΣΥ.
Συνάντηση με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Θεοφανόπουλο, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Ζηλιασκόπουλο και με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΕΔΙΣΥ κ. Τσιαμαντή, προκειμένου να ενημερωθεί για την κατάσταση και τις προοπτικές του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου ζήτησε και είχε ο Δημήτρης Κουσελάς.
Ο κ. Κουσελάς ενημερώθηκε από τον διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Ζηλιασκόπουλο για εντοπισθέντα κρούσματα κακοδιοίκησης και διαφθοράς στο σιδηροδρομικό μεταφορικό έργο, τα οποία ήδη παραπέμπονται στον Εισαγγελέα, καθώς και για την ανάγκη μιας καλά μελετημένης αξιοποίησης του υφιστάμενου δικτύου, με εξορθολογισμό των δρομολογίων και με προτεραιότητα στις βιώσιμες γραμμές. Τονίστηκε, επίσης, η ανάγκη επιδότησης των όποιων «άγονων», με τα σημερινά δεδομένα, σιδηροδρομικών γραμμών, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, προκειμένου να εξασφαλιστεί λειτουργικότητα, αλλά και καθολικότητα της σιδηροδρομικής κάλυψης. Ο κ. Ζηλιασκόπουλος διαβεβαίωσε τον κ. Κουσελά ότι η νέα Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαντλεί, υπό εξαιρετικά αντίξοες οικονομικές συνθήκες, κάθε προσπάθεια αξιοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου, διατηρώντας σε λειτουργία και προσπαθώντας να καταστήσει εκμεταλλεύσιμες όσο το δυνατόν περισσότερες γραμμές. Ο Μεσσήνιος βουλευτής ανέδειξε τη δυνατότητα εμπορευματικής και επιβατικής αξιοποίησης της γραμμής Καλαμάτας-Πύργου-Πατρών, με προϋπόθεση να υπάρξει κανονικοποίηση και πλήρης εκσυγχρονισμός του άξονα αυτού, όπως ήδη προβλέπεται για τον σιδηροδρομικό άξονα Πατρών-Κορίνθου-Αθήνας. Ειδικά για τις εμπορευματικές μεταφορές, κρίθηκε σκόπιμο να υπάρξει συστηματική διερεύνηση των δυνατοτήτων, σε συνεννόηση με τοπικούς φορείς και ιδίως με εξαγωγείς αγροτικών προϊόντων, ώστε η σύνδεση Καλαμάτας-Πατρών να στηριχθεί και να λειτουργήσει με ανταγωνιστικούς όρους τόσο για τη μεταφορά επιβατών, όσο και για τη μεταφορά εξαγώγιμων αγροτικών προϊόντων. Σχετικά με την κανονικοποίηση της γραμμής Καλαμάτας-Πύργου-Πατρών, από τον Δ/ντα Σύμβουλο του ΕΔΙΣΥ αναφέρθηκε ότι υπάρχει μελέτη, η οποία αξιολογείται προκειμένου να διερευνηθεί η δυνατότητα ένταξης του αντίστοιχου έργου στο ΕΣΠΑ. Ωστόσο, λόγω κακού σχεδιασμού της προηγούμενης Κυβέρνησης, εμφανίζονται προβλήματα επάρκειας πόρων, ακόμα και για την ολοκλήρωση της γραμμής Κορίνθου-Πατρών. Στις επαφές του με τα στελέχη του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΕΔΙΣΥ, ο κ. Κουσελάς έθεσε επιτακτικά την ανάγκη άμεσης επαναλειτουργίας της γραμμής Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, για την οποία έχουν ήδη ξοδευτεί πάνω από 65 εκατομμύρια ευρώ εθνικών και κοινοτικών πόρων αλλά, εκτός από τις γνωστές προεκλογικές «δοκιμές-και υποσχέσεις- επαναλειτουργίας», δεν έχει ακόμα λειτουργήσει κανονικά. ‘Οπως τον ενημέρωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΔΙΣΥ, στο έργο αυτό εκκρεμεί ένα κομμάτι μήκους 5 χλμ εντός του Νομού Μεσσηνίας, για το οποίο καταβάλλεται προσπάθεια να ολοκληρωθεί, ώστε να λειτουργήσει κανονικά η γραμμή μέχρι το φθινόπωρο. Ευχαριστώντας τους αρμόδιους του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΕΔΙΣΥ για τη διεξοδική ενημέρωση και επιφυλασσόμενος να θέσει τα θέματα και στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, ο κ. Κουσελάς έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Για μένα, σιδηρόδρομος δεν είναι μόνο οι μεμονωμένες, βιώσιμες ή κερδοφόρες, σήμερα, διαδρομές. Είναι το σύνολο και η γενικότερη προοπτική του δικτύου, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Ιστορίας, της Παράδοσης και του Πολιτισμού μας, καθώς και παράθυρο στο μέλλον της Ανάπτυξης που χρειαζόμαστε. Πιστεύω ανεπιφύλακτα στον σιδηρόδρομο γιατί μπορεί να αποτελέσει, όπως προ πολλού μας έδειξαν οι ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης, οικολογικό και βιώσιμο εναλλακτικό μέσο σύγχρονης εμπορευματικής, επιβατικής και τουριστικής αξιοποίησης στην Πελοπόννησο, με προσεκτικό σχεδιασμό και προσανατολισμό των επενδύσεων, αλλά και με τη βοήθεια της Πολιτείας και των νέων ενισχυμένων θεσμών της Αυτοδιοίκησης. Γι’ αυτό, όπως και στο παρελθόν, στηρίζω κάθε πρωτοβουλία ενίσχυσης της βιωσιμότητας, της λειτουργικότητας και της αναβάθμισης του δυναμικού του στην Πελοπόννησο. Ειδικά σήμερα, που η κρίση, οι υψηλές τιμές της βενζίνης και των διοδίων, οι ανάγκες απελευθερωμένων - συνδυασμένων μεταφορών και ποιοτικού τουρισμού, ανοίγουν νέες δυνατότητες και προοπτικές για τον σιδηρόδρομο, χρειαζόμαστε ένα μέτωπο προώθησης και έμπρακτης στήριξής του από τους τοπικούς και τους παραγωγικούς φορείς ολόκληρης της Πελοποννήσου. »
|