Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 5/11/2009

Εφημερίδα ΦΩΝΗ  5 Νοεμβρίου 2009
Παρέμβαση Κουσελά για την Ολυμπία Οδό.
(Πρωτοσέλιδο)


Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 5 Νοεμβρίου 2009
Ο ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ
Να μείνει η παλιά χάραξη στον Καιάφα
(Πρωτοσέλιδο)

 

 


Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 5 Νοεμβρίου 2009
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ
Να καταλήγει στην Τσακώνα η Ολυμπία Οδός.
(Πρωτοσέλιδο)

 

Εφημερίδα ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΟΣ ΛΟΓΟΣ 5 Νοεμβρίου 2009
Παρέμβαση Κουσελά για την Ολύμπια Οδό.
(Πρωτοσέλιδο)

 

Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 5 Νοεμβρίου 2009

 

 

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ κ. ΚΟΥΣΕΛΑ
Σοβαρό πρόβλημα αποτελεί η διέλευση της Ολυμπίας Οδού από την περιοχή Καιάφα.

 

Αναφερόμενος στις εξελίξεις για την Ολυμπία Οδό, ο βουλευτής Μεσσηνίας κ. Δημήτρης Κουσελάς δήλωσε:«Το σοβαρό πρόβλημα που αφορά στη διέλευση της Ολυμπίας Οδού από την περιοχή του Καϊάφα, δείχνει για μια ακόμα φορά την προχειρότητα και την ανευθυνότητα με την οποία διαχειρίστηκε η απελθούσα Κυβέρνηση σοβαρές υποθέσεις για τον Νομό και τη Χώρα μας.

 

Όταν το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα της Αντιπολίτευσης κατά τη συζήτηση της σύμβασης παραχώρησης στο Εθνικό Κοινοβούλιο έθεταν,  μαζί με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις του Νομού Ηλείας, τα προβλήματα προστασίας του περιβάλλοντος και την ανάγκη διαφορετικής χωροθέτησης, ο κ. Σουφλιάς κώφευε.

 

Όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση, που συγχρηματοδοτεί το συγκεκριμένο έργο, με επιστολή της ζητούσε από την Κυβέρνηση της Ν.Δ. να λάβει υπόψη και να αντιμετωπίσει τις  περιβαλλοντικές διαστάσεις του έργου στην περιοχή του Καϊάφα, η τότε κυβέρνηση απαντούσε ότι όλα έχουν γίνει σωστά και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

 

Σήμερα, όμως,  η χώρα μας βρίσκεται μπροστά στο ενδεχόμενο, ή να συρθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και  να πληρώσει τσουχτερά πρόστιμα, ή να χάσει την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, εάν δεν συμμορφωθεί. Συμμόρφωση βέβαια δεν σημαίνει ότι αυτός ο οδικός άξονας, οι αναπτυξιακές δυνατότητες του οποίου είναι αναμφισβήτητες για τη Μεσσηνία και τη Νότια Ελλάδα, πρέπει να παρακάμπτει τη Μεσσηνία.

 

Μια παρόμοια εκδοχή θα είχε ως αποτέλεσμα ο δρόμος αυτός να χάσει την αναπτυξιακή του δυναμική και το ρόλο που πρέπει να παίξει ως ένα σύγχρονο δυτικοευρωπαϊκό δίκτυο, που ενώνει την Βορειοδυτική Ευρώπη με τον Νότο και τη Μεσόγειο θάλασσα.

 

Τα ζητήματα αυτά τα έθεσα από την πρώτη στιγμή στην πολιτική ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου και ειδικότερα στον Υφυπουργό κ. Μαγκριώτη, με τον οποίο συνομίλησα δύο φορές για το συγκεκριμένο θέμα, ζητώντας του τη σύγκλιση σύσκεψης με την παρουσία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μεσσηνίας & Ηλείας και των  βουλευτών των δύο Νομών.

 

Ο κ. Μαγκριώτης με ενημέρωσε ότι η κυβέρνηση θα κινηθεί στο παρακάτω πλαίσιο, φροντίζοντας :

 

  1. Να μην διακινδυνεύσει η σύμβαση παραχώρησης, που έχει υπογραφεί και ήδη εκτελείται
  2. Να ληφθούν υπόψη οι αναγκαίες παράμετροι για την προστασία του περιβάλλοντος.
  3. Να μην αυξηθεί το κόστος εκτέλεσης του έργου, πάνω από τα όρια που μπορεί να αντέξει, στις σημερινές συνθήκες, ο   Προϋπολογισμός.

 

Επίσης ο κ. Μαγκριώτης με διαβεβαίωσε ότι η σύσκεψη είναι απαραίτητη και θα γίνει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

 

Με βάση αυτά τα δεδομένα, η προσωπική μου γνώμη είναι ότι:

  • πρέπει να στηρίξουμε την άμεση συνέχιση του έργου κατασκευής της Ολυμπίας Οδού, που διερχόμενη από το Καλό Νερό να καταλήξει στην Τσακώνα, όπου και να συναντάται με το εθνικό δίκτυο Τρίπολης-Καλαμάτας.
  • στην περιοχή του Καϊάφα να παραμείνει η παλιά χάραξη και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και των οικοσυστημάτων στην περιοχή της λίμνης. ‘Αλλωστε, όταν τα δημοσιονομικά δεδομένα της χώρας το επιτρέψουν, θα έχουμε τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε διορθωτικές κινήσεις, ώστε να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα. »