ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 23/7/2009 |
Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ 2009 Εφημερίδα ΦΩΝΗ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ 2009 Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ 2009 ΖΟΦΕΡΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΟΥΝ ΣΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ Κατά τη διάρκεια συνάντησης των φορέων της Μεσσηνίας με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Καλογιάννη, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ και Πρόεδρο του ΕΔΙΣΥ κ. Γιαννούση και με τον Γενικό Διευθυντή Υποδομής του ΕΔΙΣΥ κ. Τερεζάκη, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς, αναφερόμενος στα σοβαρά προβλήματα του σιδηρόδρομου και στη μεθοδευόμενη περικοπή των δρομολογίων, τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής: « Υπάρχουν πολλά και μεγάλα προβλήματα με τη λειτουργία του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο και στη Μεσσηνία. Παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργού Μεταφορών ότι η γραμμή Κορίνθου-Ανδρίτσα-Τρίπολης θα λειτουργούσε από τα μέσα του 2008, τα δρομολόγια δεν ξεκίνησαν. Σοβαρά προβλήματα και μεγάλες καθυστερήσεις σημειώνονται και στην ολοκλήρωση της γραμμής Τρίπολης-Ζευγολατιού-Καλαμάτας. Τα δρομολόγια Κυπαρισσίας-Πύργου-Πάτρας-Κορίνθου είναι για κλάματα. Οι διαδρομές είναι ελάχιστες και για να πάει κανείς από την Κυπαρισσία στην Κόρινθο χρειάζονται 4 μετεπιβιβάσεις. Είναι φυσικό ότι η κατάσταση αυτή οδηγεί στην πλήρη απαξίωση του ΟΣΕ στη συνείδηση των πολιτών. Ενώ λοιπόν το αιτούμενο είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών του σιδηροδρόμου, εσείς περικόπτετε δραστικά ακόμα και τα εσωτερικά δρομολόγια στο Νομό Μεσσηνίας. Αναφέρομαι στα δρομολόγια Καλαμάτα-Μεσσήνη, Καλαμάτα-ΤΕΙ-Άρις, Καλαμάτα-Κυπαρισσία. Δεν ήλθαμε εδώ να κάνουμε αντιπολίτευση. Ήλθαμε όλοι οι φορείς της Μεσσηνίας να στηρίξουμε το πιο οικολογικό, το πιο ασφαλές μεταφορικό μέσο που υπάρχει και που αναγνωρίζεται διεθνώς. Ήλθαμε να διαμαρτυρηθούμε για την πλήρη απομόνωση της Μεσσηνίας από τα σιδηροδρομικά και όχι μόνο δίκτυα. Ζητάμε να μην γίνουν περικοπές, να αρχίσουν επιτέλους τα εκκρεμούντα δρομολόγια και να αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες για τους πολίτες.» Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Καλογιάννης στην απάντησή του ανέφερε ότι «Τίποτα δεν είναι ακόμα οριστικό. Στις αρχές Αυγούστου θα τεθεί σε εφαρμογή ένα συγκεκριμένο πλάνο. Θα δούμε τι πληρότητες θα έχουμε και τι διαθεσιμότητες θα υπάρξουν. Θα προχωρήσουμε σε αύξηση των εισιτηρίων κατά 33% και σε εξορθολογισμό των δρομολογίων» Εξάλλου ο κ. Γιαννούσης και ο κ. Τερεζάκης ανέφεραν ότι : 1. Δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός για να γίνει η γραμμή Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα κανονικού πλάτους. 2. Για τα επόμενα 15 χρόνια, μολονότι θα γίνει μελέτη, δεν πρόκειται να γίνει μονή γραμμή κανονικού πλάτους στη διαδρομή Πάτρα-Πύργος-Τρίπολη-Καλαμάτα. 3. Επειδή το Πάτρα-Πύργος-Κυπαρισσία-Καλαμάτα θα παραμείνει μετρικό για χρόνια, θα προωθηθούν οι εργασίες επέκτασης του μηχανοστασίου Καλαμάτας μόλις ολοκληρωθεί η αντικατάσταση της στέγης του υπάρχοντος μηχανοστασίου που είναι από αμίαντο. 4. Μέχρι 31-12-2009 θα έχουν τελειώσει οι εργασίες της γραμμής Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, θα έχει γίνει ηλεκτροκίνηση στο Αθήνα-Κόρινθος και ο συνολικός χρόνος ταξιδίου Αθήνα-Καλαμάτα δεν θα υπερβαίνει 4 ώρες και 10 λεπτά με μετεπιβίβαση στην Κόρινθο. Σε σχέση με όλα τα παραπάνω, ο κ. Κουσελάς δήλωσε ότι «Παρά τις πιέσεις όλων των συμμετεχόντων κανείς από τους αρμόδιους δεν μας είπε ποιο θα είναι το συγκεκριμένο πλάνο. Είναι φανερό ότι οι εξελίξεις αυτές δεν προοιωνίζουν τίποτα καλό για την τύχη του σιδηροδρόμου, αλλά ούτε και για τις τσέπες των πολιτών. Οι τελευταίοι θα κληθούν να πληρώσουν ένα υποβαθμισμένο τραίνο για να κλείσουν τις τρύπες της απραξίας και της κακοδιαχείρισης του ΟΣΕ. Είναι αυτονόητο ότι οι φορείς της Μεσσηνίας πρέπει άμεσα να συναντηθούμε με τον αρμόδιο Υπουργό και εκεί να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους.» |