Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 27/2/2008

 

Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2008
«Στον  Πύργο σταματάει το σύγχρονο τρένο.»

Εφημερίδα ΦΩΝΗ  27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2008
«Ο Δ. Κουσελάς σχολιάζει απάντηση
του Υπουργού κ. Χατζηδάκη
»

Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2008
«Κακά μαντάτα για τον Σιδηρόδρομο  »
Το Φθινόπωρο του 2008 μετατίθεται η παράδοση της σιδηροδρομικής γραμμής Τρίπολης-Καλαμάτας.
Ο Δυτικός Σιδηροδρομικός ’ξονας θα σταματήσει στον Πύργο

Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2008
«Απαγορευτικές εξελίξεις με τον σιδηρόδρομο»

Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2008

«Στο γ΄ τρίμηνο του 2008 μετατίθεται η παράδοση της σιδηροδρομικής γραμμής Τρίπολης-Καλαμάτας.
Ο Δυτικός Σιδηροδρομικός ’ξονας θα σταματήσει στον Πύργο!»

Με αφορμή την απάντηση του Υπουργού Μεταφορών και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΕΔΙΣΥ Α.Ε. (επισυνάπτονται) σε Ερώτησή του στη Βουλή για τις καθυστερήσεις στα έργα ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης-’ργους-Κορίνθου, καθώς και για τους γενικότερους σχεδιασμούς ένταξης του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου σε ένα σύγχρονο και φιλικό στο περιβάλλον σύστημα συνδυασμένων μεταφορών, ο Βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς έκανε την ακόλουθη δήλωση:

« Για τον Υπουργό Μεταφορών και τον αρμόδιο εθνικό διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής (ΕΔΙΣΥ Α.Ε) δεν υφίσταται λόγος ανησυχίας, πόσο μάλλον λογοδοσίας, για την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, για τις σοβαρές καθυστερήσεις στο κομμάτι Ανδρίτσας-Τρίπολης-Καλαμάτας, ούτε για τους εκτροχιασμούς που σημειώθηκαν κατά τις πρόσφατες δοκιμαστικές διαδρομές. Αυτά είτε θεωρούνται «φυσιολογικά», είτε αποδίδονται στις πρόσφατες φυσικές καταστροφές (πλημμύρες, πυρκαγιές) που επιβάρυναν χρονικά το έργο. Μόνο που οι καθυστερήσεις, όπως όλοι γνωρίζουν, είχαν προ πολλού προηγηθεί των πρόσφατων φυσικών καταστροφών…

Ελπίζουμε πράγματι το κομμάτι Κορίνθου-‘Αργους-Ανδρίτσας να παραδοθεί στο α’ τρίμηνο του 2008 και το κομμάτι μέχρι την Καλαμάτα «κατά το γ’ τρίμηνο του 2008», όπως αναφέρεται στην απάντηση, ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού και να μπορέσει να χρησιμοποιεί τη γραμμή με ασφάλεια.

Εκείνο που δεν εμπνέει ιδιαίτερη αισιοδοξία για το μέλλον του σιδηρόδρομου στη Μεσσηνία, είναι οι περιορισμένης εμβέλειας σχεδιασμοί για την αναβάθμιση του Δυτικού σιδηροδρομικού άξονα.

Αφού εγκατέλειψε το μεγάλο έργο που είχε σχεδιάσει η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, το οποίο θα ενέτασσε ολοκληρωμένα το Δυτικό Σιδηροδρομικό ‘Αξονα στις διεθνείς συνδυασμένες μεταφορές, η Κυβέρνηση περιορίζεται σε εμβαλωματικές παρεμβάσεις ανακαίνισης της υφιστάμενης μετρικής γραμμής που αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2011, ενώ η σχεδιαζόμενη επέκταση της κανονικής γραμμής, που θα συνδέει την Αθήνα με την Πάτρα, προβλέπεται να φτάσει –όταν θα φτάσει- μέχρι τον Πύργο.

Δυστυχώς, αυτοί οι σχεδιασμοί αφήνουν και πάλι στην άκρη τη Μεσσηνία και την Καλαμάτα, στερώντας της τη δυνατότητα να συμμετέχει σε επαρκείς, σύγχρονες και συνδυασμένες εγχώριες και διεθνείς μεταφορές, στις οποίες οφείλει να έχει πρωτεύουσα θέση ένα σύγχρονο, γρήγορο, φιλικό στο περιβάλλον και σαφώς οικονομικότερο για τις μεταφορές προσώπων και εμπορευμάτων σιδηροδρομικό δίκτυο.»