Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 11/2/2003
Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 11 Φεβρουαρίου 2003

              Παρέμβαση Δ. Κουσελά για το σιδηροδρομικό δίκτυο
"Εκσυγχρονισμός - δρομολόγια - συμφέροντα εργαζομένων"

Σημαντική ήταν η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του Προέδρου της ΟΤΟΕ και μέλους της Κ.Ε. του ΠΑΣΟΚ, κ. Δημήτρη Κουσελά, του Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρόμων κ. Επαμεινώνδα Κούκο και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ, κ Κωνσταντίνου Γιαννάκου, στο γραφείο του τελευταίου στη διοίκηση του ΟΣΕ. .
    Οι δύο συνδικαλιστές έθεσαν με αποφασιστικότητα τα προβλήματα που έχουν προκύψει για τη Μεσσηνία από την κατάργηση δρομολογίων στη γραμμή Αθήνα – Τρίπολη – Καλαμάτα και στη γραμμή Αθήνα – Πάτρα – Κυπαρισσία.
    Τόνισαν ότι η Μεσσηνία μετά και τα σοβαρά προβλήματα με το εθνικό οδικό δίκτυο κινδυνεύει να απομονωθεί και σημείωσαν, ότι η συρρίκνωση του Σιδηροδρόμου θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην απασχόληση και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων.
Αξίωσαν από τη διοίκηση του ΟΣΕ:

-Να προχωρήσει στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου και του
 τροχαίου υλικού στις προαναφερόμενες γραμμές.
-Να μην συρρικνωθούν τα δρομολόγια.
-Να διασφαλιστούν τα συμφέροντα των εργαζομένων.

Ο Δ/νων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Κ. Γιαννακός απάντησε ότι :
    1   Δεν είναι στην πρόθεση της Διοίκησης του ΟΣΕ η υποβάθμιση, αλλά η αναβάθμιση της λειτουργίας και του ρόλου του Σιδηροδρόμου.Για το σκοπό αυτό, είπε, θα διατεθούν 22 δις συνολικά για τη γραμμή Κόρινθος – Ανδρίτσα – Τρίπολη – Καλαμάτα, προκειμένου να αναβαθμιστεί ολόκληρο το δίκτυο με την τοποθέτηση νέων γραμμών
.Έχουν κατατεθεί οι προσφορές και σύντομα το έργο θα ξεκινήσει. Η ολοκλήρωση αυτού του έργου σε συνδυασμό με τη νέα γραμμή (200 klm/h) Αθηνών – Κορίνθου, θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου από 7 ώρες περίπου σε 4 ώρες (χρόνος Αθήνα – Καλαμάτα).
    2  Μέχρι το τέλος του χρόνου θα ολοκληρωθεί η μελέτη Πάτρα – Πύργου – Κυπαρισσίας – Καλό Νερό – Ζευγολατιό. Το έργο αυτό για την αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου θα κοστίσει 9 περίπου δις. 
    3  Έχει παραγγελθεί και αναμένεται νέο τροχαίο υλικό (επιβατικά βαγόνια και Rail Bus). Μέχρι τέλος του χρόνου θα παραληφθούν και θα μπουν στην κυκλοφορία στο δίκτυο Πελοποννήσου 3 Rail Bus και 12 μέχρι το τέλος του 2004.
    4  Για τη γραμμή Καλαμάτα – Τρίπολη – Αθήνα σύντομα ολοκληρώνεται η μελέτη της γέφυρας του Σαφλα και θα δημοπρατηθεί η κατασκευή, ώστε να έχει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε φορτία και να επιτρέπει τη διέλευση ντιζελοκίνητων τραίνων, που σήμερα δεν μπορούν να μπουν στην κυκλοφορία.
    5  Μεταφέρεται το κεντρικό μηχανοστάσιο Πελοποννήσου στην Καλαμάτα. Η πρώτη φάση θα γίνει το ερχόμενο Φθινόπωρο (Σεπτέμβριος – Οκτώβριος 2003). Έτσι, στην Καλαμάτα θα γίνεται όλη η μηχανοστασιακή συντήρηση του τροχαίου υλικού της μετρικής γραμμής, με αποτέλεσμα :
  -Πρόσθετες επενδύσεις
  -Νέες θέσεις εργασίας

    Για τη μη συρρίκνωση των δρομολογίων απάντησε, ότι αυτή τη στιγμή μετά και τον εκτροχιασμό της αυτοκινητάμαξας, που παραμένει εκτός λειτουργίας, δεν υπάρχει τροχαίο υλικό μετρικής γραμμής. Τέλος, τόνισε, ότι οι θέσεις εργασίας και τα δικαιώματα των εργαζομένων είναι διασφαλισμένα και από τον νέο Υπηρεσιακό Οργανισμό, αλλά και από τις επενδύσεις που θα γίνουν.
    Οι κ.κ. Δ. Κουσελάς και Ε. Κούκος επέμειναν στις θέσεις τους και δήλωσαν, ότι θα παρακολουθήσουν από κοντά τις εξελίξεις, κάνοντας και νέες παρεμβάσεις".