Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 14/1/2003

Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ  14 Ιανουαρίου 2003

 

        ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ       
Του Δημήτρη Κουσελά Μέλους της Κ.Ε. του ΠΑΣΟΚ

    Γροθιά στο στομάχι της γραφειοκρατίας, της διαμεσολάβησης και της διαφθοράς μπορεί να αποτελέσει ο νέος θεσμός των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, που ξεκίνησαν να λειτουργούν τους τελευταίους μήνες σε όλους τους Δήμους της χώρας μας. Τα γραφεία αυτά, που είναι εξοπλισμένα με κομπιούτερ τελευταίας τεχνολογίας και στελεχωμένα με ενημερωμένο και αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό, αποτελούν την απόληξη όλης της κρατικής διοίκησης. Το κράτος επιτέλους, αποκτά φιλικό και συνεργάσιμο πρόσωπο προς τον συναλλασσόμενο πολίτη και είναι έτοιμο να εξυπηρετήσει τις σύγχρονες ανάγκες του.
    Την επαναστατική αυτή ιδέα, που στηρίζεται στη νέα τεχνολογία και στην κοινωνία της πληροφορίας θα παρουσιάσει η χώρα μας, ως πρότυπο σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, κατά την διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας. Βέβαια μια φιλική σχέση χτίζεται σιγά-σιγά. Αυτή, λοιπόν, τη φιλική σχέση κράτους – πολίτη, έχουν σαν απώτερο στόχο τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), που σύντομα θα υπάρχουν και στον τελευταίο Καποδιστριακό δήμο. Έτσι, οι πολίτες θα μπορούν να αντιμετωπίζουν κάθε πρόβλημα που έχουν με το δημόσιο, γρήγορα και εύκολα.
    Αλήθεια πόσες φορές δεν στηθήκαμε στην ουρά για μία φορολογική ενημερότητα; Αυτά θα αποτελούν παρελθόν, αφού μόνο με την αστυνομική του ταυτότητα και τον ΑΦΜ, ο πολίτης, μπορεί να πάρει την φορολογική του ενημερότητα, μέσα σε λίγα λεπτά!
Σύγχρονα
, άμεσα, αποτελεσματικά και κυρίως πολιτισμένα. Πολλά προβλήματα με το κράτος θα λύνονται, αρκεί ο πολίτης να μάθει να εμπιστεύεται τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, τα οποία δημιουργήθηκαν για τις δικές του ανάγκες.

ΝΑ ΜΠΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ, ΤΙΣ ΟΥΡΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΠΟΛΥΤΙΜΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Τ

ο στήσιμο με τις ώρες στις ουρές ή το τρέξιμο από υπηρεσία σε υπηρεσία για την έκδοση ενός κρατικού εγγράφου, -πολλές φορές χωρίς αποτέλεσμα-, οδηγούσαν στη ψυχολογική φθορά του πολίτη. Σκηνές όπου οργισμένοι, από την πολύωρη αναμονή και την ελλιπή εξυπηρέτηση, πολίτες, φωνάζουν και διαμαρτύρονται είναι σε όλους μας γνωστές.


Όμως, όταν η γραφειοκρατία ταλαιπωρεί τον πολίτη, ταλαιπωρεί και το περιβάλλον. Στο αποτέλεσμα των συχνών μετακινήσεων από την μία υπηρεσία στην άλλη επιβαρύνουν την ατμοσφαιρική ρύπανση των πόλεων, ακόμα και των επαρχιακών, και επιτείνουν το κυκλοφοριακό τους πρόβλημα.


    Από την άλλη πλευρά, δεν ήταν λίγες οι φορές, που οι κάτοικοι της περιφέρειας έπρεπε να πάνε στην Αθήνα για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν στις συναλλαγές τους με το δημόσιο.

Όλα αυτά με οικονομικό κόστος, χάσιμο χρόνου και περιβαλλοντική ρύπανση. Όλα αυτά μέχρι να λειτουργήσουν τα ΚΕΠ. Όμως, ο σύγχρονος Έλληνας έχει άλλες απαιτήσεις. Οι ρυθμοί της ζωής του έχουν αλλάξει. Ο χρόνος του είναι πολύτιμος και μεταφράζεται σε χρήμα γι’ αυτό και δεν μπορεί, να τον ξοδεύει άσκοπα.

Συνολικά, ο αριθμός των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών σε όλη την επικράτεια,

αναμένεται ότι θα φθάσει και θα ξεπεράσει τα 1000.

Κάθε κέντρο είναι στελεχωμένο με αξιόλογα και καταρτισμένα στελέχη και εξοπλισμένο με κομπιούτερ, τελευταίας τεχνολογίας, τα οποία έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες με τις οποίες συναλλάσσεται το κοινό.

Έτσι, και στον πιο ακριτικό δήμο ο πολίτης θα μπορεί να έχει πρόσβαση στο δημόσιο, χωρίς να χρειάζεται να ταλαιπωρηθεί, αναζητώντας την υπηρεσία στην οποία πρέπει να απευθυνθεί για να εξυπηρετηθεί.

Τα ΚΕΠ, δημιουργήθηκαν για να σπάσουν την γραφειοκρατία και να καταργήσουν την πλάγια συναλλαγή. Αλλά και για έναν ακόμη λόγο:

Για να προσφέρουν στον πολίτη τις υπηρεσίες που του χρωστούν.

Ο πολίτης αποκτά επιτέλους, απευθείας γραμμή επικοινωνίας με το κράτος. Και πώς θα γίνεται αυτό; Η Δημόσια Διοίκηση θα τροφοδοτεί κάθε ΚΕΠ με όλες τις πληροφορίες που είναι απαραίτητες για την εξυπηρέτηση του κοινού. Τα ΚΕΠ θα χρηματοδοτούνται από το κράτος μέχρι το τέλος του 2003 και στην συνέχεια με ειδική νομοθετική ρύθμιση ,θα τα αναλάβουν οι δήμοι. Το επιχειρησιακό πρόγραμμα είναι έτοιμο και συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς η επιμόρφωση των στελεχών.

Από εκεί και πέρα, ο κάθε Δήμος, ο κάθε νομός, η κάθε περιφέρεια, ανάλογα με την προοδευτική τους διάθεση, θα δώσουν υπόσταση σ’ αυτή την νέα προσπάθεια.

   

Στόχος, της Κυβέρνησης

είναι η στήριξη αυτής της σημαντικής πρωτοβουλίας, που ανατρέπει τις παθολογίες της Δημόσιας Διοίκησης και προάγει τη σύγχρονη εικόνα της χώρας μας. Μια στήριξη του νέου θεσμού, που όμως πρέπει να εκφράζεται έμπρακτα και συνεχώς:


Με την

συνεχή

και

αδιάκοπή παρακολούθηση της λειτουργίας του

.


Με την

εξασφάλιση

των

όρων

και

προϋποθέσεων της αποτελεσματικότητάς του

.


Με την

προβολή

και

ανάδειξη

του

ρόλου

και του

έργου του

.


Πρέπει όμως και η κοινωνία των πολιτών να παίξει το δικό της ρόλο.

Τ

α μέσα ενημέρωσης, οι άνθρωποι του πνεύματος, οι εκπρόσωποι φορέων και θεσμών και ιδιαίτερα η Αυτοδιοίκηση πρέπει να πάρουν στα χέρια τους αυτή την υπόθεση.


    Τα

Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη μπορούν και πρέπει να γίνουν ένας θεσμός στην υπηρεσία της κοινωνίας

.