Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 19/11/2004
Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ 19 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2004

«Απάντηση Ρεγκούζα για επιδότηση πετρελαίου
θέρμανσης και μέτρα κατά της λαθρεμπορίας»

Εφημερίδα ΦΩΝΗ 19 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2004

«ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ
Επίδομα πετρελαίου θέρμανσης και
κερδοσκοπία στην αγορά καυσίμων»

Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 19 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2004

«ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ
Δεν υπάρχει κυβερνητική πολιτική για τα καύσιμα»

Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ 19 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2004

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ
Για την πολιτική στο θέμα των καυσίμων

Τα συναρμόδια Υπουργεία απάντησαν σε κοινή ερώτηση που κατέθεσαν στις 19-10-2004 21 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, μεταξύ των οποίων και ο βουλευτής Μεσσηνίας κ. Δημήτρης Κουσελάς, σχετικά με την επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης και τα φαινόμενα αισχροκέρδειας στην αγορά καυσίμων.

Ειδικότερα, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ερώτησαν τους συναρμόδιους Υπουργούς τα εξής:

Κατά πόσον προτίθενται να υιοθετήσουν την πολιτική που εφάρμοσε το ΠΑΣΟΚ, με την επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης, για τα νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα.

Τι μέτρα θα πάρουν ώστε να περιοριστούν τα φαινόμενα κερδοσκοπίας, λαθρεμπορίας και αισχροκέρδειας που μαστίζουν την αγορά και επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τους καταναλωτές.

Σε ότι αφορά στο πρώτο σκέλος της ερώτησης, δηλαδή στο επίδομα καυσίμων,ο μεν Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών προσπαθεί να μεταθέσει τις ευθύνες και αποφεύγει να δεσμευτεί, ισχυριζόμενος ότι «δεν υπήρχε σχετική πρόβλεψη στον Προϋπολογισμό του 2004» (πως θα μπορούσε να υπάρχει, αφού η αύξηση των διεθνών τιμών πετρελαίου ακολούθησε την εκλογή της Ν.Δ. στην Κυβέρνηση;) και επιφυλάσσεται στη λογική του «βλέποντας και κάνοντας», για τη χορήγηση του αντίστοιχου επιδόματος.

Ο δε Υφυπουργός Ανάπτυξης δεν απαντά ευθέως, αλλά σημειώνει ότι το πετρέλαιο θέρμανσης έχει «σχεδόν μηδενικό φόρο κατανάλωσης, που ισοδυναμεί με επιδότησή του». Επομένως, κατ’ αυτόν, περιττεύει η χορήγηση επιδόματος καυσίμων στους οικονομικά ασθενέστερους…

Κατά τα λοιπά ο μεν Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών διαβεβαιώνει ότι το (υπό κατάργηση και διάλυση;) ΣΔΟΕ προέβη σε εντατικούς και πολυάριθμους ελέγχους σε ολόκληρη τη χώρα, διαπιστώνοντας παραβάσεις και επιβάλλοντας πρόστιμα, ενώ το Υπουργείο Ανάπτυξης προβάλλει τις προσπάθειές του για συγκράτηση της αύξησης των εγχώριων τιμών στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα.

Στο θέμα των τιμών της αμόλυβδης, για μια ακόμη φορά το ΥΠ.ΑΝ εξακολουθεί να δίνει άφεση αμαρτιών στα κυκλώματα διϋλισης και εμπορίας, ισχυριζόμενο ότι έχουμε τη …φθηνότερη τιμή βενζίνης στην Ε.Ε (ενώ είναι γνωστό ότι προ φόρων έχουμε την υψηλότερη), για να απολαμβάνουν τα εγχώρια κυκλώματα διπλάσια περιθώρια κέρδους και οι καταναλωτές «καπέλα» στις τιμές.

Κατά τα λοιπά, το Υπουργείο Ανάπτυξης υπεραμύνεται των θεσμικών του πρωτοβουλιών (που αφορούν, φυσικά, και θα κριθούν κυρίως στο μέλλον…) καθώς και της εντατικοποίησης των ελέγχων από τα κλιμάκιά του, για την αντιμετώπιση της νοθείας, της αισχροκέρδειας και του λαθρεμπορίου, αναφέρει δε ότι ήδη η μέση τιμή του πετρελαίου θέρμανσης μειώθηκε πανελλαδικά και στην Αττική ακόμα περισσότερο.

Οι κ.κ. Υφυπουργοί προφανώς παραβλέπουν ότι οι μέχρι σήμερα εξελίξεις στις τιμές των καυσίμων συνεπάγονται, σύμφωνα με έρευνα της STAT BANK (εφημερίδα «Ημερησία», 16/11/2004), επιβάρυνση της μέσης ετήσιας οικογενειακής δαπάνης για πετρέλαιο θέρμανσης αυξημένη κατά 35-47%, δηλαδή 85 ευρώ επιπλέον για γκαρσονιέρα, έως και 355 ευρώ για τεσσάρι διαμέρισμα, ενώ για μονοκατοικία μέχρι και 720 ευρώ! ‘Οσο για τη βενζίνη, οι καταναλωτές εξακολουθούν να την πληρώνουν αυξημένη κατά 12,18%, σε σχέση με πέρυσι.

Παρά τις διαβεβαιώσεις και των δυο Υπουργείων ότι «όλα βαίνουν καλώς και είναι υπό έλεγχο», η πραγματική έκταση και ο βαθμός επιτυχίας των ενεργειών τους κρίνονται στην καθημερινότητα του μέσου καταναλωτή και κυρίως των οικονομικά ασθενέστερων συμπολιτών μας, οι οποίοι, σε πείσμα των κυβερνητικών διαβεβαιώσεων και των επίσημων μετρήσεων των τιμών, εξακολουθούν να βιώνουν τις πραγματικές συνέπειες των ελλείψεων της κυβερνητικής πολιτικής στον έλεγχο της αγοράς και των τιμών των καυσίμων.