Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Τύπος

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 9/7/2004

Εφημερίδα ΣΗΜΑΙΑ  9 ΙΟΥΛΙΟΥ 2004

"ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ - ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Προς το παρόν στους..... φακέλους"

Εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ  9 ΙΟΥΛΙΟΥ 2004

"ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜ. ΚΟΥΣΕΛΑ
Σουφλιάς για Τρίπολη - Καλαμάτα"

Εφημερίδα ΦΩΝΗ  9  ΙΟΥΛΙΟΥ 2004

ΔΡΟΜΟΣ ΤΡΙΠΟΛΗ - ΚΑΛΑΜΑΤΑ
"Αμεση ολοκλήρωση" ή πάλι
"αναμείνατε στο ακουστικό σας;"

Εφημερίδα ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ  9 ΙΟΥΛΙΟΥ 2004

"Ευθύνεται η προηγούμενη κυβέρνηση για την καθυστέρηση"
ΤΙ ΑΠΑΝΤΑ Ο ΣΟΥΦΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ - ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ Ο Δ. ΚΟΥΣΕΛΑΣ

Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ  9 ΙΟΥΛΙΟΥ 2004

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΟΥΦΛΙΑ ΣΕ ΚΟΥΣΕΛΑ
Καμία δέσμευση για το χρόνο ολοκλήρωσης του εθνικού δρόμου

Στην πορεία των διαδικασιών για την κατασκευή του εθνικού δρόμου Τρίπολης – Καλαμάτας αναφέρεται απάντηση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά σε ερώτηση που είχε καταθέσει στη Βουλή ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς.

Ο Υπουργός αναγνωρίζει ότι η ολοκλήρωση του δρόμου είναι δέσμευση της κυβέρνησης και αποδίδει τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με τις δημοπρατήσεις των έργων στο σύστημα ανάδειξης εργοληπτών με το «μαθηματικό τύπο».

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει στην απάντηση του ο κ. Σουφλιάς:
«Για το τμήμα του άξονα Τρίπολη – Καλαμάτα που περιλαμβάνει τη σήραγγα Ραψομμάτη και τις προσβάσεις της που δημοπρατήθηκε μεν το Μάιο 2003, υπεβλήθησαν όμως προσφυγές που εξετάσθηκαν από το ΣτΕ και απορρίφθηκαν στις 15-1-2004, οι οικονομικές προσφορές ανοίχθηκαν στις 3-3-2004, γιατί πάλι υπήρξαν ενστάσεις και προσφυγές που καθυστέρησαν την εξέταση των προσφορών ώσπου να εκδικασθούν. Τελικά από τον Μάιο 2004 εγκρίθηκε το αποτέλεσμα της δημοπρασίας και έχει αποσταλεί ο φάκελος στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον απαιτούμενο προσυμβατικό έλεγχο ώστε μετά να υπογραφεί η σύμβαση του έργου.

Το υπόλοιπο τμήμα του άξονα προωθείται με το σύστημα σύμβασης παραχώρησης. Οι διαδικασίες του διαγωνισμού βρίσκεται σε πολύ καθυστερημένο στάδιο επί πολλά χρόνια. Δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η σύνταξη και έγκριση των αναγκαίων μελετών (γεωλογικών, γεωτεχνικών και περιβαλλοντικών) που απαιτούνται για τον καθορισμό του έργού, την προώθηση του διαγωνισμού και την εκτέλεση του.
Από τα παραπάνω συνάγεται ότι η δημοπράτηση του άξονα Τρίπολη – Καλαμάτα έχει καθυστερήσει υπερβολικά με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης», καταλήγει ΠΕΧΩΔΕ.

Ο ΔΗΜ. ΚΟΥΣΕΛΑΣ

Σχολιάζοντας την απάντηση του υπουργού ο Δημήτρης Κουσελάς επισημαίνει μεταξύ των άλλων:

«Η σύνταξη των απαιτούμενων γεωλογικών και γεωτεχνικών μελετών ολοκληρώνεται, το αργότερο μέχρι το Σεπτέμβριο. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει ήδη συνταχθεί και οι περιβαλλοντικοί όροι του κομματιού Τσακώνα-Καλαμάτα βρίσκονται από το Μάρτιο του 2004 για έγκριση στο Υπουργείο Γεωργίας, ενώ οι περιβαλλοντικοί όροι του τμήματος Λεύκτρο – Σπάρτη έχουν ήδη εγκριθεί από το 2003.

Εάν η Κυβέρνηση προτίθεται όντως να τηρήσει τη δέσμευσή της και να επιταχύνει τα έργα, έπρεπε από την άνοιξη να έχει δώσει σχετική εντολή, ώστε η αρμόδια Υπηρεσία, καθώς και οι τεχνικοί και χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, να ετοιμάσουν τα τεύχη δημοπράτησης της β’ φάσης. Εάν δοθεί τέτοια εντολή, τότε η β’ και τελική φάση δημοπράτησης μπορεί να ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2004

Καλό θα ήταν η Κυβέρνηση να εγκαταλείψει την προσφιλή της τακτική, αφ’ ενός να οικειοποιείται τα έργα της προηγούμενης Κυβέρνησης που ολοκληρώνονται, (προς τι η εκ νέου αναφορά του Υπουργού στα Ολυμπιακά ‘Εργα;), αφ’ ετέρου να αποποιείται συστηματικά τις ευθύνες για τις δικές της παραλείψεις κατά το τρέχον 4μηνο, μεταθέτοντάς τις στην προηγούμενη Κυβέρνηση.

Τέλος, πέρα από αόριστες αναφορές στο παρελθόν και στο σύστημα ανάδειξης αναδόχων με το «μαθηματικό τύπο», καλό θα ήταν το ΥΠΕΧΩΔΕ να γίνει σαφέστερο όσον αφορά στις καθυστερήσεις και στις πιθανές εμπλοκές που θα έχουμε, ως προς τους ενδιαφερόμενους Ομίλους, αφού η Κυβέρνηση σκοπεύει να τροποποιήσει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο μετά την ολοκλήρωση των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά και για τον τρόπο που σκοπεύει να τις αντιμετωπίσει. Ελπίζουμε ο κ. Σουφλιάς να μην αποδώσει και αυτές τις καθυστερήσεις, ή τα όποια προβλήματα, στην προηγούμενη Κυβέρνηση!