ΘΕΜΑ | [Ομιλία] Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής, συνέχεια της συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών «Ενσωμάτωση Οδηγιών 2006/98/ΕΚ, 2008/8/ΕΚ και 2007/74/EK, διατάξεων των Οδηγιών 2006/112/ΕΚ και 2006/69/ΕΚ, διατάξεις φορολογίας εισοδήματος |
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 7/5/2009 |
Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής, συνέχεια της συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών «Ενσωμάτωση Οδηγιών 2006/98/ΕΚ, 2008/8/ΕΚ και 2007/74/EK, διατάξεων των Οδηγιών 2006/112/ΕΚ και 2006/69/ΕΚ, διατάξεις φορολογίας εισοδήματος, κεφαλαίου, ΦΠΑ και λοιπών φορολογιών και λοιπές διατάξεις». 7-5-2009 ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριε Υπουργέ, οι χθεσινές ανακοινώσεις του κ. Παπαθανασίου επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις που πριν 48 ώρες είχα κάνει μιλώντας από το Βήμα της Βουλής για τις προθέσεις της Κυβέρνησης για νέα φορολογική αφαίμαξη μετά τις εκλογές. Η Κυβέρνηση, αφού τα τελευταία χρόνια και στο πλαίσιο μιας καταστροφικής- θα έλεγα- οικονομικής πολιτικής, οδήγησε τα οικονομικά της χώρας σε πλήρη δημοσιονομική κατάρρευση, αφού οδήγησε τα νοικοκυριά και την κοινωνία σε μια άνευ προηγουμένου υπερχρέωση, αφού αντί για σχέδιο εξόδου από την κρίση σήμερα αρκείται στο να στηρίζει από την μια τους οικονομικά ισχυρούς και από την άλλη να κάνει προεκλογικού χαρακτήρα πελατειακές διευθετήσεις, έρχεται τώρα να ετοιμάσει μια νέα φοροεπιδρομή της τάξης των 6 δις ευρώ. Μια φοροεπιδρομή που θα κληθούν να πληρώσουν τα μικρομεσαία εισοδήματα, τα πλατιά, δηλαδή, λαϊκά στρώματα. Ενώ βρισκόμαστε σε μια χρονική στιγμή που η οικονομία μας χρειάζεται στήριξη με τόνωση της ζήτησης και με την ενίσχυση του εισοδήματος των μικρομεσαίων, η Κυβέρνηση ετοιμάζεται να κάνει ακριβώς το αντίθετο. Αυτό είναι το αντίτιμο της πολιτικής που ακολουθήθηκε όλα αυτά τα χρόνια. Και δεν φταίει, βέβαια, ούτε το ‘’κακό ΠΑ.ΣΟ.Κ.’’, όπως είθισται να λέει η Κυβέρνηση, ούτε η διεθνής οικονομική κρίση. Γιατί εμείς είμαστε ήδη ως χώρα στο κρεβάτι της εντατικής, όταν υπήρξε η έλευση της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης.
Οι χαριστικές ρυθμίσεις και οι περαιώσεις είναι δυο συστατικά στοιχεία της πολιτικής που ακολουθείται το τελευταίο χρονικό διάστημα, οι οποίες, πέρα από την διάλυση των φοροεισπρακτικών μηχανισμών, έχουν ως αποτέλεσμα ένα φορολογικό σύστημα το οποίο είναι πλέον ανίκανο να λειτουργήσει αποτελεσματικά. Στο πλαίσιο αυτού του άρθρου, ζητήσαμε τη σύγκλιση της Επιτροπής και την έλευση του Υπουργού Οικονομίας για να κάνει την σχετική ενημέρωση. Μέχρι σήμερα, ξανατονίζω, δεν υπάρχει καμία μα καμία ενημέρωση ! Σε ό,τι αφορά στην τροπολογία 583, είναι η τρίτη παρέμβαση που γίνεται, όπως είπε και ο εισηγητής μας, στον ν. 3723/2008 για τη στήριξη του τραπεζικού συστήματος και της ρευστότητας της ελληνικής οικονομίας. Και η τρίτη αυτή παρέμβαση δείχνει την προχειρότητα με την οποία, δυστυχώς, νομοθετεί η Κυβέρνηση. Αφορά το πρώτο σκέλος του πακέτου των 28 δις ευρώ, τα 5 δις από τα οποία, όπως γνωρίζουμε έχουν ζητηθεί 4,2 δις από τις τράπεζες. Το σκέλος αυτό δεν έχει λειτουργήσει, γιατί έπρεπε η σημερινή τροπολογία να είχε ενσωματωθεί ως άρθρο στον συγκεκριμένο νόμο από το ξεκίνημά του. Γνωρίζατε πάρα πολύ καλά ότι αύξηση μετοχικού κεφαλαίου σε είδος δεν μπορεί να γίνει και οι ομολογίες έπρεπε να εκτιμηθούν. Σήμερα ,βέβαια ,παρακάμπτεται με την τροπολογία αυτή και ο ν. 2190, ούτως ώστε το ύψος της αξίας των ομολογιών να είναι στο 100% και όχι στο 85%. Όμως δεν έχει λειτουργήσει ούτε το δεύτερο σκέλος του συγκεκριμένου νόμου, που αφορούσε στην παροχή εγγύησης 15 δις ευρώ. Σας προτείναμε και από την αρχή αλλά και στην συνέχεια και εξακολουθούμε να επιμένουμε ότι τα κεφάλαια αυτά, (που είναι πολύ σημαντικά, ανέρχονται σε 15 δις), θα έπρεπε να πάνε απευθείας στην πραγματική οικονομία. Κάλλιστα μπορούσαν οι εγγυήσεις αυτές, αντί να δοθούν στο τραπεζικό σύστημα να δοθούν απευθείας στις επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις είχαν την δυνατότητα από εκεί και πέρα να αντλήσουν ρευστότητα. Και δεν είμαστε μόνο εμείς που σας το προτείναμε αυτό. Δεν μπορώ να καταλάβω, είναι αδιανόητο, γιατί ακόμα και σήμερα επιμένετε σ’ αυτή σας τη στάση, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο κομμάτι από τα 28 δις να μην έχει λειτουργήσει και να μην έχει πάει στους πραγματικούς δικαιούχους, σ’ αυτούς που το έχουν ανάγκη. Και γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι ούτε και το ΤΕΜΠΜΕ λειτούργησε. Γιατί και μικρό ποσοστό, (3,5%-4%), των μικρομεσαίων επιχειρήσεων πήρε αυτά τα χρήματα και δεν ήταν, βέβαια , μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σε πολλές περιπτώσεις τα χρήματα αυτά πήγαν σε φαρμακεία, πήγαν σε δικηγορικά γραφεία, πήγαν σε πολιτικούς μηχανικούς, πήγαν εν πάση περιπτώσει σε επιχειρήσεις ή σε φυσικά πρόσωπα που δεν τα είχαν ανάγκη. Και κατέληξαν να γίνουν τοποθετήσεις καταθέσεων στις διάφορες τράπεζες, με μεγαλύτερο επιτόκιο. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Ταυτόχρονα δεν συνδέθηκαν αυτά τα χρήματα, οι παροχές που δόθηκαν, για να τονώσουν τη ρευστότητα με τη διασφάλιση και με την προστασία των θέσεων εργασίας. Καμία σύνδεση, ούτε του πακέτου των 28 δις ούτε των υπόλοιπων χρημάτων. Το αποτέλεσμα το ξέρετε. Οι απολύσεις δίνουν και παίρνουν και το σκηνικό είναι πάρα πολύ άσχημο σ’ αυτόν τον τομέα. Έχουμε το τελευταίο τρίμηνο 20.000 απολύσεις, πάνω από 4.000 διαθεσιμότητες και πάει λέγοντας. Ακόμα και σήμερα σας καλούμε να επανεξετάσετε την στάση σας αυτή και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα 15 δις που προείπα. Δεν θα έπρεπε να υπάρχει διαφοροποίηση σε αυτά τα μέτρα και πραγματικά κίνητρα για τις ενεργειακές οικοδομές; Τρίτον, είχατε εξαγγείλει ότι θα υπάρξει 25% εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, προκειμένου να καλύπτεται το σύνολο του ποσού του δανείου. Αυτό δεν υπάρχει στην τροπολογία που καταθέσατε, με αποτέλεσμα όπως σας είπα η τροπολογία αυτή να είναι ουσιαστικά άσφαιρη και αναποτελεσματική σε σχέση με το μεγάλο πρόβλημα. Ευχαριστώ. (Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.)
|