ΘΕΜΑ | [Συνέντευξη] Συνέντευξη : στο Περιοδικό "Τριφυλιακή Προοπτική" |
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | 1/9/2005 |
Περιοδικό "ΤΡΙΦΥΛΙΑΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ" ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ 2005
Λιμάνι Κυπαρισσίας «Κατ αρχήν να σημειώσω ότι ως ΠΑΣΟΚ έγκαιρα αντιληφθήκαμε και εντάξαμε στην στρατηγική ανάπτυξης της Κυπαρισσίας και της ευρύτερης περιοχής, την κατασκευή και των δύο μεγάλων έργων, που θα παίξουν κρίσιμο ρόλο στην παραπέρα πορεία της, του βιολογικού καθαρισμού και του λιμανιού της πόλης. Δυστυχώς δεν υπήρξε η ίδια ωριμότητα και από την πλευρά της δημοτικής αρχής, ώστε τα έργα αυτά να έχουν ολοκληρωθεί από το Β Κ.Π.Σ. Κοντόφθαλμες προσεγγίσεις και μικροσυμφέροντα υποβάθμισαν το ρόλο και τη σημασία τους, με αποτέλεσμα να υπάρξουν παλινωδίες και σοβαρές καθυστερήσεις και να χάνουμε πολύτιμο χρόνο. Χρειάστηκε να δοθούν μεγάλες μάχες και σε προσωπικό επίπεδο, ώστε τα έργα αυτά να ενταχθούν στο Γ ΚΠΣ και να αρχίσουν σήμερα να υλοποιούνται. Ο ρόλος του λιμανιού, που πριν από το Β Παγκόσμιο πόλεμο έσφυζε από κίνηση και ζωή, είναι κρίσιμος για την ευρύτερη περιοχή. Ιδιαίτερα σήμερα που η Ευρωπαϊκή Ένωση ρίχνει τεράστιο βάρος στις θαλάσσιες μεταφορές και στα δίκτυα και που ο τουρισμός μέσω των κρουαζιερόπλοιων αλλά και των μικρότερων σκαφών ανοιχτής θαλάσσης αναπτύσσεται και θα αναπτυχθεί πολύ περισσότερο στη Μεσόγειο, στο Ιόνιο και στο Αιγαίο Πέλαγος. Η Κυπαρισσία, η περιοχή της Τριφυλίας, η Μεσσηνία στο σύνολο της, δεν πρέπει να παραμείνουν έξω από αυτές τις εξελίξεις. Μπορεί και πρέπει να αποτελέσουν και τόπο προορισμού, αλλά και ένα κρίσιμο κρίκο σε μια αλυσίδα τουριστικών προορισμών. Η Κυπαρισσία κατέχει δεσπόζουσα θέση στο Ιόνιο Πέλαγος και περιβάλλεται από αρχαιολογικούς χώρους με διεθνή προβολή, όπως αυτόν της Αρχαίας Ολυμπίας, που απέχει οδικός 50 λεπτά της ώρας, της Αρχαίας Ιθώμης, που βρίσκεται στην ίδια απόσταση, το ανάκτορο του Νέστορα. Αυτή η στρατηγική θέση πρέπει να αξιοποιηθεί πολύπλευρα. Άμεσοι στόχοι μας πρέπει να είναι: Η ένταξη του λιμανιού της Κυπαρισσίας στο δίκτυο των τουριστικών λιμανιών των κρουαζιερόπλοιων. Το λιμάνι του Κατακόλου, στο οποίο έχουν μεταφερθεί μεγάλες εμπο¬ρικές μεταφορές του λιμανιού της Πάτρας, είναι κορεσμένο, ακατάλληλο και ανεπαρκές. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κυπαρισσίας με τη Ζάκυνθο και με τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, κάτι για το οποίο έχω μιλήσει εδώ και χρόνια. Ο τουριστικός περίπλους της Μεσσηνίας με εναλλακτικούς σταθμούς την Πύλο, τη Μεθώνη, την Κορώνη, την Καλαμάτα, τα Σπήλαια Δυρού. Όλα τα παραπάνω, αλλά και άλλες ιδέες, για να υλοποιηθούν χρειάζονται σωστή προετοιμασία, σχεδιασμό και πρωτοβουλίες. Η προοπτική ολοκλήρωσης του λιμανιού, που περνάει στη Β φάση του, θα έπρεπε ήδη να είχε συνεγείρει τους φορείς της πόλης και του νομού. Απαιτείται κατά τη γνώμη μου η άμεση συνεργασία γύρω από το ίδιο τραπέζι και η χάραξη κοινής στρατηγικής από όλους τους φορείς της περιοχής . Το λιμάνι της Κυπαρισσίας μπορεί και πρέπει να αποτελέσει όχι μόνο ένα τόπο τουριστικού προορισμού, αλλά πραγματικό μοχλό για την τουριστική ανάπτυξη ολόκληρης της Τριφυλίας. |