Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Άρθρα / Ομιλίες / Συνεντεύξεις

ΘΕΜΑ [Ομιλία] ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ, ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ Σ/Ν ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗ ΜΙΣΘΩΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΕΡΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 18/7/2006

Αθήνα, 18 Ιουλίου 2006

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΣΕΛΑ,
ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
 ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ Σ/Ν ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗ
ΜΙΣΘΩΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΕΡΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Eάν θέλουμε να μιλήσουμε ειλικρινά και βάζοντας το δάκτυλο επί των τύπων των ήλων, θα πρέπει να αποδεχθούμε όλοι όσοι είμαστε αυτήν τη στιγμή στην Αίθουσα ότι στις δύο τροπολογίες -δεν αναφέρομαι στην τροπολογία που αφορά την Πολιτιστική Πρωτεύουσα Θεσσαλονίκη- εκ των οποίων η μία είναι σκανδαλώδης -αυτή που αφορά την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς- υπάρχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά.

Το πρώτο είναι η έλλειψη επιχειρημάτων. Δυστυχώς, όπου υπάρχει έλλειψη επιχειρημάτων, αυτά τα συνοδεύουν παρελθοντολογίες από την πλευρά των στελεχών της Νέας Δημοκρατίας και μία επίθεση στο ΠΑ.ΣΟ.Κ. με συμψηφισμούς που κατά τα άλλα κάποιος τρίτος θα τους θεωρούσε απαράδεκτους.

Δεύτερος κοινός παρονομαστής είναι η αναντιστοιχία λόγων και έργων. Άλλα έλεγε η Νέα Δημοκρατία, όταν ήταν στην Αντιπολίτευση και μάλιστα μέσα από τα Πρακτικά της Βουλής με επίσημες τοποθετήσεις των Εισηγητών της τότε και άλλα λέει σήμερα.

Τρίτος κοινός παρονομαστής και στις δύο τροπολογίες είναι η αδιαφάνεια στη θέση της διακηρυσσόμενης διαφάνειας.

Τέταρτος κοινός παρονομαστής είναι η επιλεκτική μεταχείριση της διακηρυσσόμενης αξιοκρατικής μεταχείρισης.

Αυτά είναι τα κοινά χαρακτηριστικά των δύο τροπολογιών.

Έρχομαι τώρα συγκεκριμένα σε αυτές τις τροπολογίες. Κατ αρχήν, κύριε Πρόεδρε, υπήρξαν ανακρίβειες σ αυτήν την Αίθουσα σε ό,τι αφορά τη μία τροπολογία, και ιδιαίτερα στα βαριά και ανθυγιεινά, για το εάν και κατά πόσο υπήρξε ή δεν υπήρξε πόρισμα της Επιτροπής. Η Επιτροπή αποτελείτο, κύριε Αγγελόπουλε..

Ακούστε, λοιπόν, την πραγματικότητα.

Πρόεδρος της Επιτροπής ήταν ο κ. Κουκούλες ο Πρόεδρος του ΟΜΕΔ που μέχρι σήμερα είναιο κ. Ρομπόλης ως εκπρόσωπος της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας, ο κ. Κυριακόπουλος ως εκπρόσωπος του ΣΕΒ και ο κ, Σκιαδάς ως εκπρόσωπος του Ι.Κ.Α..

Η Επιτροπή, λοιπόν, κατέθεσε το πόρισμα της τον Ιούνιο του 2004, ζητώντας από την Κυβέρνηση σας σαν προϋπόθεση για να προχωρήσει στο έργο, το οποίο της είχε ανατεθεί με προεδρικό διάταγμα.

Ζήτεσε μία μελέτη από την πλευρά του ΕΛΙΝΑΕ, για να μην μπει στη λογική που μπαίνουμε πολλές φορές σαν μικρά παιδιά με τη μαργαρίτα, «μ αγαπάς, δε μ αγαπάς», δηλαδή βάζουμε και βγάζουμε επαγγέλματα και τα χαρακτηρίζουμε έτσι, αβασάνιστα, σαν βαριά και ανθυγιεινά. Δυστυχώς, ακόμη και σήμερα η Κυβέρνηση σας σ αυτό το αίτημα και στο πόρισμα που σας κατέθεσε η συγκεκριμένη Επιτροπή δεν έχει δώσει καμία απάντηση.

Στο μεγάλο και ευαίσθητο ζήτημα των βαρέων και ανθυγιεινών ο ν.3029/2002 είχε αντιμετωπίσει το ζήτημα αυτό με μεγάλη ευαισθησία. Υπήρχε μία συγκεκριμένη σύνθεση της Επιτροπής, την οποία σας ανέφερα και ήταν συμφωνημένη. Δεν επέβαλε, κύριε Αγγελόπουλε, τη σύνθεση της Επιτροπής η Κυβέρνηση κατά το δοκούν, αλλά συμφωνήθηκε με τους κοινωνικούς φορείς.

Δεύτερον, ήταν σαφές με βάση το ν.3029/02 ότι το προεδρικό διάταγμα θα έβγαινε με βάση τη σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής, η οποία είχε συμφωνηθεί με τους κοινωνικούς φορείς. Εσείς καταργείτε τη σύμφωνη γνώμη και βάζετε κατ αρχήν τη φράση «αποτελεί βάση το πόρισμα της Επιτροπής». Αυτό δώσατε στο Εθνικό Κοινοβούλιο και στους φορείς, με βάση αυτό έκαναν την τοποθέτηση τους και η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας και οι άλλοι φορείς που είχαν κληθεί και έρχεστε σήμερα και το καταργείτε και αυτό και δεν βάζετε στη θέση του τίποτε, ενώ ο κ. Υφυπουργός που μίλησε πριν, ουσιαστικά δεσμευόταν για αυτά που είχατε βάλει, αλλά καταργήσατε στη συγκεκριμένη τροπολογία. Δηλαδή, ένα φύλλο συκής, το οποίο προσπάθησε η τροπολογία κατ αρχήν να κρατήσει με τη φράση «αποτελεί βάση», το πετάξατε.

Άρα, λοιπόν, προτείνετε και ζητάτε από εμάς να ψηφίσουμε τη σύσταση μιας Επιτροπής, χωρίς να υπάρχει καμία δέσμευση ούτε σε ό,τι αφορά τη σύνθεση της Επιτροπής, στο ποιοι δηλαδή θα συμμετέχουν -που, όπως είπα, αυτό ήταν συμφωνημένο- ούτε καμία δέσμευση για τα αποτελέσματα, για την τύχη δηλαδή που θα έχουν τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης Επιτροπής.

Άρα ζητάτε ουσιαστικά από τη Βουλή να νομοθετήσει για μια επιτροπή που θα έχει διακοσμητικό ρόλο και θα αποτελεί στην ουσία στάχτη στα μάτια των κοινωνικών φορέων για να αποδεχθούν έναν δήθεν κοινωνικό διάλογο. Λέω δήθεν γιατί από ό,τι φαίνεται υπάρχουν προειλημμένες αποφάσεις σε ό,τι αφορά το ζήτημα αυτό. Εσείς, λοιπόν, θα πάτε και θα βγάλετε τις δικές σας αποφάσεις για τα βαριά και ανθυγιεινά, θα τα κόψετε και θα τα ράψετε στα μέτρα σας με βάση τα δικά σας κριτήρια γιατί τα κριτήρια της επιτροπής τα καταργείτε. Και αυτά τα κριτήρια αφορούν είτε συγκεκριμένες πολιτικές , κομματικές επιλογές είτε είναι κριτήρια των εργοδοτών γιατί γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά ότι το κόστος εργασίας σε ό,τι αφορά τα βαριά και ανθυγιεινά είναι υψηλό σε κάποιους χώρους και ίσως ενοχλεί κάποιους εργοδότες. Είναι δε φανερό ότι υιοθετείτε μια διαδικασία πλήρους αδιαφάνειας και μονόπλευρης επιβολής των δικών σας αποφάσεων.

Αυτά που πάτε να κάνετε, λοιπόν, δεν αφορούν υλοποίηση του νόμου 3029/02 σε ό,τι αφορά τα βαριά και ανθυγιεινά αλλά την παραχάραξή του και θα πρέπει από τώρα οι εργαζόμενοι να γνωρίζουν τι τους περιμένει.

Τώρα σε ό,τι αφορά το ΤΑΠΙΛΤ: το ΤΑΠΙΛΤ είναι χρήσιμο, έχει καταντήσει αυτό που λέμε, δια πάσαν νόσον, για να μη συμπληρώσω, γιατί όταν θέλετε να περάσετε οτιδήποτε αντιλαϊκό επικαλείστε το δήθεν σκάνδαλο του ΤΑΠΙΛΤ, όταν ξέρετε πολύ καλά ότι η ισχύς της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης -γιατί περί αυτής πρόκειται- δεν ξεκινούσε τη ημέρα υπογραφής της αλλά από την 1η Ιούνη του 2004. Είχατε δηλαδή τη δυνατότητα να μην υλοποιήσετε, όχι νόμο, αλλά μια υπουργική απόφαση αν πιστεύατε ότι αυτή η υπουργική απόφαση ήταν σκάνδαλο. Δεν το κάνατε όμως και την επικαλείστε απλά προκειμένου να λέτε, να το σκάνδαλο και αυτά που λέτε τώρα εσείς σαν πασόκοι ωχριούν μπροστά σε αυτό το μεγάλο σκάνδαλο που χάρισε, έκανε, έδειξε...κ.λπ.,δεν θέλω να μπω στην ουσία αυτής της ρύθμισης έχω μιλήσει στο παρελθόν.

Σε ό,τι αφορά δε το ασφαλιστικό, αυτό που θέλω να σας θυμίσω είναι ότι δεν υλοποιείτε το ν. 3029 γιατί μόνο για το 2006 χρωστάτε στα ασφαλιστικά ταμεία 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ.

Κλείνω με τη δεύτερη τροπολογία. Με την τροπολογία αυτή απαλλάσσετε τα μέλη της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς από κάθε αστική ευθύνη για πράξεις ή παραλείψεις κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και ταυτόχρονα επιβάλλετε την υποχρέωση απόδειξης της ύπαρξης δόλου για να καταλογιστεί αστική ευθύνη μόνο στις περιπτώσεις παραβίασης του χρηματιστηριακού απορρήτου, της χειραγώγησης της αγοράς ή κατάχρησης προνομιακών πληροφοριών κ.λπ.. Με την τροπολογία αυτή ουσιαστικά, απλώνετε από τώρα ένα προστατευτικό δίκτυ και αμνηστεύετε προκαταβολικά τα μέλη της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Τους καθιστάτε δηλαδή ανεύθυνους. Δεν έχουν καμία ευθύνη για ό,τι συμβαίνει.

Και εδώ βέβαια ενώ μιλάτε για αξιοκρατική μεταχείριση άλλα μέτρα και σταθμά εφαρμόζετε για τα παλιά μέλη της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, και άλλα μέτρα και σταθμά, κύριε Δούκα, εφαρμόζετε για τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΚΑ. Με βάση αυτή την τροπολογία κανένας δεν θα έχει το δικαίωμα να προσφύγει και να ζητήσει αποζημίωση αν πιστεύει ότι με τις ενέργειές της ή τις παραλείψεις της η Επιτροπή του προκάλεσε οικονομική βλάβη. Και εγώ ερωτώ , απαντήστε μου: Στην περίπτωση της υπεξαίρεσης που ένας επενδυτής είναι θύμα και έχουν συμβεί σήμερα τρεις υπεξαιρέσεις και δύο επί κ. Θωμαδάκη- πώς θα προστατευθεί από χρηματιστηριακές εταιρίες που με ευθύνη τους υπεξαιρέθησαν οι μετοχές του όταν τα μέλη της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς έχουν ασκήσει πλημμελή έλεγχο και δεν παρατήρησαν και δεν διείδαν το πρόβλημα το οποίο υπήρξε; Και πώς στην προκειμένη περίπτωση θα προστατευθούν οι παλιοί μέτοχοι της Εθνικής και τα ασφαλιστικά ταμεία στην περίπτωση της Finance Bank όταν υπήρξε προνομιακή και ασύμμετρη μεταχείριση υπέρ συγκεκριμένων και σε βάρος τους; Πώς θα ασκήσουν αυτοί τα ένδικα μέσα για να προστατέψουν τα δικαιώματα τους;

Και κλείνω, κύριε Πρόεδρε -ευχαριστώ για την ανοχή σας- λέγοντας ότι είναι φανερό ότι η τροπολογία αυτή την οποία χαρακτήρισα σκανδαλώδη είναι μια τροπολογία αδιαφανής πέρα για πέρα, είναι μια τροπολογία που συνιστά και καθιερώνει την έλλειψη λογοδοσίας, είναι μια τροπολογία που έχει σχέση με διακριτική, μεροληπτική μεταχείριση υπέρ συγκεκριμένων και αυτό που κάνει είναι να εγκαθιδρύει ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Λοιπόν, εάν ψηφίσετε σαν Κυβέρνηση, διαψεύδοντας τον ίδιο τον εαυτό σας και αυτά που έλεγε ο κ. Κωστόπουλος ότι θα καταργήσει αυτό που είχε ψηφιστεί επί ΠΑ.ΣΟ.Κ., που ήταν πολύ λιγότερο σε σχέση με αυτό που πάτε να κάνετε, δεν θα είστε υπόλογοι μόνο απέναντι στη Βουλή αλλά συνολικά απέναντι στον ελληνικό λαό ο οποίος μας βλέπει και κρίνει τον καθέναν και για τα λόγια του και για τις πράξεις του.

Σας ευχαριστώ.