Δημήτρης Κουσελάς Δημήτρης Κουσελάς

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Άρθρα / Ομιλίες / Συνεντεύξεις

ΘΕΜΑ [Ομιλία] Χαιρετισμός στην εκδήλωση της εθνικής επαγγελματικής οργάνωσης ελαιόλαδου και ελιάς
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 7/11/2008

Κυρίες και Κύριοι,

Η ημερίδα σας γίνεται σε μια δύσκολη χρονική στιγμή για το ελαιόλαδο. Σε μία περίοδο που οι τιμές του είναι εξευτελιστικές. Σε λίγο δεν θα καλύπτουν ούτε το καλλιεργητικό κόστος το οποίο βρίσκεται στα ύψη. Οι αγρότες στο σύνολο του Νομού μας βρίσκονται σε απόγνωση. Γιατί, αντί για θετικές πρωτοβουλίες παίρνονται αρνητικές αποφάσεις, όπως εκείνη της Κυβέρνησης που επέβαλε πλαφόν στην τιμή διακύμανσης του ελαιολάδου. Του ελαιολάδου που μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά στην οικονομική ανακούφιση 60.000 οικογενειών στο Νομό μας και 600.000 στο σύνολο της χώρας. Όμως, παρά την ασύγκριτη ποιότητα του και την υψηλή διατροφική του αξία, το εισόδημα που αφήνει στον παραγωγό συρρικνώνεται συνεχώς. Το 2006 χαρακτηρίστηκε έτος λαδιού και οι εξαγωγές τυποποιημένου ελαιολάδου μειώθηκαν δραστικά. Το 2003 για τις ΗΠΑ ήταν 4650 τόνοι, το 2006 ήταν 3270 τόνοι. Συνεπώς για την προώθηση του ελαιολάδου δεν χρειάζονται λόγια αλλά στρατηγική και πρωτοβουλίες. Εθνική στρατηγική που δυστυχώς δεν υπήρξε ποτέ για την στήριξη του ελαιολάδου -με άνοιγμα νέων αγορών στο εξωτερικό -με κατάλληλη διαφημιστική καμπάνια για ανάδειξη και προβολή του προϊόντος -με χτύπημα των καρτέλ που λυμαίνονται την αγορά και επιβάλλουν τους όρους τους με αποτέλεσμα τη γνωστή ψαλίδα στις τιμές παραγωγού-καταναλωτή. Στρατηγική για το νομό μας που και αυτή λείπει ακόμη και σήμερα. Εγώ δεν κατανοώ γιατί η επέκταση του Π.Ο.Π Καλαμάτας σε όλο το Νομό καρκινοβατεί εδώ και χρόνια. Δεν κατανοώ γιατί η Ε.Α.Σ Μεσσηνίας θα πρέπει να μένει καθηλωμένη στους 700 τόνους τυποποίηση το χρόνο. Είναι αδιανόητο ακόμη και σήμερα να διαθέτουμε το 85% των εξαγόμενων ποσοτήτων σε χύμα κατάσταση. >. . Στο νέο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον και στο διεθνή έντονο ανταγωνισμό εμείς δεν μπορεί να παραμένουμε στο χθες. Πρέπει να απαντήσουμε στις προκλήσεις της εποχής στην ισπανική ηγεμονία στις αγορές ελειολάδου με επώνυμα ασφαλή και υγιεινά προϊόντα Πρέπει να περάσουμε: -από το χύμα στο τυποποιημένο λάδι, -από το ανώνυμο στο επώνυμο. Διατήρηση υψηλής ποιότητας-τυποπίηση-επωνυμία-εμφάνιση είναι το τετράπτυχο που θα δώσει στο λάδι μας διαβατήριο να μπει σε όλες τις αγορές. Με αυτές τις σκέψεις εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες της επίκαιρης και εύστοχης ημερίδας σας. Με εκτίμηση, Δημήτρης Κουσελάς